Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du hoppet over australopithecus slekten, hvor de eldste fossilene er datert til rundt 6 millioner år siden. Omtrent når vi splittet med sjimpansene. Homo slekten, og homo erectus dukker ikke opp før for 2 millioner år siden.

 

Men det er ikke vits å nevne slikt til IHS tror jeg. Det er i mot bibelen, og må derfor være falskt, juks eller ha en annen forklaring. Hadde vi kunne sett utviklingen med egne øyne, så måtte det ha vært noe galt med øynene våre. (Jeg har ikke helt fått med meg akkurat hva du tror IHS, ikke er jeg interessert heller. Men jeg gjetter bare).

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Det er bare tull, sjimpansene har ikke eksistert så lenge som mennesket på jorden.

Du hoppet over australopithecus slekten, hvor de eldste fossilene er datert til rundt 6 millioner år siden. Omtrent når vi splittet med sjimpansene. Homo slekten, og homo erectus dukker ikke opp før for 2 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 6 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 2 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 1 million år siden

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er bare tull, sjimpansene har ikke eksistert så lenge som mennesket på jorden.

Du hoppet over australopithecus slekten, hvor de eldste fossilene er datert til rundt 6 millioner år siden. Omtrent når vi splittet med sjimpansene. Homo slekten, og homo erectus dukker ikke opp før for 2 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 6 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 2 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 1 million år siden

 

Det eksisterte ikke Homo Sapiens for 1 million år siden heller, så jeg ser ikke hva du bråker for

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare tull, sjimpansene har ikke eksistert så lenge som mennesket på jorden.

Du hoppet over australopithecus slekten, hvor de eldste fossilene er datert til rundt 6 millioner år siden. Omtrent når vi splittet med sjimpansene. Homo slekten, og homo erectus dukker ikke opp før for 2 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 6 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 2 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 1 million år siden

 

Det eksisterte ikke Homo Sapiens for 1 million år siden heller, så jeg ser ikke hva du bråker for

Homo Sapiens er bare en av mange menneskeraser, Gunfreak

 

Homo heidelbergensis

Homo habilis

Homo ergaster

Homo floresiensis

Homo erectus

Homo neanderthalensis

Homo rhodesiensis

Homo sapiens

Homo antecessor

Homo rudolfensis

Homo soloensis

Lenke til kommentar

Det er bare tull, sjimpansene har ikke eksistert så lenge som mennesket på jorden.

Du hoppet over australopithecus slekten, hvor de eldste fossilene er datert til rundt 6 millioner år siden. Omtrent når vi splittet med sjimpansene. Homo slekten, og homo erectus dukker ikke opp før for 2 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 6 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 2 millioner år siden.

Det eksisterte ikke sjimpanser på jorden for 1 million år siden

 

Det eksisterte ikke Homo Sapiens for 1 million år siden heller, så jeg ser ikke hva du bråker for

Homo Sapiens er bare en av mange menneskeraser, Gunfreak

 

Homo heidelbergensis

Homo habilis

Homo ergaster

Homo floresiensis

Homo erectus

Homo neanderthalensis

Homo rhodesiensis

Homo sapiens

Homo antecessor

Homo rudolfensis

Homo soloensis

 

Du har rett, disse artene ville også være klassifsert som menneske.

 

Men det stopper ikke det faktum at Homo sapiens(oss) ikke eksistete for 1 million år siden, akuratt som moderne sjimpanser ikke gjorde det, men akurrat som at det fantes mange forskjellige menneske arter før i tiden, fantes det mange sjimpanse arter før i tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kom over to nydelige svenske jenter som ikke bare vet å lage god musikk, men her med en flott og klar beskjed rettet til fordomsfulle moralpredikanter. Får håpe at de som bør føle seg truffet, gjør det, mens vi andre kan nyte tonene og nikke til budskapet.

 

 

First Aid Kit - Hard Believer

 

 

Tekst:

 

 

So you ask for my opinion

Well what is there to say

To be honest and just foolish

Won't make you wanna stay

You've got to go on and get moving

I can't do that for you

Got so many plans and so much you want to do

 

Love is tough, time is rough

Love is tough, time is rough

Whoaaaa on me

 

Well I see you've got your bible

Your delusion imagery

Well I don't need your eternity

Or your meaning to feel free

I just live because I love to

And that's enough you see

So don''t come preach about morality

That's just human sense to me

 

Love is tough, time is rough

Love is tough, time is rough

Whoaaaa on me

On me-eeee .. on me-eee ...

 

And it's one life and it's this life

And it's beautiful

(repeat)

And it's beau .. beau .. beau ... beautiful

 

Love is tough, time is rough

Whoaaaa on me

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IHS vil oppdage sannheten når han kommer til hans dagers ende, da vil han angre på at han brukte hele livet med å tro på en oppdiktet gud, istedenfor å leve livet fritt.

 

Om han hadde giddet å følge med på skolen så hadde han lett kunne forstå gen-vitenskap og DNA og ikke det oppdiktede sprøytet som han selv kommer med.

Et liv i skyld og skam, nei takk.

Jeg er ikke religiøs, hvorfor føler jeg ikke disse tingene? Har jeg rett og slett naturlig moralsk kompass som jeg følger?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

IHS vil oppdage sannheten når han kommer til hans dagers ende, da vil han angre på at han brukte hele livet med å tro på en oppdiktet gud, istedenfor å leve livet fritt.

 

Om han hadde giddet å følge med på skolen så hadde han lett kunne forstå gen-vitenskap og DNA og ikke det oppdiktede sprøytet som han selv kommer med.

Et liv i skyld og skam, nei takk.

Jeg er ikke religiøs, hvorfor føler jeg ikke disse tingene?

Folk er ofte ikke klar over at de sliter med skyld og skam, eller de også fortrenger skyld følelsen av frykt for den straffen skylden fører med seg. Det hele er en ond sirkel.

Lenke til kommentar

Heldige britiske skattebetalere fikk høre at paven på sitt kostbare besøk lenket nazityranniet til ateisme (krydret med litt annen pisspreik).

 

Even in our own lifetime, we can recall how Britain and her leaders stood against a Nazi tyranny that wished to eradicate God from society and denied our common humanity to many, especially the Jews, who were thought unfit to live. I also recall the regime's attitude to Christian pastors and religious who spoke the truth in love, opposed the Nazis and paid for that opposition with their lives. As we reflect on the sobering lessons of the atheist extremism of the twentieth century, let us never forget how the exclusion of God, religion and virtue from public life leads ultimately to a truncated vision of man and of society and thus to a "reductive vision of the person and his destiny"

- Pope's Holyroodhouse Speech

 

a6UPU.jpg

Lenke til kommentar

 

Kom over to nydelige svenske jenter som ikke bare vet å lage god musikk, men her med en flott og klar beskjed rettet til fordomsfulle moralpredikanter. Får håpe at de som bør føle seg truffet, gjør det, mens vi andre kan nyte tonene og nikke til budskapet.

 

 

First Aid Kit - Hard Believer

 

 

Tekst:

 

 

So you ask for my opinion

Well what is there to say

To be honest and just foolish

Won't make you wanna stay

You've got to go on and get moving

I can't do that for you

Got so many plans and so much you want to do

 

Love is tough, time is rough

Love is tough, time is rough

Whoaaaa on me

 

Well I see you've got your bible

Your delusion imagery

Well I don't need your eternity

Or your meaning to feel free

I just live because I love to

And that's enough you see

So don''t come preach about morality

That's just human sense to me

 

Love is tough, time is rough

Love is tough, time is rough

Whoaaaa on me

On me-eeee .. on me-eee ...

 

And it's one life and it's this life

And it's beautiful

(repeat)

And it's beau .. beau .. beau ... beautiful

 

Love is tough, time is rough

Whoaaaa on me

 

 

 

 

Jeg bare må legge ved denne, jeg tenker på den hver eneste gang jeg leser innlegg av en viss bruker inne på denne siden:

 

http://www.youtube.com/watch?v=q-PX2Z4r-e4

 

Så der har du det: "God thinks you're a waste of flesh, God prefers an atheist."

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

IHS vil oppdage sannheten når han kommer til hans dagers ende, da vil han angre på at han brukte hele livet med å tro på en oppdiktet gud, istedenfor å leve livet fritt.

 

Om han hadde giddet å følge med på skolen så hadde han lett kunne forstå gen-vitenskap og DNA og ikke det oppdiktede sprøytet som han selv kommer med.

Et liv i skyld og skam, nei takk.

Jeg er ikke religiøs, hvorfor føler jeg ikke disse tingene?

Folk er ofte ikke klar over at de sliter med skyld og skam, eller de også fortrenger skyld følelsen av frykt for den straffen skylden fører med seg. Det hele er en ond sirkel.

Jeg tror vi har forskjellig livssyn, og at ting som får deg til å føle skyld og skam, ikke får meg til å føle dette. Et eksempel er treffe nye folk og roting med jenter som jeg ser på en fin ting som er godt for begge parter. Jeg kan tenke meg (pga. religionen din) at dette er noe du ikke kunne gjort uten å slite med skyldfølelse og/eller skam i ettertid.

Endret av Zeke
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...