Abigor Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Det der må være en aprilsnar! 1 Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Det der må være en aprilsnar! Om du bare ante Abigor, selv om du også løper etter store pengesummer "Kritikken til Sheldrake er jo enda værre. Han sier at det er usikkert om pengene i det hele tatt eksisterer. Det er en alvorlig anklage, som ikke ser ut til å ha noe solid grunn." Så er det altså Herren som rår, og Han lar deg ALDRI oppleve et betalt mirakel! Amen! Så til de som klager og syter, jeg skulle bare fortelle dere at jeg har vært i deres sko, både med og uten tåfis, ja kanskje lenger enn dere aner. Så jeg har vært der og jeg kjenner utmerket godt hvordan den "hemskoen" klemmer! Dette er ikke tiden for spøk, Abigor. Les mer: http://bmonline.no/html/tro_3.html Vennligst BmOnline Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) http://bmonline.no/html/tro_3.html Feilen gjøres allerede i første setning. Mennesket er evolvert, ikke skapt. Sansene har utviklet seg sammen med livet. Og å si at vi har 5 er en forenkling. Det er også sanser vi kunne ha hatt nytte av, som vi ikke har. F.eks. evnen til å sanse radioaktivitet. Men vi har utviklet verktøy som kan måle radioaktivitet. Vi kan også bruke verktøy til å måle lys med bølgelengde som er utenfor det området vi selv kan se. Det er mye som er usynlig for oss, men som vi likevel kan vite eksisterer takket være teknologi. Det inkluderer ikke guder eller ånder. Endret 1. april 2011 av KarlRoger Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Jeg er også kristen, men jeg og hele min familie er også meldt ut av statskirken. Hvorfor? Fordi den er så vannet ut at det ikke lenger kan kalles kristendom. Den norske statskirken har som mål å assimilere flest mulig. Når reigiøsiteten har vært på vei ned i majoriteten av befolkningen i flere tiår så har de fulgt etter for å ikke miste for mange av lasset. Hadde de beholdt sin radikalitet så hadde majoriteten flyktet fra de og statskirken hadde blitt "avstatliget" for lengst. Det har ikke skjedd på grunn av liberaliseringen. Radikale krefter i statskirken har i det siste tatt et lite oppgjør med de liberale delene av statskirken. Dette toppes av da Kvarme gjorde tilværelsen så ubehagelig for Einar Geilius at han sa opp. Flere liberale Krf-politikere har også blit presset ut av partiet de siste årene. Blant annet Inger Lise Hansen og Anne-May Hogsnes. Statskirken er altså inne i en radikaliseringsfase og medlemsflukten er eksponensielt økende. Det er bare et tidsspørsmål før statskirken har distansert seg så mye fra det norske folk at den blir avviklet. Endret 1. april 2011 av Simen1 6 Lenke til kommentar
Ph.D Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 Jeg er også kristen, men jeg og hele min familie er også meldt ut av statskirken. Hvorfor? Fordi den er så vannet ut at det ikke lenger kan kalles kristendom. Den norske statskirken har som mål å assimilere flest mulig. Når reigiøsiteten har vært på vei ned i majoriteten av befolkningen i flere tiår så har de fulgt etter for å ikke miste for mange av lasset. Hadde de beholdt sin radikalitet så hadde majoriteten flyktet fra de og statskirken hadde blitt "avstatliget" for lengst. Det har ikke skjedd på grunn av liberaliseringen. Radikale krefter i statskirken har i det siste tatt et lite oppgjør med de liberale delene av statskirken. Dette toppes av da Kvarme gjorde tilværelsen så ubehagelig for Einar Geilius at han sa opp. Flere liberale Krf-politikere har også blit presset ut av partiet de siste årene. Blant annet Inger Lise Hansen og Anne-May Hogsnes. Statskirken er altså inne i en radikaliseringsfase og medlemsflukten er eksponensielt økende. Det er bare et tidsspørsmål før statskirken har distansert seg så mye fra det norske folk at den blir avviklet. Ja, desverre kan det være slik. Veldig synd at det er slik, Jesus sa selv at smal er den porten og den veien som leder til livet, og få er de som finner den, kanskje enda færre enn vi tror. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Joda, litt generell skremselspropaganda virker dessverre også i moderne tid. Synd enkelte liker å la seg lure og vil lure andre igjen av god vilje. Ikke alle liker å bli lurt. http://www.ingenlikerablilurt.no/ Endret 1. april 2011 av Simen1 1 Lenke til kommentar
saladin waits for alice Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 FYI http://www.youtube.com/watch?v=zyzF8SMQOxU Åhh, har ikke vært så frustret og hatt det så gøy samtidig på lenge! Takk for at du delte den,har ikke sett på Atheist Experience på en god stund! Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. april 2011 Del Skrevet 1. april 2011 (endret) Dette er ikke tiden for spøk, Abigor. Når er det tid for spøk? Innslag om James Randi sitt norgesbesøk på Schrödingers katt 31.03.11. Jeg husker den gangen Uri Geller var på senkveld på tv2, og jeg var skuffet over hvor tragisk det var. http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/725267/ Endret 4. april 2011 av Abigor 2 Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) "Denne legen nekter å skrive ut prevensjon til kvinner" "katolsk lege" er noe jeg ville vært skeptisk til i alle sammenhenger. Enten så er du en lege eller så er du det ikke. Din tro skal ikke overstyre pasientens behov. Endret 5. april 2011 av KarlRoger 6 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Leger som nekter å skrive ut medikamenter på bagrunn av sin religion bør miste sin rett til å praktisere som lege. Det er totalt uakseptabel oppførsel å blande jobb og privat filosofi på den måten. Endret 5. april 2011 av Simen1 7 Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Er det noe som provoserer meg grenseløst er når godt utdannede folk har slik fanatisk innstilling til religion. God gammeldags juling som medisin på denne karen slår ned som en tanke i meg nå. Umodent og ufornuftig, men lell... 3 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Og mamma som nettopp sa hun ville ha flere katolikker til invandring i norge(i from a polske invandere) Da hun mener de er så ufarlige, dette viser at de ikke er ufarlige 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Det er litt bekymringsverdig å høre at moren din ønsker framvekst av en pedoreligion i Norge. 1 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Hun mener de er ufarlige i forhold til Muslimer Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) "Denne legen nekter å skrive ut prevensjon til kvinner" "katolsk lege" er noe jeg ville vært skeptisk til i alle sammenhenger. Enten så er du en lege eller så er du det ikke. Din tro skal ikke overstyre pasientens behov. Legen får støtte fra noen som kaller seg for "Norsk kristelig legeforening" som argumenterer med at legen må kunne reservere seg da det ikke er noe "akutt behov for helsehjelp som må ytes umiddelbart". Er det dermed riktig å kunne nekte å utføre arbeid i enhver situasjon som i øyeblikket ikke anses for å være kritisk eller livstruende? Det vil isåfall kunne få fatale utfall. I samme artikkel uttaler sogneprest i den katolske kirke i Porsgrunn, Reidar Voith, at "det er viktig for alle mennesker å ha mulighet til å følge sin overbevising også i deres profesjonelle liv". WTH!? Har noen av de oppsøkende klientene oppfordret denne legen om å selv benytte prevensjon? Sakens egentlige kjerne her er at legen avviser ansvarsfulle jenter og utover rimelighetens grenser legger seg opp i andres liv. Den virkelige risikoen her er at unge mennesker dropper prevensjon fordi eneste tilgjengelige lege i nærområdet ikke gjør den jobben som forventes av ham. Å tilby brukerne valgfrihet er kun å forvanske, ikke løse, problemet. Det må ikke bli slik at vi som forbrukere må sile legers livssyn for å finne en vi kan stole på gjør sine plikter når vi trenger dem. Hvis det er riktig at Helsetilsynet i Telemark ikke har funnet noe klandreverdig i legens oppførsel, så er det et klart tegn på at reglementet må skjerpes før lignende legenekt fører til unødvendige følger. Endret 5. april 2011 av BlueBench 4 Lenke til kommentar
O3K Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 (endret) Enda godt han ikke er medlem av Jehovas Vitner. Endret 5. april 2011 av O3K Lenke til kommentar
soulless Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 "...Salige er de som ikke ser, og likevel tror." Johannes 20, 29 Syns denne oppsummerer nokså bra forholdet mange ikke-troende har til religion. Er så utrolig mange som respekterer tro utelukkende fordi det er en tro, som om det i seg selv er noe positivt. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 Det kan jo også formuleres "Salige er de som tror blindt". Jeg aner ikke hva originalteksten egentlig mente, men jeg ser ikke bort i fra oversetterne har forsøkt å unngå min formulering. Lenke til kommentar
soulless Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) Eller "Godtroende er de som tror blindt" Poenget er vel å helliggjøre blind tro, som er, etter min mening, den enkeltstående største årsaken til religiøst motivert terror. Endret 6. april 2011 av soulless 1 Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 6. april 2011 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) FYI http://www.youtube.com/watch?v=zyzF8SMQOxU Uff, dette var bare vondt å høre på. Endret 6. april 2011 av Pseudopod Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå