Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro

Anbefalte innlegg

Nå er du svært ukonsekvent med begrepene "sekt" og "kristne", IHS.

Å ? Hvordan da ?

De ekte kristne er alle de gammle kirkene. De falske kristne er alle de nye sektene, som prater om verdens ende, og slikt.

Er du så historisk ukjent at du ikke vet om "profetier" av de "gammle kirkene"? De eldre kirkene er også ekskluderende i forhold til hverandre...

Nei, det er de ikke. Hvilken profetier ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er du svært ukonsekvent med begrepene "sekt" og "kristne", IHS.

Å ? Hvordan da ?

De ekte kristne er alle de gammle kirkene. De falske kristne er alle de nye sektene, som prater om verdens ende, og slikt.

Er du så historisk ukjent at du ikke vet om "profetier" av de "gammle kirkene"? De eldre kirkene er også ekskluderende i forhold til hverandre...

Nei, det er de ikke. Hvilken profetier ?

Tror du ikke på dommedag?

Lenke til kommentar

Det er to dommer. Jeg orker ikke å bla gjennom Bibelen for å finne versene, men har du lest Den, bør du vite at det vil være to dommer. Dommen og Kristi Domstol. De kristne blir dømt etter Kristi Domstol, mens de ikke-kristne kommer for Dommen. Kommer du for Kristi Domstol blir du dømt etter det gode du gjorde i dette livet, ved Dommen blir du dømt etter de dårlige. Dette bør og må du få med deg, IHS. Dette gjelder din evighet. Måtte du finne sannheten, for den er du langt ifra nå.

Lenke til kommentar
Det er to dommer. Jeg orker ikke å bla gjennom Bibelen for å finne versene, men har du lest Den, bør du vite at det vil være to dommer. Dommen og Kristi Domstol. De kristne blir dømt etter Kristi Domstol, mens de ikke-kristne kommer for Dommen. Kommer du for Kristi Domstol blir du dømt etter det gode du gjorde i dette livet, ved Dommen blir du dømt etter de dårlige. Dette bør og må du få med deg, IHS. Dette gjelder din evighet. Måtte du finne sannheten, for den er du langt ifra nå.

Hehe. Så de kristne kan bare få plusspoeng, og vi andre kan bare få minuspoeng? Står det hvor mange minus-poeng man tåler før "det går til helvete," bokstavelig talt?

Lenke til kommentar

Når Jesus Kristus sier "Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet" så er det slik, Ph.D

Johannes > Vi vet jo at vi er gått over fra døden til livet

Lenke til kommentar

Når skal vi få en religion der den øverste leder er demokratisk valgt, fremfor at han er en evig diktator som lager alle reglene og aldri skal motsies, ellers så blir det evig tortur på alle? Slik det er nå så ligger alle religioner som har en sentral maktfigur, mange generasjoner bak samfunnsutviklingen.

Lenke til kommentar

Når Jesus Kristus sier "Den som hører mitt ord og tror på ham som har sendt meg, har evig liv og kommer ikke for dommen, men er gått over fra døden til livet" så er det slik, Ph.D

Hvorfor er det slikt?

Jesus ville hverken vært den første eller siste skrullingen som sa noe slikt.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det slikt?

Det ligger en enorm tyngde bak Hans ord. Et enormt antall mennesker har opplevde at "de har gått over fra døden til livet" som Jesus Kristus og de første kristne sier.

De har død og gått over til livet, sammen med Jesus Kristus.

With%20Christ%20Crucified.png

Paulus > Dette er et troverdig ord: Døde vi med ham, skal vi også leve med ham.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det ligger en enorm tyngde bak Hans ord. Et enormt antall mennesker har opplevde at "de har gått over fra døden til livet" som Jesus Kristus og de første kristne sier.

De har død og gått over til livet, sammen med Jesus Kristus.

Jeg opplever ingen tyngde bak hans ord. Er det slik at dersom man opplever en enorm tyngde, så må det være sant? En milliard muslimer opplever enorm tyngde bak Muhammeds ord. Derfor er det Muhammed sier sant? Et enormt antall mennesker har opplevd Islam og derfor er Islam sannheten?

Du ser at du ikke lurer noen her? Er det slik at antall avgjør om noe er sant? 2/3 av verdens befolkning opplever ingen tyngde bak Jesus sine ord. Det er mange som sier at sine ord er troverdige. Tror du på alle som klarer å si at de sier er troverdig?

post-118993-0-73487500-1306269891_thumb.jpg

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Ja, tror du de kristne lyver, når de sier at de har fått et nytt liv gjennom Jesus Kristus ?

Jesus Kristus > Jeg er oppstandelsen og livet. Den som tror på meg, skal leve om han enn dør.

Tror du muslimer lyver når de forteller om sin religion?

Stephen Hawking:

"There is a fundamental difference between religion, which is based on authority [imposed dogma, faith], [as opposed to] science, which is based on observation and reason. Science will win because it works."

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, tror du de kristne lyver, når de sier at de har fått et nytt liv gjennom Jesus Kristus ?

Tror du at troende av alle andre religioner enn kristendommen lyver?

Nei, men deres religioner er primitive og fulle av lover og regler som ikke fører noen vei.

Lenke til kommentar

Nei, men deres religioner er primitive og fulle av lover og regler som ikke fører noen vei.

Så du aksepterer dem som sanne, men følger dem ikke på grunn av regler. Men religion handler ikke kun om regler vet du. Siden du blant en myriade av religioner aksepterer Islam, så må du innse at Jesus ikke var noe mer enn en profet. Dette er ikke en regel innen Islam, det er en del av troen.

Dessuten er kristendommen også primitiv og full av lover og regler som ikke fører noen vei, så det er ikke et gyldig argument fra et kristent ståsted. For å nevne noen få:

Den som blir sint på en annen, skal for domstolen

Hvis en kvinne ikke vil ha noe på hodet (når hun ber eller taler profetisk), kan hun like godt klippe av seg håret! Men når det nå er en skam for en kvinne å klippe eller barbere av seg håret, da må hun ha noe på hodet.

Når du faster, skal du salve hodet og vaske ansiktet

Som i alle kristne menigheter skal kvinnene tie i menighetssamlingene. Det er ikke tillatt for dem å tale.

En kvinne skal ta imot opplæring i stillhet og underordne seg i alt.

Er noen blant dere syk? Han skal kalle til seg menighetens eldste, og de skal be over ham og salve ham med olje i Herrens navn.

Legg merke til at alle sitatene er hentet fra det nye testamentet.

Lenke til kommentar

Så du aksepterer dem som sanne,....

Nei

Lenke til kommentar

Muslimer sier akkurat det samme om din religion.

Hvorfor skal jeg tro på deg, og ikke muslimer? Det er jo ikke noe forskjell i måten dere argumenterer på!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Teknisk sett er Islam version 3.0 av de abrahamiske religionene mens kristendom er 2.0, så det er kristendom som er primitiv når det kommer til hvem som har mest up to date info om gud.

Nei, kristendomen var et skritt frem og ut av jødedommen. Mens Islam er et skritt tilbake til jødedommens umenneskelighet.

Lenke til kommentar

Nei, kristendomen var et skritt frem og ut av jødedommen. Mens Islam er et skritt tilbake til jødedommens umenneskelighet.

Hvorfor det?

Vi spør en kristen, og du svarer.

Hadde vi spurt en muslim, ville svaret blitt annerledes.

Du svarer slik du svarer, fordi du er kristen. Og svaret ditt er derfor verdiløst.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...