Pricks Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Problemet er nemlig at Sarkozy, og andre, bestemmer seg på forhånd hvem som har slike gener og hvem som ikke har dem. For Sarkozy er det et spørsmål om adresse Hæ? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Hæ? Bor man i forstaden, er man disponert for voldelig adferd. Eller snarere: Det var slik jeg forstod det. Wikipedia har ikke helt den samme vinklingen som meg — det kan hende kildene mine var vel politisk motiverte da de vinklet genetikk-argumentet. Det er i alle fall ingen tvil om at han har sitt eget syn på det. Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 (endret) Albert Hoffman, oppfinneren av LSD, 102, døde av hjerteinfarkt i dag. (edit: postet etter klokken tolv, så egentlig i går.) Han er uten tvil et av de menneskene som har hatt størst innflytelse på andre menneskers livssyn, spiritualitet og filosofi ved å gi millioner av mennesker muligheten til å "turn on, tune in and drop out" på hans magiske lille molekyl. Han fikk heldigvis oppleve at LSD endelig er på vei til å bli kvitt mye av stigmaen og igjen begynner å bli forsket på for eventuelle helbredende egenskaper for sinnet, som han har ønsket helt siden han lagde LSD. Fortjener vel en liten notis i dette forumet. Noen artikler om hans død: http://www.nytimes.com/2008/04/30/world/eu...amp;oref=slogin http://www.timesonline.co.uk/tol/news/worl...icle3845509.ece http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/conte...2902738_pf.html Og til de som er interessert, eller alle andre også forsåvidt, en fantastisk dokumentar om LSD: Hoffman's potion Endret 30. april 2008 av teflonpanne Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Trasig, men sant! LSD burde være endel av det "normale" pensum for enhver å få kjennskap til, men det ville kanskje bli litt for farlig ... Lenke til kommentar
teflonpanne Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Ja, enkelte mennesker/grupperinger finner det kanskje litt farlig når folks forutinntatte ideer, vante tankemønstre og trossystemer blir oppløst i den kosmiske suppa. Blir så vanskelig å fortelle dem hva de skal tro og gjøre :X Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg tror det har med å gjøre at man åpner sine egne "dører" i sinnet i sitt eget tempo. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 2. mai 2008 Del Skrevet 2. mai 2008 Hæ? Bor man i forstaden, er man disponert for voldelig adferd. Ja, som følge av samfunnet der. Hva så? Eller snarere: Det var slik jeg forstod det. Wikipedia har ikke helt den samme vinklingen som meg — det kan hende kildene mine var vel politisk motiverte da de vinklet genetikk-argumentet. Det er i alle fall ingen tvil om at han har sitt eget syn på det. Ser ikke noe om genetikk der..? Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Hæ? Bor man i forstaden, er man disponert for voldelig adferd. Ja, som følge av samfunnet der. Hva så? Det var det jeg også sa. Eller snarere: Det var slik jeg forstod det. Wikipedia har ikke helt den samme vinklingen som meg — det kan hende kildene mine var vel politisk motiverte da de vinklet genetikk-argumentet. Det er i alle fall ingen tvil om at han har sitt eget syn på det. Ser ikke noe om genetikk der..? Nei, det var det jeg også sa. Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 En sektleder i New Mexico ønsker sex med barn, og unnskylder seg med at han er Guds sønn. Originalt! Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 En sektleder i New Mexico ønsker sex med barn, og unnskylder seg med at han er Guds sønn. Originalt! Alle slike sekter ender med at sektlederen har sex med alt som kan krype og gå. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Vi må da respektere troen deres. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Man kan respektere et menneske uten å respektere dets tro. Lenke til kommentar
Lopen Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Man kan respektere et menneske uten å respektere dets tro. Tror han var ironisk. Håper i hvert fall på det. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 Jeg må innrømme at jeg har ved flere anledninger tenker på hvor utrolig smart det egentlig hadde vært å dannet en sekt... Det kan gi ufattelig mye makt som igjen betyr ufattelig mye penger og sex... yay! GeirGrusom - Sektleder høres fint ut. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Man kan respektere et menneske uten å respektere dets tro. Kan man egentlig det? Man kan respektere menneskets rett til å tro det det vil, men hvis et menneske tror noe helt villt og crazy, som at Gud finnes, kan du egentlig ha respekt for denne personen? For du mener jo f.eks. egentlig at troen hans er skrullete, altså må jo personen selv også være skrullete på dette området. Lenke til kommentar
kjetil02 Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Kan man egentlig det? Det kommer selvfølgelig an på hvordan man definerer "person". Jeg mener det er fullt mulig, så lenge en person er mer enn én (eller flere) mening(er). Lenke til kommentar
flueprat Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 (endret) Alle har noen meninger man er sterkt uenige i (altså har liten respekt for). Det trekker naturligvis ned respekten min for personen, og jo mer h*n flagger denne meningen, jo mindre respekt vil jeg ha for h*n(**). I Norge er imidlertid de fleste kristne veldig moderate i utøvelsen av troen sin, så det er fullt mulig for meg å ha respekt for kristne. På samme måte kan jeg fint ha respekt for FrP-velgere, så lenge de utmerker seg positivt på andre måter. Endret 5. mai 2008 av flueprat Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Norway flourishes as secular nation Gøy med litt oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå