Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

All religion trives og vokser der elendigheten er størst da, sånn har det alltid vært, så at religiøst vissvass er på fremmarsj i USA kommer ikke som noe sjokk akkurat.... Vi ser jo den samme trenden overalt i den tredje verden, der religiøst "håp" er det eneste disse folkene ofte har og veldig ofte står i veien for en lysere fremtid om de faktisk hadde tatt noen grep som ikke ga mer religiøsitet. Sepå land som somalia som igjen kastes ut i sult katastrofer i bibelsk format fordi landet er splittet av religiøst vissvass som har ført med seg endesløse kriger og like meningsløse katastrofer....

 

I USA er situasjonen VELDIG sårbar nå, da USA er det landet i verden med den aller høyeste utenland gjelden og går dette den veien høna sparker, noe det vil gjøre om ikke så lenge uansett, så vil landet kastes ut i lignende sult katastrofersom de vi ser i Somalia og når dette får bredt om seg litt skal en ikke se bort i fra at en eller annen religiøs bigott kommer til makten der borte og innfører teokrati som vil få land som Iran til å blekne i forhold... Hvadette vil gjøre med resten av verden kan vi bare forestille oss, men det er ingen lys fremtid vi har foran oss, det er helt sikkert.

 

Hvor mye penger du har vil brått ikke bety en dritt når pengenes verdi ikke lenger er til stede og da er det mange mennesker, de som ikke kan noe annet enn å kjøpe seg tjenester, som vil gå til grunne er jeg redd.

 

Hele den strukturen som verdens økonomi i dag hviler på vil om toppen hundre år kollapse totalt og vi må omstrukturere hele butikken, men før vi kommer så langt er jeg redd vi kommer til å se LANGT mer av religiøst vissvass da en del mennesker er dumme nok til å satse på religiøs destruktivitet enn samarbeid på tvers av stupide overbevisninger og religiøse påstander.

 

Så fremtiden ingen politikker tørr å snakke om vil etterhvert innhente alle på denne jorden, for vi har til nå bare flyttet til nye steder med mer ressurser og har aldri opplevd ressursmangel, men det er vi i ferd med å gjøre ganske snart, så det er bare å forberede seg på at penger ikke lenger har noen verdi og samfunns strukturen, som i dag hviler kraftig på en skeiv økonomisk modell, rives ned og erstattes av.......?

 

Vi kunne fått krakket allerede for noen år siden, men stats ministeren valgte å "låne" våre penger til de som lettsindig og uansvarlig sløste bort sine "egne" penger uten å kreve at vi noensinne skulle få dem tilbake igjen og utsatte derfor krakket, men det kommer. Og religiøst føleri vil komme hånd i håndmed nøden som garantert også vil komme sammen med kollapset av dagens økonomiske modell... Wall steeet og andre steder er fulle av folk som er mer enn rike nok, men som aldri får nok og som ikke evner å se hvor det bærer hen når naturlige ressurser ikke langer kan selges eller brukes...

 

Så fremtiden for menneskeheten er ikke noe lysere enn fremtiden til ateistne for å si det slik, da religion ALLTID har skodd seg rått på nød og elendighet.... Bedre å håpe på en dommedag der de skal løftes opp til en fiktiv og påstått guddommelighet enn å faktisk gjøre noe for seg selv og andre vet du....

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har selvfølgelig full forståelse for alle de som søker andre mennesker å snakke med, uansett hvor de ellers hører til.

 

Men er det noen som virkelig søker trøst hos Gud nå? Etter at han ikke gjorde en dritt for å stanse dette?

Har noen gud gjort noe som helst for å stanse noe som helst?

 

Det jeg derimot har sett en del av er kristen radikale som har gitt sin støtte til denne niddingen på Utøya, for i sin forvridde forstokkede verden er det nemlig guds straff til arbeider partiet fordi de har innskrenket makten til kirken i alle disse årene... Lurer på hva som skjer den dagen staten faktisk drar det økonomiske teppet vekk under føttene på DNK jeg... For vi en killing frenzy der kristne går totalt amok da eller?

 

Noen tåler rett og slett ikke å få høre den nakne sannheten om påstandene de tror er sannhet og som andre er nødt til å betale for at de skal få opprettholdt.

 

Så ja, staten ut av kirken NÅ! Nå kan troshodene få klare seg selv og betale for sin egen hobby slik som alle vi andre må.... Skulle bare mangle...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En av de som slapp fra det med livet i behold uttalte at han hadde hatt englevakt. Da jordskjelv og tsunami rammet Japan i vår sendte Martha Louise engler for å hjelpe. Jeg regner med det er hun som står bak den nevnte englevakten også. Jeg skulle gjerne hørt henne si det på TV, men hun har klokelig ligget lavt i terrenget angående engleuttalelser.

 

Det er en skam at vi har en kongelig som tror på og forfekter engler.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, åpen debatt, spesielt med kvalifiserte debatanter, er ikke et sted misjonærer bør føle seg komfortable. Men fint å se at det i det minste finnes noen blant dem som tør å invitere reelle kritikere.

 

For øvrig kjedelig å bli minnet på at vi har noe som hører inn under kategorien kristne videregående skoler.

Lenke til kommentar

Begrenset til det verbale, er det noe som er mer uhøfflig, mer fornærmende og respektløst enn det å fortelle noen at de kommer til, eller fortjener å ende opp i Helvete?

 

Utover bare det å bruke uttrykk som "dra til helvete" og "faen ta deg", som gjerne ikke er like gjennomtenkte, eller ikke går for det samme.

Lenke til kommentar

Begrenset til det verbale, er det noe som er mer uhøfflig, mer fornærmende og respektløst enn det å fortelle noen at de kommer til, eller fortjener å ende opp i Helvete?

 

Utover bare det å bruke uttrykk som "dra til helvete" og "faen ta deg", som gjerne ikke er like gjennomtenkte, eller ikke går for det samme.

 

Det varierer

 

1. Det er forskjell på uhøflig og ondsinnet, uhøfflig får ofte på kraftige ord, rope ut fitte under familie gjenforenings middag er uføfflig, ønske at noen pines i helvete for evighet er ondsinnet.

 

2. Kommer ann på hvem som sier det, sier jeg til deg, dra til helvete, er det et helt meningsløst fornærmelse da jeg ikke tror på helvete, er som at jeg skulle si dra til Mordor dra til Hoth osv. Viss på den andre siden folk fra Westbro babtist church sier det, er det en mye mer seriøs ting, da de faktisk og heltlig tror på helvete og at mennesker pines der i all evighet.

Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10097727

 

Tullete aviser og deres mirakler, tydeligvis vet de særdeles lite om nedkjøling og dens effekt på menneskehjernen.

 

Mirakuløst og mirakel ser ut som ord som slenges ut i hytt og gevær når folk ikke forstår et fenomen, men så er vel ikke journalister i VG kjent for å være de lyseste stjernene på juletreet akkurat.

 

For ordens skyld, her forklarer en av legene som behandlet gutten hva som *egentlig* skjedde:

http://seattletimes.nwsource.com/html/localnews/2015875987_miracleside11m.html

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du bør ikke tolke ordene slik du gjør. Det er bare en måte å si at noe svært uvanlig skjedde.

 

Ja, det brukes ofte som religiøst propaganda. Men det kan også brukes uten en slik intensjon.

 

Edit: Etter at jeg leste den andre linken, ser jeg at mirakel kan ha blitt brukt som forklaring, og det blir jo feil.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...