IHS Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Jeg har tro på en slags reinkarnasjon som skiller seg en del fra det mange andre reinkarsjonister tror på. Jeg tror gjerningene man gjør i dette livet påvirker folk rundt oss og vil minnes på den måten. I tillegg blir den arvelige delen av vår personlighet arvet til våre barn. Som det så svulstig heter i begravelser "du vil alltid være en del av oss". Kroppen og sinnet går til grunne, men ringvirkningene av ens liv vil leve videre. Hva med ringvirkningene av det gode Jesus Kristus gjorde ? Hvor langt tror du de når ? Og hva med alle de som har og vil kastet seg på disse bølegne ? Hvordan tror du det hele ender ? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Om Jesus hadde ant ringvirkningene av sitt liv tror jeg muligens han ville kvalt seg selv av barmhjertighet med sin egen navlesnor i Marias livmor. Uansett hvor bra menneske han var, er de grusomhetene kristne har utført i hans navn nok til at en "frelser" ville "frelst" verden fra seg selv. 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Jeg har tro på en slags reinkarnasjon som skiller seg en del fra det mange andre reinkarsjonister tror på. Jeg tror gjerningene man gjør i dette livet påvirker folk rundt oss og vil minnes på den måten. I tillegg blir den arvelige delen av vår personlighet arvet til våre barn. Som det så svulstig heter i begravelser "du vil alltid være en del av oss". Kroppen og sinnet går til grunne, men ringvirkningene av ens liv vil leve videre.Hva med ringvirkningene av det gode Jesus Kristus gjorde ? Hvor langt tror du de når ? Og hva med alle de som har og vil kastet seg på disse bølegne ? Hvordan tror du det hele ender ? Hva er det du vil fram til? At du tror Jesus er reinkarnert i ca 2,2 milliarder nålevende mennesker? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 (endret) Hva er det du vil fram til? At du tror Jesus er reinkarnert i ca 2,2 milliarder nålevende mennesker? and counting Hvordan tror du det hele ender ? Tror du Jesus Kristus på denne måten vil greie å nå ut til og hjelpe hele verden ? Endret 26. desember 2010 av IHS 1 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 26. desember 2010 Del Skrevet 26. desember 2010 Hvorfor kunne ikke Frodo fly med ørnene fra starten av? Vel nå drev nazgulene å patruljerte langs grensene, mordor var befolket med minst 10 000 orker og øye er alltid klar til å spotte inntrengere. Tror ikke ørnen hadde kommet langt. 1 Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hva er det du vil fram til? At du tror Jesus er reinkarnert i ca 2,2 milliarder nålevende mennesker? and counting Hvordan tror du det hele ender ? Tror du Jesus Kristus på denne måten vil greie å nå ut til og hjelpe hele verden ? Nei, kristendommen forfaller heldigvis i vesten. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hva er det du vil fram til? At du tror Jesus er reinkarnert i ca 2,2 milliarder nålevende mennesker? and counting Hvordan tror du det hele ender ? Tror du Jesus Kristus på denne måten vil greie å nå ut til og hjelpe hele verden ? Du er jo pinadø værre enn fordom nr 1 på denne siden. 3 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Hva er det du vil fram til? At du tror Jesus er reinkarnert i ca 2,2 milliarder nålevende mennesker? and counting Hvordan tror du det hele ender ? Tror du Jesus Kristus på denne måten vil greie å nå ut til og hjelpe hele verden ? Du er jo pinadø værre enn fordom nr 1 på denne siden. Poenget var bare at også du skulle se hva de kristne ser og er med på. Endret 27. desember 2010 av IHS Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Selvoppfyllende profetier kaller vi det, ingenting annet. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hva er feil med selvoppfyllende profetier så lenge den er nice? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) Poenget var bare at også du skulle se hva de kristne ser og er med på. Du er ikke talsmann for kristne. Du er ikke paven, talsmann for katolikker. Du er ikke engang talsmann for kristne på forumet her, for mange av dem er uenig i dine tolkninger og mener at mye av det du sier om kristendommen er feil. Du kan like gjerne være en djevel i forkledning, og i så tilfelle sier jeg bare: stå på! Er det en ting jeg setter pris på er det splittelse i kristne miljøer. Endret 27. desember 2010 av Abigor 4 Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Hva er feil med selvoppfyllende profetier så lenge den er nice? Er dette et humorinnslag? Det er ikke nødt til å være noe galt med påstanden som legges til en selvoppfyllende profeti - problemet er at den er selvoppfyllende og vil virke å være sann uansett om den er det eller ikke. Det er det som er "feil". Dersom du velger å si at alle gode mennesker har Jesus eller Gud i seg, og at det er derfor de er gode, så er dette akkurat like (lite) sant som det at vi er kun gode fordi vi er utvalgt av stjernene å være gode. Begge påstandene krever fullstendig fiksjonelle omstendigheter, og er håpløse i sin betydning. De evner ikke å være mer enn selvoppfyllende profetier, og forklarer ingenting. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hva er feil med selvoppfyllende profetier så lenge den er nice? Er dette et humorinnslag? Ja, var ikke det ditt? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 29. desember 2010 Del Skrevet 29. desember 2010 Hva er feil med selvoppfyllende profetier så lenge den er nice? Er dette et humorinnslag? Ja, var ikke det ditt? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Hitchens debatt med Tony Blair med topic "Er religion en kilde til godhet i verden?": YouTube playlist Merk at jeg ikke la inn den første videoen i listen, siden hele del 1 og halvparten (sånn ca) av del 2 går bort i introduksjoner og annet pjatt. Litt melankolsk at dette kan være Hitchens kanskje siste store debatt.. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 5. januar 2011 Del Skrevet 5. januar 2011 Han må jo ha noen måneder igjen, ellers hadde han aldri greid 90 minutters debat, han virket ganske frisk, viss man ser bort fra håret. Vi får bare håpe vi får beholde han et par år til. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hører på den nå. Utrolig hvor sporty og dyktig Hitchens er i trass av sykdommen sin. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Det er et argument jeg hører om og om igjen i sammenheng med islam, og Tony Blair bruker det i debatten med Hitchens. Argumentet går som følger: "Islam gjorde et stort skritt i å gi kvinner rettigheter." Jeg synes argumentet er nærmest ugyldig, fordi de rettighetene som kvinnene dengang fikk, ble låst fast. Etter Koranen kan det ikke skje noe mer utvikling for kvinners rettigheter ifølge islam, fordi koranen er komplett, og ingenting skal forandres på. Så kvinner i midtøsten i årene etter Muhammed levde, fikk kanskje bedre vilkår, men hva så? Hvorfor er det så bra, når islam samtidig sier at ingenting skal forandres på? Lenke til kommentar
soulless Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Han må jo ha noen måneder igjen, ellers hadde han aldri greid 90 minutters debat, han virket ganske frisk, viss man ser bort fra håret. Vi får bare håpe vi får beholde han et par år til. Mentalt er han vel like oppegående og glimrende som før, men han har vel uttalt til mediene at han er "heldig om han lever i 5 år til". Jeg ser det litt annerledes, jeg vil si at vi er heldige om han lever i alle fall 5 år til Eller, veldig fin debatt imo. Syns denne var spesielt fin: Hitchens siterer Bush: I've done everything I can in this matter, from now on all is in Gods hands. Hitchens: This would have made him a perfectly good muslim as a matter of fact. Combination of fatalism with a slightly sinister feeling of beeing chosen. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 6. januar 2011 Del Skrevet 6. januar 2011 Hitchens er nok den kjente ateisten jeg er mest uenig med når det gjelder øvrige syn, men når han snakker religion så er han blant de aller beste. Synes for øvrig det er sært å debattere om det er nødvendig å lyve for seg selv og sine barn for å kunne gjøre noe godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå