Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Avsporing:

 

 

Matt 10,28 Frykt ham som kan ødelegge sjel og legeme i helvete

28 Vær ikke redde for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete.

 

 

Sjel og legeme i helvete? Trodde legemet ble igjen på jorden jeg?

Helvete er på jorden

Skal legemet ødelegges i helvetes ild før eller etter det er råtnet bort?

Som du ser er det nok av legemer i helvete, det er plass til tusenvis av sjeler.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Savner den fyren jeg.... :( Husker godt at han ble drept..

 

Han kunne laget mye bra.... Et skikkelig tap for verden...

 

Det verste er at enkelte radio stasjoner i USA har "dubbet" over teksten hans. Når han synger "... and NO religion too!", har de dubbet det til "...and ONE religion too!". Løgn gjør jo ingenting når man lyver for gud tydeligvis... :roll:

 

Enkelte kristne er ikke et eneste hakk bedre enn al-quada... Like fanatiske og går ikke av veien for løgn, bedrag og annet tull hvis bare resultatet er å frelse den det går ut over... For en kvalm gjeng.

Lenke til kommentar

Savner den fyren jeg.... :( Husker godt at han ble drept..

 

Han kunne laget mye bra.... Et skikkelig tap for verden...

 

Det verste er at enkelte radio stasjoner i USA har "dubbet" over teksten hans. Når han synger "... and NO religion too!", har de dubbet det til "...and ONE religion too!". Løgn gjør jo ingenting når man lyver for gud tydeligvis... :roll:

 

Enkelte kristne er ikke et eneste hakk bedre enn al-quada... Like fanatiske og går ikke av veien for løgn, bedrag og annet tull hvis bare resultatet er å frelse den det går ut over... For en kvalm gjeng.

Han var nok en tulling, RWS >

 

Dette var bedre > http://www.youtube.com/watch?v=NY4QB1bkL3g

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Påstår du at det er noe annerledes med måten "dere" gjør det, IHS?

Selvsagt, cuadro

 

De kristne blir rene i et samspill med Jesus Kristus.

De andre lar det gå ut over forskjellige dyr og mennesker (uskyldige offer)

Ganske enkelt, nei. Jeg har aldri latt dette gå utover forskjellige dyr og mennesker.

Det har alle gjort, også du, cuadro

Nei. Nå lyger du. Jeg har ikke plaget noen dyr eller mennesker på den måten jeg "renser" meg selv, jmf. det dere "kristne" gjør når dere har syndet. Dere bekjenner dere til Jesus, eller Gud, og jeg bekjenner meg til meg selv. Hverken dyr eller mennesker må lide for min "synd".

Du som alle andre plages av skyld, som du prøver å bli kvitt gjennom å straffe mennesker og dyr rund deg. Dette er ikke noe som bare de primitive menneskene drev med rituelt i oldtiden. Dette foregår den dag i dag.

 

Nope, dette stemmer ikke. Når min samvittighet er på tukter, straffer jeg ikke dyr og mennesker. Jeg straffer meg selv.

 

Det er nok du som sitter på gudskomplekset (jmf. straffe dyr og mennesker).

 

"Du skal ikke lyge", heter det i Bibelen. Ditt hykleriske, dobbeltmoralistiske vesen.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
At du også straffer deg selv, er hevet over en hver tvil, cuadro

 

Ikke 'også', men 'bare'.

 

Nå må du slutte å forsøke å lyge deg gjennom her, IHS. Jeg straffer ikke andre, jeg straffer kun meg selv. Og jeg mener det er bra.

 

De kristne har ikke funnet en vei ut av dette. Kristne straffer seg selv, akkurat slik jeg gjør. Det som værre er, er at kristne støtt og stadig straffer andre for handlinger som ikke er gale, med roten i sin egen dogmatiske misoppfatning.

 

Du burde ikke opphøye deg selv til et bedre menneske, IHS. Du er av de laverestående avskummene vi har, akkurat som resten.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar
At du også straffer deg selv, er hevet over en hver tvil, cuadro

 

Ingen av disse avstraffningene er bra, du plager deg selv og andre.

 

De kristne har funnet en vei ut av denne onde sirkelen.

 

Ikke 'også', men 'bare'.

 

Nå må du slutte å forsøke å lyge deg gjennom her, IHS. Jeg straffer ikke andre, jeg straffer kun meg selv. Og jeg mener det er bra.

 

De kristne har ikke funnet en vei ut av dette. Kristne straffer seg selv, akkurat slik jeg gjør...

Veien ut er Jesus Kristus, Han tar hele straffen.

Derfor trenger ikke kristne straffe seg selv og andre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Kristne straffer seg selv likevel. Derfor har det veldig lite å si hva deres vrangforestillinger helt hypotetisk sett tillater dere av unnavriing, dere er akkurat som alle andre.

 

Kristne føler skyld dersom de skulle drepe noen ved et uhell. Dette er ikke noe å diskutere engang.

 

 

 

Til alle andre som måtte lese dette: Ordvalget er kun fordi jeg diskuterer med forumets største forum-troll. Er han kjent for enlinjers-kommentarer, så er han ikke verdt mer.

 

 

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja som alle andre føler de kristne skyld når de gjør noe galt, cuadro

Forskjellen er at de kristne ikke må straffe seg selv og andre for å

bli kvitt denne skylden.

Nei de legger den som kjent over på den store eventyr helten i kristen mytologi, nemlig den alltid villige satan, dyret, djevelen, kløv hoven, etc... De kunne jo ikke drømme om å ta på seg noen skyld sjøl må vite, slik vi andre må. Gjør jeg noe galt, eller noe bra, så har jeg bare meg selv å skylde på jeg... Så igjen skyter du det selv i foten... mellom øret!

 

Så er det noen som lar det gå ut over andre så må det jammen være kristne! Makan til uærlighet skal en vel lete lenge etter når det kommer til hvor lite villige de er til å ta på seg skylden for ting de faktisk har skylden for.

 

Du skulle blitt bedre til å tørke i din egen bak før du prøvde å tørke andre bak IHS.... Og husk at det å tenke før du prater en ekvalenten til å tørke deg i bakn før du driter...

Lenke til kommentar

Det er pinlig at dette er ditt bevis på ditt håp om at blant annet jeg skal pines en evighet

Når noe forteller deg om Jesus Kristus, er det for at du skal ungå den evige pine. Hadde det vært motsatt, at noen ønsket å se deg i helvete, ville du ikke fått høre et eneste ord om Jesus Kristus.

 

Kan du tro på Muhammed som guds profet?

Hva om en muslim forsøker å overbevise deg?

 

Kan jeg tro på Jesus som guds sønn?

Hva om en kristen forsøker å overbevise meg?

 

SER du ironien?

Ingen kan tro uten å bli overbevist.

En overbevisning, i voksen alder, kommer som oftest gjennom beviser.

Bare barn og mennesker med liten kunnskap om verden kan bli overbevist av eventyr, alene.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er pinlig at dette er ditt bevis på ditt håp om at blant annet jeg skal pines en evighet

Når noe forteller deg om Jesus Kristus, er det for at du skal ungå den evige pine. Hadde det vært motsatt, at noen ønsket å se deg i helvete, ville du ikke fått høre et eneste ord om Jesus Kristus.

 

Kan du tro på Muhammed som guds profet?

Hva om en muslim forsøker å overbevise deg?

 

Kan jeg tro på Jesus som guds sønn?

Hva om en kristen forsøker å overbevise meg?

 

SER du ironien?

Ingen kan tro uten å bli overbevist.

En overbevisning, i voksen alder, kommer som oftest gjennom beviser.

Bare barn og mennesker med liten kunnskap om verden kan bli overbevist av eventyr, alene.

 

Helt riktig Red Frostraven

 

Matt 18,02 Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket.

Endret av Tenklitt
Lenke til kommentar

Ja som alle andre føler de kristne skyld når de gjør noe galt, cuadro

Forskjellen er at de kristne ikke må straffe seg selv og andre for å

bli kvitt denne skylden.

 

Dersom det finnes en allmektig og allvitende gud er jeg skyldfri.

Da har han ansvar for alle mine handlinger.

 

Han har skapt meg, og min personlighet og vet alt jeg kommer til å gjøre.

Han kan også forhindre det dersom han vil.

Og hvis du kommer dragende med djevelen, har han også skapt ham.

Fri vilje har vi ikke dersom han er allvitende og allmektig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt riktig Red Frostraven

 

Matt 18,02 Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket.

Det der er tatt ut HELT av kontekst. Det handler ikke om å bli primitive mennesker…

Er barn primitive? Det er vel mer renheten og uskyldigheten til barn de etterspør, pluss at et barn er lettere å overtale til hva enn det skal være enn en voksen person...

 

For det er ikke til å stikke under en stol at kristendommen har opplevd en kraftig tilbakegang når vi ikke lenger indoktrinerer våre barn fra barnsben av... Slik som var normalt før i både hjem og skole. Det er jo derfor de fleste kristne blir så fortvilet når kristendom ikke blir satt over alt det andre og lært bort som om det skulle være ubeviste sannheter...

Lenke til kommentar

Helt riktig Red Frostraven

 

Matt 18,02 Sannelig, jeg sier dere: Uten at dere vender om og blir som barn, kommer dere ikke inn i himmelriket.

Det der er tatt ut HELT av kontekst. Det handler ikke om å bli primitive mennesker…

Er barn primitive? Det er vel mer renheten og uskyldigheten til barn de etterspør, pluss at et barn er lettere å overtale til hva enn det skal være enn en voksen person...

 

For det er ikke til å stikke under en stol at kristendommen har opplevd en kraftig tilbakegang når vi ikke lenger indoktrinerer våre barn fra barnsben av... Slik som var normalt før i både hjem og skole. Det er jo derfor de fleste kristne blir så fortvilet når kristendom ikke blir satt over alt det andre og lært bort som om det skulle være ubeviste sannheter...

 

Barn er ikke primitive, jeg leser også bibelverset slik; du må ha ett åpent sinn som ett barn for å få frelsen. Og frelsen er jo å tro... så du må tro som ett barn.

 

Da er det jo førstemann til møllen da. Den som først får presentert sin religion til barnet, vil da verve barnet til sin religion.

Lenke til kommentar

Så var det med å forstå Jesus Kristus rett, folkens :blush:

 

Dette med at man må bli som barn henger sammen med at man må bli født på ny.

 

John 3:3 Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.

 

Kort sagt: Man må begynne på nytt.

 

Ny mor ny far, ny fødsel, nytt barn, nytt menneske, nytt liv !

 

Å drive å reparere på det livet du lever fører ikke frem, du må begynne på nytt. Hele livet er bare en konsekvens av en konsekvens av en konsekvens. Det er selv utgangspunktet det er noe feil med, derfor trenger du et nytt utgangspunkt.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Så var det med å forstå Jesus Kristus rett, folkens :blush:

 

Dette med at man må bli som barn henger sammen med at man må bli født på ny.

 

John 3:3 Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.

 

Kort sagt: Man må begynne på nytt.

 

Ny mor ny far, ny fødsel, nytt barn, nytt menneske, nytt liv !

 

Å drive å reparere på det livet du lever fører ikke frem, du må begynne på nytt.

 

Hvordan bli født på ny? Må du ikke tro på dette for å bli født på ny?

 

Et lite paradoks der du :blush:

Lenke til kommentar

Så var det med å forstå Jesus Kristus rett, folkens :blush:

 

Dette med at man må bli som barn henger sammen med at man må bli født på ny.

 

John 3:3 Den som ikke blir født på ny, kan ikke se Guds rike.

 

Kort sagt: Man må begynne på nytt.

 

Ny mor ny far, ny fødsel, nytt barn, nytt menneske, nytt liv !

 

Å drive å reparere på det livet du lever fører ikke frem, du må begynne på nytt.

 

Hvordan bli født på ny? Må du ikke tro på dette for å bli født på ny?

 

Et lite paradoks der du :blush:

John 3:4 Hvordan kan en som er gammel, bli født?» sa Nikodemus. «Kan noen komme inn i sin mors mage igjen og bli født for andre gang?» ... «Hvordan kan dette skje?» spurte Nikodemus. Jesus svarte: «Du er en lærer for Israel og vet ikke det?

 

Jesus Kristus snakket ikke om å bli født på ny fysisk, men psykisk (åndelig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...