Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/mi...icle2364997.ece

I Jerusalem er en mor siktet for sammen med fire medskyldige å ha mishandlet to av sine sønner på henholdsvis tre og fire år. Mishandlingen skal ha skjedd etter at hun fikk problemer med å ta hånd om sine åtte barn og ba en rabbiner om hjelp. Han skal ha forklart at guttene var besatt av onde ånder og anbefalt henne å "rense" dem ved å slå, binde og brennemerke dem, i tillegg til å tvinge dem til å spise avføring.

 

Ser ut som de onde åndene ikke tåler avføring gitt, ungen på 3 år fikk hjernesakde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

8 årig jente vil ha skillsmisse fra sin 30 år gamle ektemann.

 

“My father beat me and told me that I must marry this man, and if I did not, I would be raped and no law and no sheikh in this country would help me. I refused but I couldn’t stop the marriage,” Nojoud Nasser told the Yemen Times. “I asked and begged my mother, father, and aunt to help me to get divorced. They answered, ‘We can do nothing. If you want you can go to court by yourself.’ So this is what I have done,” she said.

 

“Whenever I wanted to play in the yard he beat me and asked me to go to the bedroom with him. This lasted for two months," added Nasser. "He was too tough with me, and whenever I asked him for mercy, he beat me and slapped me and then used me. I just want to have a respectful life and divorce him.”
Lenke til kommentar
Anyways. Kom over denne saken i lokalavisa i dag. En organisasjon kalt Bibelselskapet driver tydeligvis i disse dager og sender ut tiggebrev til eldre om å få arven deres. Med et forslag til testamente vedlagt. Forkastelig spør du meg.
Tok en uke, men nå har VG laget en artikkel om saken.
Lenke til kommentar

Så... Jehovas Vitner var på rundreise i nabolaget her i går. 4 unge snertne damer og ei eldre dame kom kjørende i en bil, parkerte i "sentrum", og spredte seg rundt med boka si under arma.

Jeg hadde planlagt å møte dem i døra med roperten min på full guffe og sirene, men jeg var dessverre ikke hjemme da dem tasset seg hit.

Er favorittfilmen til Jehovas Vitner Armageddon forresten?

(Er det stygt av meg å snakke slik om Jehovas Vitner forresten?)

Lenke til kommentar
Det er en hårreisende sak, men har den noe med religion å gjøre? Så vidt jeg kan se er ikke religion nevnt med et ord i artikkelen og da passer vel innlegget bedre i såpeboksen.

Den har jo alt med religion å gjøre. Befolkningen i dette landet er hovedsakelig muslimer, som har en klar kobling til deres syn på ekteskap og moralske verdier. Jeg nekter å tro at denne personen var kristen eller ateist.

Lenke til kommentar

Jeg fant en video som jeg syntes passet bra inn i denne tråden :p Jeg lo spesiellt mye på slutten når han sier: So, atheists. Who excatly is the deluted one here?

 

Forresten, noen som vet om han som postet den er seriøs? Jeg tror egentlig ikke han er det, men hvem vet?

Enjoy!

Endret av _Zeke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

_Zeke, les kva forfattaren har skrivi i kommentaren til filmen:

"My undisputable Biblical proof that atheists are deluded and stupid. (Yes, this is a SATIRE.)"

 

sati`re m1 (frå lat., eigl 'blandingsrett', av satur 'full, mett')

1 vittig spott; det å gjere til lått ikkje tole s-n i omtala av seg

2 diktverk som spottar og gjer til lått menneskeleg veikskap

Lenke til kommentar
_Zeke, les kva forfattaren har skrivi i kommentaren til filmen:

"My undisputable Biblical proof that atheists are deluded and stupid. (Yes, this is a SATIRE.)"

 

sati`re m1 (frå lat., eigl 'blandingsrett', av satur 'full, mett')

1 vittig spott; det å gjere til lått ikkje tole s-n i omtala av seg

2 diktverk som spottar og gjer til lått menneskeleg veikskap

 

Jeg leste ikke beskrivelsen.

Lenke til kommentar
Oioi! Her kom jeg over noe som sikkert fyrer opp en del. Bare husk at statistikk er statistikk.

 

http://ccannizzaro.com/2007/03/01/

post-3851-1207817796_thumb.png

Hva betyr de gule prikkene?

Hver prikk representerer et land. Dvs. han som lagde diagrammet har funnet gjennomsnittsverdier for IQ og svar på spørsmålet om religiøsitet i ulike land. Hver prikk representerer altså et gjennomsnitt av flere tusen spurte/testede i et gitt land. Det står mer om metodikken bak diagrammet i linken over diagrammet.

Lenke til kommentar

Noe jeg skrev i irritasjonens moment. Har ikke gjort noen innsats for å gjøre det til en veldig grammatisk korrekt post, men noe jeg ganske enkelt skrev for å få ut det jeg mente. Det er en post fra noe jeg skrev på min blogg, men vil gjerne se flere meninger (og garantert frustrerte angrep).

 

idioter.gifSi guden min er snill ellers dreper jeg deg!!!

 

Hørt det før? Kanskje ikke direkte, men det dette man får inntrykk av når vi ser grupper muslimer som demostrerer mot noe ganske så harmløst som en karikaturtegning eller en film. Hvorfor er det sånn at vi kan kritisere ideologier, politikere, personer og organisasjoner uten å vente seg en horde med mennesker som denger løs på et A3-ark med bilde av synderen? Hvorfor er det slik at så mange religiøse tror de har en rett til å bli beskyttet fra ytringsfriheten?

 

Etter Jyllands-posten i 2005 gav ut tegnede bilder av “muhammed” utløste det et rent helvete, dette kom som et sjokk for muslimer. De kunne da aldri tenke seg at noen skulle kritisere eller tulle med religionen deres. Det har blitt gjort mot kristendommen, buddhismen og ikke minst jødedommen de siste årene - men når Islam står for tur?

 

Også Fitna-filmen som ble gitt ut for litt siden holdte på å starte et like stort opprør som muhammedtegningene, heldigvis klarte de fleste å holde seg i ro denne gangen. Uansett hvor krysklippet, feil, uinterresant, idiotisk, patetisk og direkte elendig denne filmen er så er det ingen som skal behøve å unskylde seg på vegne av denne filmen, bortsett fra Geert Wilders selv. Det blir konstant laget feilinformerende og fordomsfulle filmer uten at noen i det hele tatt løfter en finger, men når den angriper en religion er det full rulle. Det er laget en “

” av Fitna som for det meste omhandler det gamle testamentet og klipp fra Irak-krigen. Jeg synes det er merkelig at folk skal hele tiden kritisere det gamle testamentet når det er så godt som utdatert for kristne, som gjør det nyttestløst å kritisere. Men jeg tror heller poenget er å vise hva man kan lage ved hjelp av å “kryssklippe” og blande onde sitater. Denne filmen har et forkastelig klipp som er absolutt verdt å se, et klipp jeg tror er fra Jesus Camp (usikker).

 

Scientologi sparer heller ikke på kruttet når noen går kritisk ut mot “religionen”. De har svart med et mer moderne angrep enn hva vi ser på Islam’s side; utpressing og søksmål. Dette har uten tvil gitt scientologi et skremmende rykte for motstandere. Her kan du se noen av sakene de har ført/blitt ført mot.

 

Jeg begynner å bli lei og sliten av slike trangsynte mennesker, tåpelige mennesker verden godt kunne klart seg uten.

 

Merk: Før dere bryter ut med “FORDOMSFULLE, GENERALISERENDE IDIOT” så vil jeg legge ekstra vekt på hvis jeg har glemt å skrive “enkelte” eller “noen” før eller etter muslimer, scientologer eller andre så snakker jeg om de samme (ekstreme) gruppene under hele posten, jeg tror (og håper) absolutt ikke alle muslimer eller religiøse er så skrudde i hodet.

 

 

Edit: La merke til at linkene forsvant når jeg brukte quote-tagger.

Endret av Syvertsen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Indoktrinering og hjernevasking er visst på moten her i forumet for tiden. Det spretter opp i mange tråder samtidig. Har det noe med en slags mental vårrengjøring å gjøre?

 

Så mener jeg at den type påvirkning har man et eget ansvar for å ikke la seg affisere av. Man opplever så mye dritt men det er opp til en selv hvilken dritt man tar inn i sitt eget hus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...