Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Alle er klar over at kristne synder, IHS. Det er ikke det jeg trekker frem, jeg poengterer at dere synder minst like mye som ikke-kristne. Det er ingen "status" over å være kristen, det er ingenting som følger med det. Den kristne er ikke bedre enn noen annen, den kristne tror bare på noe ekstraordinært, en forvirret sjel.

Der tar du feil, cuadro

 

En som blir skitten og ikke vasker seg har ikke samme status

som en som regelmessig vasker seg.

 

Der tar du feil om symbolikken, IHS. En som vasker seg i hallusinasjoner blir ikke noe renere. Tåpen bare tror dette, men ute blant folk lukter vi fortsatt dritten av dere.

 

Forøvrig har også vi ikke-kristne evnen til å føle sympati, anger og lignende. Det er ikke slik at dere kristne er de eneste som føler et ubehag når dere gjør noe dumt. Vi "vasker" oss vi også.

Ja, alle gjør det. Men på hvilken måte ? Til hvilken pris ? Hva med offeret ? For ikke å glemme resultatet ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal si jeg får gjentatt denne setningen ofte:

"En som vasker seg i hallusinasjoner blir ikke noe renere. Tåpen bare tror dette, men ute blant folk lukter vi fortsatt dritten av dere."

 

Og forøvrig:

De andre lar det gå ut over forskjellige dyr og mennesker (uskyldige offer)

 

Ganske enkelt, nei. Jeg har aldri latt dette gå utover forskjellige dyr og mennesker.

Lenke til kommentar

Påstår du at det er noe annerledes med måten "dere" gjør det, IHS?

Selvsagt, cuadro

 

De kristne blir rene i et samspill med Jesus Kristus.

De andre lar det gå ut over forskjellige dyr og mennesker (uskyldige offer)

Ganske enkelt, nei. Jeg har aldri latt dette gå utover forskjellige dyr og mennesker.

Det har alle gjort, også du, cuadro

Lenke til kommentar

Påstår du at det er noe annerledes med måten "dere" gjør det, IHS?

Selvsagt, cuadro

 

De kristne blir rene i et samspill med Jesus Kristus.

De andre lar det gå ut over forskjellige dyr og mennesker (uskyldige offer)

Ganske enkelt, nei. Jeg har aldri latt dette gå utover forskjellige dyr og mennesker.

Det har alle gjort, også du, cuadro

 

Alle? da gjelder det meg også. Hvilke dyr har fått lide for min synd?

Lenke til kommentar

Det er kristene som plager dyr, husk at i biblen står det at mennesker har herredømme over jorda inkluder dyr, dette har gjort at vi har ødlaggt nesten alle steder der dyr kan leve i fred, vi holdt på å utslette alle de store hvalene, selv i dag overfisker noe noen ektremt,

Mennesker har ekstistert i 200-250 000 år, det er først på 50tallet vi begynnte å ta vare på naturen, i stede for å utnytte den.

 

Viss bibelen hadde sagt, noe som at dyr og planter er vår familie, og vi må ta vare på dem som vi tar vare på våre barn, hadde nok jorda vært et mye bedre sted for dyr, planter og mennesker, husk at det i dag er kristene som ikke bryr seg om hvor forferdig vi fucker opp planeten fordi jesus kommer innen 50 år, så det er ikke noe vits å prøve å fikse den.

 

 

Kjennerelt tenker jeg ikke religisøe er mye snillere mot planter og dyr en religiøse,

Lenke til kommentar

Påstår du at det er noe annerledes med måten "dere" gjør det, IHS?

Selvsagt, cuadro

 

De kristne blir rene i et samspill med Jesus Kristus.

De andre lar det gå ut over forskjellige dyr og mennesker (uskyldige offer)

Ganske enkelt, nei. Jeg har aldri latt dette gå utover forskjellige dyr og mennesker.

Det har alle gjort, også du, cuadro

 

Nei. Nå lyger du. Jeg har ikke plaget noen dyr eller mennesker på den måten jeg "renser" meg selv, jmf. det dere "kristne" gjør når dere har syndet. Dere bekjenner dere til Jesus, eller Gud, og jeg bekjenner meg til meg selv. Hverken dyr eller mennesker må lide for min "synd".

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

Påstår du at det er noe annerledes med måten "dere" gjør det, IHS?

Selvsagt, cuadro

 

De kristne blir rene i et samspill med Jesus Kristus.

De andre lar det gå ut over forskjellige dyr og mennesker (uskyldige offer)

Ganske enkelt, nei. Jeg har aldri latt dette gå utover forskjellige dyr og mennesker.

Det har alle gjort, også du, cuadro

Nei. Nå lyger du. Jeg har ikke plaget noen dyr eller mennesker på den måten jeg "renser" meg selv, jmf. det dere "kristne" gjør når dere har syndet. Dere bekjenner dere til Jesus, eller Gud, og jeg bekjenner meg til meg selv. Hverken dyr eller mennesker må lide for min "synd".

Du som alle andre plages av skyld, som du prøver å bli kvitt gjennom å straffe mennesker og dyr rund deg. Dette er ikke noe som bare de primitive menneskene drev med rituelt i oldtiden. Dette foregår den dag i dag.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du er så påståelig IHS at jeg får fysisk ubehag... Det gjør vondt å slå seg selv i pannen så hardt, gang etter gang...

Ta en titt på den verden du lever i, Tenklitt

 

Så skjønner du at det er slik. Alle straffer alle, for å bli kvitt sin egen skyld.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Du er så påståelig IHS at jeg får fysisk ubehag... Det gjør vondt å slå seg selv i pannen så hardt, gang etter gang...

Ta en titt på den verden du lever i, Tenklitt

 

Så skjønner du at det er slik. Alle straffer alle, for å bli kvitt sin egen skyld.

Mark David Chapman straffet ham

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Avsporing:

 

 

Matt 10,28 Frykt ham som kan ødelegge sjel og legeme i helvete

28 Vær ikke redde for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete.

 

 

Sjel og legeme i helvete? Trodde legemet ble igjen på jorden jeg?

Helvete er på jorden

Lenke til kommentar

Avsporing:

 

 

Matt 10,28 Frykt ham som kan ødelegge sjel og legeme i helvete

28 Vær ikke redde for dem som dreper legemet, men ikke kan drepe sjelen. Frykt heller ham som kan ødelegge både sjel og legeme i helvete.

 

 

Sjel og legeme i helvete? Trodde legemet ble igjen på jorden jeg?

Helvete er på jorden

 

Skal legemet ødelegges i helvetes ild før eller etter det er råtnet bort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...