Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Naturligvis dreper man ikke noen i "ateismens" navn, men det er selvfølgelig del av årsaken. Når man har så mye makt som Hitler så har det fint lite å si hva du gjør. Du er sjefen, ingen kan holde deg ansvarlig for dine handlinger (med mindre du taper krigen..).

Hvem holder kristne ansvarlig? Er jo bare å be om tilgivelse så er alt glemt.

 

Dessuten er ateister Verdensmestere i drittslenging, sarkastiske ordspill og personangrep [..]

Her drar du alle over en kam. Du tar feil.

 

Jeg sier ikke nei til en jødeskole for de få jødene som fins i Norge, er du Jødehater? Jeg har ingenting imot at folk oppretter sine egne private skoler, nei.

Hva med kommunistskoler, som Myagos også nevnte? Eller nazistskoler? Fortsatt greit så lenge de har råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naturligvis dreper man ikke noen i "ateismens" navn, men det er selvfølgelig del av årsaken. Når man har så mye makt som Hitler så har det fint lite å si hva du gjør. Du er sjefen, ingen kan holde deg ansvarlig for dine handlinger (med mindre du taper krigen..).

Hvem holder kristne ansvarlig? Er jo bare å be om tilgivelse så er alt glemt.

Det er ikke glemt, syndene våre er korsfestet med Jesus. Det gjelder bare å akseptere det.

 

Edit: Kan legge til at våre handlinger på jorda vil bli vurdert for Kristi domstol, jfr 1. Kor 5,1. Dessuten blir du aldri igjen tilgitt hvis du en gang tok imot frelsen og kjente Den hellige ånd, og deretter faller fra igjen. Jeg tror dette tilsvarer å benekte Den hellige ånd.

 

Dessuten er ateister Verdensmestere i drittslenging, sarkastiske ordspill og personangrep [..]

Her drar du alle over en kam. Du tar feil.

Ikke alle har den holdningen, men det er et utbredt kjennetegn blant ateister. Dette forumet er et godt eksempel på det. Og leser du bøkene til de best kjente "profesjonelle" ateistene, ofte kalt "the four horsemen," Dawkins, Harris, Hitchens og Dennett, får du en solid dose med religionhets. Men du har rett i den forstand at det såklart fins ateister som er helt nøytrale om dette.

 

Jeg sier ikke nei til en jødeskole for de få jødene som fins i Norge, er du Jødehater? Jeg har ingenting imot at folk oppretter sine egne private skoler, nei.

Hva med kommunistskoler, som Myagos også nevnte? Eller nazistskoler? Fortsatt greit så lenge de har råd?

Haha. Dagens .. Mener du at kristne skoler er en dårlig ide fordi kommunisme og nazisme er det? Husk på at begge disse blomstret ut av ateisme.

Endret av Ph.D
Lenke til kommentar
Vi kunne hatt en laaang debatt angående kristendommens historie, men bare husk at alle de største massemorderne gjennom det 20. århundre var ateister.
De var fortsatt ingenting i forhold til Gud som en gang drepte alle menneskene på planeten bortsett fra seks. Ingen andre enn Vårherre har vært i nærheten av å drepe så mange at det kunne ha ført til slutten på menneskeheten.
Lenke til kommentar

Det er ikke glemt, syndene våre er korsfestet med Jesus. Det gjelder bare å akseptere det.

Det blir jo bare enklere og enklere å legge alt ansvaret over på Jesus.

 

Edit: Kan legge til at våre handlinger på jorda vil bli vurdert for Kristi domstol, jfr 1. Kor 5,1. Dessuten blir du aldri igjen tilgitt hvis du en gang tok imot frelsen og kjente Den hellige ånd, og deretter faller fra igjen. Jeg tror dette tilsvarer å benekte Den hellige ånd.

Fant ingenting i 1. Kor 5 om det du nevner.

 

Hva med kommunistskoler, som Myagos også nevnte? Eller nazistskoler? Fortsatt greit så lenge de har råd?

Haha. Dagens .. Mener du at kristne skoler er en dårlig ide fordi kommunisme og nazisme er det? Husk på at begge disse blomstret ut av ateisme.

Du svarte ikke på spørsmålet. Eller gjorde du? At kommunist- og nazistskoler er dårlige ideer? Hvorfor?

 

Kommunist-, nazist-, kristen- og islamskoler gjør i prinsippet det samme; lærer opp elevene til å mene/tro at deres doktriner er korrekte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener du at kristne skoler er en dårlig ide fordi kommunisme og nazisme er det? Husk på at begge disse blomstret ut av ateisme.

Mener du at en marxistisk grunnskole ville være en dårlig ide?

Bare fordi noen som kom ETTER Marx gjorde noen dumme ting?

 

Og Nazisme blomstret ut av ateisme?

Ja jøss, det var vel derfor de gikk rundt med dette fine ateist-beltet her:

post-166353-0-96287400-1302713028_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ph D: Når poenget ditt i utgangspunktet var at folk skulle være mer tolerante og vise mer respekt, tror du da det er en god strategi å være så gjennomført nedlatende og respektløs selv?

 

Første innlegget ditt i denne diskusjonen kunne nok ha hatt et gyldig poeng det (selv om jeg er helt uenig), men du graver din egen grav når du ikke ser bjelken i ditt eget øye.

Lenke til kommentar
Vi kunne hatt en laaang debatt angående kristendommens historie, men bare husk at alle de største massemorderne gjennom det 20. århundre var ateister.
De var fortsatt ingenting i forhold til Gud som en gang drepte alle menneskene på planeten bortsett fra seks. Ingen andre enn Vårherre har vært i nærheten av å drepe så mange at det kunne ha ført til slutten på menneskeheten.

Det er som sagt ikke emnet vi diskuterer for øyeblikket. Det var forresten åtte personer i Noahs ark.

 

Det er ikke glemt, syndene våre er korsfestet med Jesus. Det gjelder bare å akseptere det.
Det blir jo bare enklere og enklere å legge alt ansvaret over på Jesus.

Nei, vi legger ikke ansvaret på Jesus. Vår syndfulle natur gjorde og gjør Gud vred, og vi fortjente/fortjener alle en evighet borte fra Gud. Derfor gjorde Gud Jesus til synd for oss. Jesus, den syndfrie, ble utsatt for Guds vrede for våre gjerninger. Men vi skal bruke vår frie vilje som Jesus, alle kristnes mål er å være lik Jesus, den syndfrie.

 

Edit: Kan legge til at våre handlinger på jorda vil bli vurdert for Kristi domstol, jfr 1. Kor 5,1. Dessuten blir du aldri igjen tilgitt hvis du en gang tok imot frelsen og kjente Den hellige ånd, og deretter faller fra igjen. Jeg tror dette tilsvarer å benekte Den hellige ånd.
Fant ingenting i 1. Kor 5 om det du nevner.

Beklager, feil skriftsted. Mente 2 Kor 5:10.

 

Hva med kommunistskoler, som Myagos også nevnte? Eller nazistskoler? Fortsatt greit så lenge de har råd?
Haha. Dagens .. Mener du at kristne skoler er en dårlig ide fordi kommunisme og nazisme er det? Husk på at begge disse blomstret ut av ateisme.
Du svarte ikke på spørsmålet. Eller gjorde du? At kommunist- og nazistskoler er dårlige ideer? Hvorfor?Kommunist-, nazist-, kristen- og islamskoler gjør i prinsippet det samme; lærer opp elevene til å mene/tro at deres doktriner er korrekte.

Så moren som lærer opp sønnen sin til å ikke slå ihjel er en dårlig mor dersom en annen mor oppdrar ungene sine til å slå ihjel? Det er parallellen du trekker mellom kristendom og nazisme! Bruker sjelden dette uttrykket, men LOL.

 

Mener du at kristne skoler er en dårlig ide fordi kommunisme og nazisme er det? Husk på at begge disse blomstret ut av ateisme.
Mener du at en marxistisk grunnskole ville være en dårlig ide?Bare fordi noen som kom ETTER Marx gjorde noen dumme ting?Og Nazisme blomstret ut av ateisme?Ja jøss, det var vel derfor de gikk rundt med dette fine ateist-beltet her.

Hitler var ikke en kristen. :) Han ble oppdratt i romersk-katolsk tro, men i ungdommen ble han ateist. Og enda senere mer som en gud (det fins et antall brev hvor folk omtaler han som guddommelig). Han ble også avvist av kirken.

 

Ph D: Når poenget ditt i utgangspunktet var at folk skulle være mer tolerante og vise mer respekt, tror du da det er en god strategi å være så gjennomført nedlatende og respektløs selv?Første innlegget ditt i denne diskusjonen kunne nok ha hatt et gyldig poeng det (selv om jeg er helt uenig), men du graver din egen grav når du ikke ser bjelken i ditt eget øye.

Jeg har flere ganger tidligere lagt ut lignende innlegg, hvor jeg modererer meg selv først. Men tydeligvis må jeg snakke deres språk for å få det inn. Jeg var også mektig irritert - av god grunn.

Endret av Ph.D
Lenke til kommentar

@Ph.D: Det eneste kravet for å komme til himmelen er å akseptere Jesus Kristus som sin frelser. Hadde for eksempel Hitler gjort det, hadde han kommet til himmelen, uavhengig av hvor mange drap han sto bak.

 

Angående 2. Kor 5,1. Siden Jesus allerede har betalt for våre onde handlinger, er det bare de gode handlingene som gjenstår. Dermed går lønna i pluss, så lenge en aksepterer Jesus som sin frelser.

 

Kristendom inneholder ikke bare gode ting. Det gjør heller ikke nazismen. Begge har sine doktriner, som jeg antar ville blitt lært bort til elevene, uten rom for kritikk.

Lenke til kommentar
Jeg har flere ganger tidligere lagt ut lignende innlegg, hvor jeg modererer meg selv først. Men tydeligvis må jeg snakke deres språk for å få det inn. Jeg var også mektig irritert - av god grunn.

 

1. Hvis du virkelig tror du får flere enige i deg ved ved å oppføre deg som en drittsekk, så tar du nok feil. Det kunne helt sikkert vært interessant å ha en sivilisert diskusjon om hvor tolerante man bør være mot religiøse, men da bør den verste drittslengingen og generaliseringen lukes ut først. Det gjelder ikke bare de du er uenige med, det gjelder nok dessverre også deg.

 

2. "Deres" språk? Hvilket språk er det som er generelt for alle "oss" da? Er dette også bare en latterlig generaliseringsteknikk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Ph.D: Det eneste kravet for å komme til himmelen er å akseptere Jesus Kristus som sin frelser. Hadde for eksempel Hitler gjort det, hadde han kommet til himmelen, uavhengig av hvor mange drap han sto bak.Angående 2. Kor 5,1. Siden Jesus allerede har betalt for våre onde handlinger, er det bare de gode handlingene som gjenstår. Dermed går lønna i pluss, så lenge en aksepterer Jesus som sin frelser.Kristendom inneholder ikke bare gode ting. Det gjør heller ikke nazismen. Begge har sine doktriner, som jeg antar ville blitt lært bort til elevene, uten rom for kritikk.

Det er aldeles ikke det eneste du trenger å gjøre for å komme til himmelen. Jesus gjorde mer enn å dø for våre synder, Han levde et syndfri liv for å sette et eksempel for Hans etterfølgere. Å døpes, konfirmeres, ja, til og med gå i møte hver søndag, er ikke nok dersom du ikke legger om livsstilen din. For det finnes ikke noe godt tre som bærer dårlig frukt, heller ikke noe dårlig tre som bærer god frukt, jfr. Luk 6:43. Hvert tre som ikke bærer god frukt, blir hogd ned og kastet på ilden, jfr. Matt 7:19.

 

Jeg har flere ganger tidligere lagt ut lignende innlegg, hvor jeg modererer meg selv først. Men tydeligvis må jeg snakke deres språk for å få det inn. Jeg var også mektig irritert - av god grunn.
1. Hvis du virkelig tror du får flere enige i deg ved ved å oppføre deg som en drittsekk, så tar du nok feil. Det kunne helt sikkert vært interessant å ha en sivilisert diskusjon om hvor tolerante man bør være mot religiøse, men da bør den verste drittslengingen og generaliseringen lukes ut først. Det gjelder ikke bare de du er uenige med, det gjelder nok dessverre også deg.2. "Deres" språk? Hvilket språk er det som er generelt for alle "oss" da? Er dette også bare en latterlig generaliseringsteknikk?

Er du klar over at det allerede er laget minst to tråder de siste månedene hvor dette er tatt opp? Holdningen til den store majoriteten av ateister her inne hater kristendom. Om dette er av intellektuelle eller emosjonelle grunner vet jeg ikke. Men jeg har selvfølgelig forståelse om det er av emosjonelle grunner. Dette er nok noe mange sliter med, og jeg er intet unntak. Jeg ser at jeg nok gikk litt over streken i innlegget (etter kristen standard), men leser du innleggene over mitt første med et ærlig sinn tror jeg du får bedre forståelse for hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde.

Endret av Ph.D
Lenke til kommentar

Hitler og Stalin, begge hadde bart, vil det si at alle med bart dreper mennesker? Stalin hadde ingen respekt for menneskeliv, dette ligger mest i hans sin versjon av kommunisme (stalinisme).

 

Hitler er mer komplisert, men han var svært fan av Martin Luther på grunn av hans anti semittisme, tror han leste en bok av han eller noe.

 

Men hva vil du med dette egentlig PHD?

 

Mente at vi diskuterte skole, og hva som skal undervises, og spørsmål angående hvordan Religions faget bør været satt opp.

 

Min mening er fjern påbud av denne årlig kirkebesøk.

Religion faget enda mer balansert, nytt navn, ganske lik pensum forsatt.

Hvis ikke, kombiner dette med historie, la det bli et 10 timers fag på videregående skole, gjerne med enda mer filosofi.

 

:)

Lenke til kommentar

Hitler og Stalin, begge hadde bart, vil det si at alle med bart dreper mennesker? Stalin hadde ingen respekt for menneskeliv, dette ligger mest i hans sin versjon av kommunisme (stalinisme).

 

Hitler er mer komplisert, men han var svært fan av Martin Luther på grunn av hans anti semittisme, tror han leste en bok av han eller noe.

Jeg er overbevist om at ateisme vekker dyret i oss. Fins Gud, og jeg nekter for at Han fins, da har jeg ingen grunn til å motstå fristelser eller ofre til andres gagn så lenge jeg unnslipper de sosiale konsekvensene. Angående Hitler, så var han selvfølgelig fan av det ene med Luther som var ubibelsk.

 

Men hva vil du med dette egentlig PHD?

Hovedsakelig vil jeg bare ha en oppklaring i hvorfor folk har en sånn trang til å spytte på kristendommen.

 

Min mening er fjern påbud av denne årlig kirkebesøk.

Religion faget enda mer balansert, nytt navn, ganske lik pensum forsatt.

Hvis ikke, kombiner dette med historie, la det bli et 10 timers fag på videregående skole, gjerne med enda mer filosofi.

For all del, fjern de få restene som er igjen av kirken. Den er tvunget ned i kne av liberalismen uansett. Syns bare det er synd at vi skal fjerne alle spor av norsk tradisjon.

Endret av Ph.D
Lenke til kommentar
Er du klar over at det allerede er laget minst to tråder de siste månedene hvor dette er tatt opp? Holdningen til den store majoriteten av ateister her inne hater kristendom. Om dette er av intellektuelle eller emosjonelle grunner vet jeg ikke. Men jeg har selvfølgelig forståelse om det er av emosjonelle grunner. Dette er nok noe mange sliter med, og jeg er intet unntak. Jeg ser at jeg nok gikk litt over streken i innlegget (etter kristen standard), men leser du innleggene over mitt første med et ærlig sinn tror jeg du får bedre forståelse for hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde.

 

Ja, jeg er klar over det. Jeg tror også jeg har kommentert i begge trådene, ihvertfall ganske mye i én av dem. Folk holder seg stort sett veldig saklige der, og jeg ser ikke hvordan det skal rettferdiggjøre at man er usaklig her. Innlegget til KarlRoger rett over ditt første i denne diskusjonen er helt greit og saklig (selv om det selvsagt er OK å være uenig og argumentere mot). Ditt var barnslig, generaliserende og respektløst. At du mener du gikk over streken etter kristen standard er jeg ikke så opptatt av, men at du går over streken når det gjelder debatt-teknikk og oppførsel for et voksent menneske, samt at du nærmest lyser opp av skinnhellighet er det som er kjernen.

 

Det er også derfor jeg tok meg bryet til å arrestere deg i mitt innlegg. Jeg er dritt lei av dobbeltmoralen når det gjelder kritikk av religion.

Lenke til kommentar
Er du klar over at det allerede er laget minst to tråder de siste månedene hvor dette er tatt opp? Holdningen til den store majoriteten av ateister her inne hater kristendom. Om dette er av intellektuelle eller emosjonelle grunner vet jeg ikke. Men jeg har selvfølgelig forståelse om det er av emosjonelle grunner. Dette er nok noe mange sliter med, og jeg er intet unntak. Jeg ser at jeg nok gikk litt over streken i innlegget (etter kristen standard), men leser du innleggene over mitt første med et ærlig sinn tror jeg du får bedre forståelse for hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde.

 

Ja, jeg er klar over det. Jeg tror også jeg har kommentert i begge trådene, ihvertfall ganske mye i én av dem. Folk holder seg stort sett veldig saklige der, og jeg ser ikke hvordan det skal rettferdiggjøre at man er usaklig her. Innlegget til KarlRoger rett over ditt første i denne diskusjonen er helt greit og saklig (selv om det selvsagt er OK å være uenig og argumentere mot). Ditt var barnslig, generaliserende og respektløst. At du mener du gikk over streken etter kristen standard er jeg ikke så opptatt av, men at du går over streken når det gjelder debatt-teknikk og oppførsel for et voksent menneske, samt at du nærmest lyser opp av skinnhellighet er det som er kjernen.

 

Det er også derfor jeg tok meg bryet til å arrestere deg i mitt innlegg. Jeg er dritt lei av dobbeltmoralen når det gjelder kritikk av religion.

Jeg siktet mest til innlegget jeg kommenterte på og de litt lenger oppe. Uansett kan jeg gladelig fortelle deg at du har ingenting du skulle sagt i forsvar til ateister på dette forumet. Jeg har ingen problemer med å tro at du er en trivelig person, men så altfor mange på dette forumet er ikke det. Du er lei av dobbeltmoral? Er du ærlig med deg selv så vet du at ateister er langt verre enn kristne her. Nekter du for det er det ikke vits i at jeg diskuterer med deg, for da vet jeg at du ikke er ærlig. Jeg står for det jeg sier, og ateister på dette forumet fortjener langt verre, men jeg skal holde meg for god til det.

Lenke til kommentar
Jeg siktet mest til innlegget jeg kommenterte på og de litt lenger oppe. Uansett kan jeg gladelig fortelle deg at du har ingenting du skulle sagt i forsvar til ateister på dette forumet. Jeg har ingen problemer med å tro at du er en trivelig person, men så altfor mange på dette forumet er ikke det. Du er lei av dobbeltmoral? Er du ærlig med deg selv så vet du at ateister er langt verre enn kristne her. Nekter du for det er det ikke vits i at jeg diskuterer med deg, for da vet jeg at du ikke er ærlig. Jeg står for det jeg sier, og ateister på dette forumet fortjener langt verre, men jeg skal holde meg for god til det.

 

Ja, jeg er lei av dobbeltmoral, som du igjen gir oss et eksempel på her. Om ateister generelt sett er mer usaklige enn kristne på dette forumet om man gjør en prosentvis måling er fullt mulig, men det er ikke noe stort poeng i å diskutere. Som jeg allerede har sagt i en av de trådene du henviste til, så ligger slike problemer på individuelt nivå, nemlig hos dere som tydeligvis ikke klarer å unngå å slenge dritt. Når du nå også sier at vi ateister på forumet (nærmere 90 prosent av oss vil jeg tro) egentlig fortjener "langt verre" enn det du har sagt, og samtidig krever at vi har respekt for deg er utrolig usmakelig. Skjønner du ikke at folk reagerer på denne dobbeltmoralen?

Lenke til kommentar
Jeg siktet mest til innlegget jeg kommenterte på og de litt lenger oppe. Uansett kan jeg gladelig fortelle deg at du har ingenting du skulle sagt i forsvar til ateister på dette forumet. Jeg har ingen problemer med å tro at du er en trivelig person, men så altfor mange på dette forumet er ikke det. Du er lei av dobbeltmoral? Er du ærlig med deg selv så vet du at ateister er langt verre enn kristne her. Nekter du for det er det ikke vits i at jeg diskuterer med deg, for da vet jeg at du ikke er ærlig. Jeg står for det jeg sier, og ateister på dette forumet fortjener langt verre, men jeg skal holde meg for god til det.

 

Ja, jeg er lei av dobbeltmoral, som du igjen gir oss et eksempel på her. Om ateister generelt sett er mer usaklige enn kristne på dette forumet om man gjør en prosentvis måling er fullt mulig, men det er ikke noe stort poeng i å diskutere. Som jeg allerede har sagt i en av de trådene du henviste til, så ligger slike problemer på individuelt nivå, nemlig hos dere som tydeligvis ikke klarer å unngå å slenge dritt. Når du nå også sier at vi ateister på forumet (nærmere 90 prosent av oss vil jeg tro) egentlig fortjener "langt verre" enn det du har sagt, og samtidig krever at vi har respekt for deg er utrolig usmakelig. Skjønner du ikke at folk reagerer på denne dobbeltmoralen?

Du reagerer først når kristne svarer med samme mynt, altså? Du sier jo selv at du ikke er enig i at ateister her generelt sett snakker nedlatende og trakasserende til kristne, men når en kristen ordlegger seg på samme måte, da skal du gjøre et nummer ut av det? Jeg tror mye heller at 90 prosent av ateistene her opptil flere ganger har postet trakasserende innlegg. Du er nok bare litt blind for trakasseringen fra din egen side på grunn av at du deler deres syn. Det er flere ateister her som er enige i at mange ateister her må skjerpe seg, og ettersom du tilsynelatende virker som en grei person anbefaler jeg deg å ikke forsvare de brukerne som skitner til ateisters rykte ved å oppføre seg som barnslige bøller.

Endret av Ph.D
Lenke til kommentar

Da er jeg fått bekreftet min hedningestatus fra prestekontoret. Utmeldingen av statskirken skal følges opp jevnlig på brønnøysundregisteret slik at ikke medlemstallsvindelen de har drevet med i en årrekke medfører at mitt navn igjen blir missbrukt.

Bli hedning du også :cool:

Nice! Fikk min bekreftelse i forrige uke. Yey!! :thumbup:

Til din store forferdelse kan jeg gratulere deg med at JEG også har meldt meg ut derifra.

Og vet du hvorfor?

 

Jo, fordi jeg ikke tror på Paven, vatikanet og Den norske statskirke som får alt fra pave veldet tredd nedover halsen. Det har nemlig INTET med Vår Herre Jesus Kristus Å gjøre.

Jeg er også kristen, men jeg og hele min familie er også meldt ut av statskirken. Hvorfor? Fordi den er så vannet ut at det ikke lenger kan kalles kristendom.

Amen, og takk og lov er det bare å si.

 

Til dere andre må jeg si, vend om, vend om. Frihet fins ikke og kjærlighet har Lucifer aldri kjent. Bare se på soldatene våre, som opptrer som nazi-patrioter ute i den stygge verden.

 

Få dem hjem sier jeg, og start Rotenolbehandling av hele regjeringen.

 

http://bmonline.no/forum/viewtopic.php?f=4&t=342

 

 

Vennligst

 

BmOnline

 

I følge jødedommen, som kristendommen bygger på, er HaSatan fremdeles en engel under gud.

Lenke til kommentar

Jeg er overbevist om at ateisme vekker dyret i oss. Fins Gud, og jeg nekter for at Han fins, da har jeg ingen grunn til å motstå fristelser eller ofre til andres gagn så lenge jeg unnslipper de sosiale konsekvensene.

Så den eneste grunnen til at Du ikke driver utukt og synder til de grader er fordi du tror at det er noen som skal straffe deg hvis du gjør det?

Endret av O3K
Lenke til kommentar

Jeg er overbevist om at ateisme vekker dyret i oss. Fins Gud, og jeg nekter for at Han fins, da har jeg ingen grunn til å motstå fristelser eller ofre til andres gagn så lenge jeg unnslipper de sosiale konsekvensene.

Så den eneste grunnen til at Du ikke driver utukt og synder til de grader er fordi du tror at det er noen som skal straffe deg hvis du gjør det?

Nei, men hvis Gud ikke fins tror jeg heller ikke at det fins noe som kan kalles "moralsk sannhet." Derfor er alle handlinger like gode/onde.

Lenke til kommentar

Med andre ord, det er kun din tro på Gud som gjør at du ikke gjør ting som å stjele, drepe, voldta osv.? Da synes jeg synd på deg.

 

Moral har utviklet seg gjennom evolusjon, og man vet ganske nøyaktig hvordan og hvorfor. En gud som gir ut objektive lover trengs rett og slett ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...