citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Språk har da en naturlig utvikling, og vi går jo inn under det Germanske språket sammen med mange av våre naboland. Jeg vet ikke, men hvor høyt var Babels tårn? Det ble vel bygget for å angripe å "drepe" Gud på et vis, slik at vi mennesker skulle bli herskere over jorden, noe i den duren. Vil det si at Gud faktisk befinner seg et lite stykke over hodene våre? Jeg tenkte faktisk på det tidligere i dag; hvor er Gud? Er han fysisk? Vandrer han rundt i verdensrommet, eller holder han seg her rundt jorden hele tiden? Skulle jo tro at han var i nærheten siden han angivelig ble forbannet når de kastet primitive spyd etter han... Det gud sier blant annet om seg selv er . Han som alene er udødelig og som bor i et lys dit ingen kan komme. I evighet jeg er.Men også det er i ham vi lever beveger oss og er til i.Så da er han utefor tiden og kan se alle tider samtidig som på et samlebånd.Men han er også cosmos som vi lever beveger oss og er til i.Så da blir tiden og cosmos: Gud som beveger seg i evighet.Og inni der er vi.Han kom jo også ihu at vi var støv.en plass det stårskrevet. Endret 1. september 2010 av citation Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Har du trodd hele livet? Ja mesteparten av det.Kan ikkje komme på noen periode spesifikt som jeg ikkje har trodd. Hva om du ble født i India, med hinduistiske foreldre? Ville du funnet Gud tror du, eller har du bare anlegg for å tro? Tror du at du hadde trodd like sterkt på Shiva? Prøv å tenke igjennom hvorfor du tror så sterkt, er du oppdratt til å tro? spørs vel ka Shiva er.Folk har jo oppigjennom tidene tilogmed tilbedth det de selv har laget med sine egne hender,som etter min mening er en styggedom og ond gjerning.Jeg vil velhåpe å tro at i det tilfellet ville samvitigheten og visdommmen og ikkje minst den såkalte logiske tankegangen slått in.Så ville jeg ha tenkt dette er jo reinspikka galskap å idioti. Jeg lurer på om du selv er klar over hva du egentlig skriver? Oppsummere litt: - Du har vokst opp med kristendommen - Du karakteriserer andre religioner som ulogiske og galskap Logisk tankegang? Hvordan kan du logisk følge en bibel som er så full av logiske brister? Har du i det hele tatt lest bibelen? Noe sier meg at du ikke har lest stort mer enn evangeliene. Hvorfor har vi en milliard eller så muslimer? Tror du ikke det finnes en milliard muslimer som mener det du tror på er galskap og uten logikk? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Citation: Hvis du klarer å være ærlig nok å se på saken hadde du sett at det du kaller å tilbe en stubbe og det å tilbe en figur på et kors er nøyaktig det samme, bare at du TILLEGGER fyren på det korset mer enn du tillegger stubben! Vi har over hodet ingen beviser for at den figuren på korset var noen gudesønn og det har ikke du heller annet enn at du tror og tillegger jesus den rollen. Men jeg mistenker deg for ikke å være så ærlig at du klarer å innse at det ikke er noen forskjell mellom stubben og figuren på korset... Begge deler er bare påstander... Og i likhet med ALLE religiøse så er heller ikke du ærlig nok til å innse at ALLE religiøse holder sin gud som den eneste rette nettopp fordi de TROR den guden må være den eneste rette og alle andre guder er bare tulleguder, eller avguder. Alle religiøse er også uæerlige nok til å tro at deres tro hadde kommet til dem samme hvor de hadde bodd fordi det er den eneste rette troen og enten så skjønner de ikke, slik jeg tror er tilfellet med deg, eller så vil de ikke innrømme, at de faktisk hadde vært muslimer hvis foreldrene deres og hele samfunnet rundt dem hadde vært det. Faktum er at du hadde, med MEGET stor sannsynlighet, vært muslim hadde du blitt født i iran og da hadde du ledd deg skakk av kristendommen nettopp fordi du hadde trodd, i likhet med hva du tror i dag, at dette hadde vært en avgud! Jesus hadde nemlig ikke kommet flytende på en fjøl av seg selv, men som jeg sa, jeg tror ikke du er ærlig nok til å innrømme dette ovenfor deg selv engang og hvordan kan du da være ærlig mot andre? Til mer jeg ser og hører av religiøse mennesker til mer går det opp for meg hvor utrolig lite ærlige disse menneskene er! De TROR de bestitter rettferdighet og moral mellom en fiktiv gudefigur men er de ærlige med seg selv og andre for det? Nei, de er virkelig ikke det! De låser seg til en forklaring og bruker det da kan finne av "bevis" for å backe opp det de vil skal stemme og er overhodet ikke ærlige i sin søken etter sannhet, for den søken de har etter "sannhet" er ikke reel da den omfatter kun en liten del som kun basserer seg på påstander i en to tusen år gammel bok og det kan vel ikke kalles søken etter annet enn fiktive "bevis" og det hadde religiøse verden over forstått hvis de var ærlige. Men det er det neimen ikke mange som er, for hadde devært ærlige så hadde de endt opp som nettopp Tenklitt, som faktisk tørr å være ærlig og tørr å stille spørsmål, ikke bare ved det han engang trodde var "sannhet" men ved alt. Så i bunn og grunn mangler religiøse mennesker ærligheten til å se skikkelig på ting føler jeg.... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Jeg har funnet Jesus sin liksom-twitter-konto! :!: http://twitter.com/Jesus_M_Christ Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 ok la oss kalle det en religion om dere vil.Men Jesus er den eneste guden som jeg vet om som har vert villig til å stige ned fra sin høye stilling og bli pint og dø for meg .Da er det vertfal sikkert at han er glad i meg og det er godt nok for meg. "..Vet om som har vært villig.."? Jeg regner da med at du har sett det med egne øyne, eller er dette noe du har hørt eller lest? Buddha er jo, for eksempel, den store legen som stiller diagnosen. Han nådde selvinnsikt og var den første som innså at menneskets virkelige problem var lidelsen og hvordan man skulle gjøre slutt på lidelsen. Ved fortsatt meditasjon utviklet han den læren (dhamma) som skulle gjøre det mulig for andre og nå den samme frigjørende innsikten han selv hadde nådd. Er ikke dette noe han har gjort for deg? Lett for han og si som bare satt der og drakk te hele dagen. lurer litt på hva for slags te det var.Ellers må jeg ta resten av denne samtalen når jeg er mere våken og opplagt.takk for idag og gonatt. Bra du svarer på det jeg skriver ihvertfall(...). Du får si ifra når du er "klar" igjen. Lenke til kommentar
citation Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Citation: Hvis du klarer å være ærlig nok å se på saken hadde du sett at det du kaller å tilbe en stubbe og det å tilbe en figur på et kors er nøyaktig det samme, bare at du TILLEGGER fyren på det korset mer enn du tillegger stubben! Vi har over hodet ingen beviser for at den figuren på korset var noen gudesønn og det har ikke du heller annet enn at du tror og tillegger jesus den rollen. Men jeg mistenker deg for ikke å være så ærlig at du klarer å innse at det ikke er noen forskjell mellom stubben og figuren på korset... Begge deler er bare påstander... Og i likhet med ALLE religiøse så er heller ikke du ærlig nok til å innse at ALLE religiøse holder sin gud som den eneste rette nettopp fordi de TROR den guden må være den eneste rette og alle andre guder er bare tulleguder, eller avguder. Alle religiøse er også uæerlige nok til å tro at deres tro hadde kommet til dem samme hvor de hadde bodd fordi det er den eneste rette troen og enten så skjønner de ikke, slik jeg tror er tilfellet med deg, eller så vil de ikke innrømme, at de faktisk hadde vært muslimer hvis foreldrene deres og hele samfunnet rundt dem hadde vært det. Faktum er at du hadde, med MEGET stor sannsynlighet, vært muslim hadde du blitt født i iran og da hadde du ledd deg skakk av kristendommen nettopp fordi du hadde trodd, i likhet med hva du tror i dag, at dette hadde vært en avgud! Jesus hadde nemlig ikke kommet flytende på en fjøl av seg selv, men som jeg sa, jeg tror ikke du er ærlig nok til å innrømme dette ovenfor deg selv engang og hvordan kan du da være ærlig mot andre? Til mer jeg ser og hører av religiøse mennesker til mer går det opp for meg hvor utrolig lite ærlige disse menneskene er! De TROR de bestitter rettferdighet og moral mellom en fiktiv gudefigur men er de ærlige med seg selv og andre for det? Nei, de er virkelig ikke det! De låser seg til en forklaring og bruker det da kan finne av "bevis" for å backe opp det de vil skal stemme og er overhodet ikke ærlige i sin søken etter sannhet, for den søken de har etter "sannhet" er ikke reel da den omfatter kun en liten del som kun basserer seg på påstander i en to tusen år gammel bok og det kan vel ikke kalles søken etter annet enn fiktive "bevis" og det hadde religiøse verden over forstått hvis de var ærlige. Men det er det neimen ikke mange som er, for hadde devært ærlige så hadde de endt opp som nettopp Tenklitt, som faktisk tørr å være ærlig og tørr å stille spørsmål, ikke bare ved det han engang trodde var "sannhet" men ved alt. Så i bunn og grunn mangler religiøse mennesker ærligheten til å se skikkelig på ting føler jeg.... Figur?nei jeg tror på en levende person.Og det er stor forkjel på en person og en trestubbe. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 En levende person? Hva er navnet, nasjonalitet, fødselsdato og personnummeret hans/hennes? 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 En levende person? Hva er navnet, nasjonalitet, fødselsdato og personnummeret hans/hennes? Navn: Jesus Kristus Nasjonalitet: jødisk Fødselsdato: 25.12 Personnummer: Folkeregisteret til keiser Augustus er ikke funnet. NT > Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall. Denne første innskrivning ble holdt mens Kvirinius var landshøvding i Syria. Og alle dro av sted for å la seg innskrive, hver til sin by. Josef dro da fra byen Nasaret i Galilea opp til Judea, til Davids by Betlehem, siden han var av Davids hus og ætt, for å la seg innskrive sammen med Maria, sin trolovede, som ventet barn. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Nope, jeg skjekket, det er ingen som lever den dag i dag med denne beskrivelsen. 3 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Og den såkalte folketellingen foregikk heller ikke på den tiden bibelen oppgir... Og som sagt før, hvorfor skulle djevelen kun kødde det til for oss mennesker? Det er jo gud han er i mot og tenk om det ikke var gud, men djevelen som hadde seg med den "utro etter noter" dama maria...? Har noen tenkt på den muligheten? Alle på den tiden hadde jo hørt at djevler var velutstyrte nedentil og kunne på ei dame til å få multipel multipel orgasmer, så kanskje hun gjorde det med djevelen først og da den hellige ånden dukket opp og skulle ha seg med henne var hun allerede gravid med djevelen? Det er nok derfor jesus IKKE har kommet tilbake slik han lovet i den flotte talen sin, der han sier at han skal returnere FØR de som sto og hørte på skulle smake døden..... Det som skjedde var antagelig som følger: Jesus spratt til himmels hvorpå gud plutselig fikk sett nærmere på guttungen han kalte sin og hva ser han? Jo, han ser at guttungen han trodde var sin har djevelens flakkende blikk! Gjett om han ble forbannet! Av alle de tingene menneskene har gjort mot ham oppover fra den første eple spisingen var nok dette det styggeste peket mot ham. Gud sitter nok og rister på hodet enda over den løsaktige kvinnen, som til overmål er husket som jomfru, som lurte ham opp i stry og fikk bokutgivelsen hans til å bli en eneste lang 2000 år gammel nedtur... Jesus var ikke hans sønn i det hele tatt også hadde han skrevet ei bok som påsto at jesus var hans sønn.... Ai ai ai... Vel tenkte nok gud, jeg får låse den horesønnen av en kors fetisj inn på gutterommet noen tusen år og håpe at nogsagtene nede på jorden glemmer det jesus sa om å komme igjen mens han angrer bittert på at jesus ikke gikk på trynet i ei grøft i stupfylla og knakk nakken før jødene fikk hentet spiker og hektet ham til det korset.... Nå har jo gud gitt faan i sitt opprinnelige folk siden den gangen, men det er nok fordi han ikke vet hva han skal gjøre. Jødene de har jo fått sin solsvidde jordflekk midt i mellom ill sinte arabere og er fornøyd med det, men siden gud på en måte hadde tenkt å kjøre en grand forestilling med jesus som toastmaster og satset alt på en enda større fanskare (Han visste jo at det ikke kom noe godt ut av jøder, de mangler en god reklame kampansje og det er jo derfor kristendom ble så populært, da de har hatt en glimrende, endog hardhendt, reklame kampanje) Og her sukker sikkert gud, for her sitter han i et dilema, for han kan jo ikke la stylperen av en horesønn reise tilbake igjen nå som han vet hvem faren er? Nope, bedre å vente til at dette glir over av seg selv og folk glemmer blemmen... Det at jesus er djevelens sønn får jo en god del brikker til å falle på plass, som at han var for slave hold, at han ikke gadd å kurere all blindhet når han hadde sjansen, dyreplageriet han utviste når han sendte onde onder inn i uskyldige griser og stupiditeten han viste da han ble forbannet på det fikentreet som ikke ville gi ham noe å spise fordi det ikke var sesongen for fiken osv... La oss bare innse at den jesus fyren ikke var han som fant opp kruttet, jeg tror faktisk han sto så langt unna når det smalt at han ikke hørte noe heller, så mulighetene er jo i aller høyeste grad til stede for at djevelen har harvet over jøde hora og overlot det hellige spøkelset til å foreta en sloppy second med henne? Det ville som sagt forklart en del ting.... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) En levende person? Hva er navnet, nasjonalitet, fødselsdato og personnummeret hans/hennes? Navn: Jesus Kristus Nasjonalitet: jødisk Fødselsdato: 25.12 Personnummer: Folkeregisteret til keiser Augustus er ikke funnet. NT > Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall. Denne første innskrivning ble holdt mens Kvirinius var landshøvding i Syria. Og alle dro av sted for å la seg innskrive, hver til sin by. Josef dro da fra byen Nasaret i Galilea opp til Judea, til Davids by Betlehem, siden han var av Davids hus og ætt, for å la seg innskrive sammen med Maria, sin trolovede, som ventet barn. Og den såkalte folketellingen foregikk heller ikke på den tiden bibelen oppgir... Folkeregisteret i den Romerske provinsen Judea var det Kvirinius som tok seg av. Wikipedia > Publius Sulpicius Quirinius (Greek Κυρήνιος - Kyrenios or Cyrenius, c. 51 BC - AD 21) was a Roman aristocrat. As governor of Syria, he carried out a famous census in Judea. Som det fremgår av teksten over, ble både Josef og Maria skrevet inn i Betlehem som på den tiden var en by i den Romerske provinsen Judea. Romersk folketelling (census) Romersk Judea mynt Endret 3. september 2010 av IHS Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 En levende person? Hva er navnet, nasjonalitet, fødselsdato og personnummeret hans/hennes? Navn: Jesus Kristus Nasjonalitet: jødisk Fødselsdato: 25.12 Personnummer: Folkeregisteret til keiser Augustus er ikke funnet. NT > Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall. Denne første innskrivning ble holdt mens Kvirinius var landshøvding i Syria. Og alle dro av sted for å la seg innskrive, hver til sin by. Josef dro da fra byen Nasaret i Galilea opp til Judea, til Davids by Betlehem, siden han var av Davids hus og ætt, for å la seg innskrive sammen med Maria, sin trolovede, som ventet barn. I Daniels bok, kapittel 9, finner vi en av Bibelens mest interessante profetier om Messias. Den omtaler både hans komme og det at han skulle bli ryddet av veien, eller drept, og derved tilveiebringe et gjenløsningsoffer til soning for synder og gjøre det mulig for den lydige menneskehet å oppnå «en evig rettferd». (Daniel 9: 24—27; jevnfør Matteus 20: 28.) Ifølge profetien ville alt dette skje før det var gått 70 årsuker, regnet fra år 455 f.v.t., da det ble gitt befaling om å gjenoppbygge Jerusalem. (Nehemja 2: 1—11) Tidsinndelingen i profetien viser at Messias skulle framstå ved begynnelsen av den 70. årsuken. Dette ble oppfylt i år 29 e.v.t., da Jesus kom for å bli døpt og offisielt begynte sin gjerning som Messias. «Midt i uken», eller etter tre og et halvt år, ville Messias bli ryddet av veien — drept — og på den måten gjøre ende på verdien av alle ofre under den mosaiske lovpakt. — Hebreerne 9: 11—15; 10: 1—10. Denne profetien viser at Jesus utførte sin tjeneste i tre og et halvt år. Han døde under påskefeiringen, den 14. nisan (ifølge den jødiske kalender) våren år 33. Den 14. nisan det året tilsvarer den 1. april. (Matteus 26: 2) For å finne ut når Jesus ble døpt, må vi regne tre og et halvt år bakover i tiden, og da kommer vi til begynnelsen av oktober i år 29. Lukas forteller at Jesus var omkring 30 år gammel da han ble døpt. (Lukas 3: 21—23) Det vil si at Jesu fødsel også fant sted omkring begynnelsen av oktober, noe som harmonerer med at hyrdene fremdeles «holdt til utendørs og holdt nattevakter over hjordene sine,» som Lukas sier. — Lukas 2: 8. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 (endret) En levende person? Hva er navnet, nasjonalitet, fødselsdato og personnummeret hans/hennes? Navn: Jesus Kristus Nasjonalitet: jødisk Fødselsdato: 25.12 Personnummer: Folkeregisteret til keiser Augustus er ikke funnet. NT > Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall. Denne første innskrivning ble holdt mens Kvirinius var landshøvding i Syria. Og alle dro av sted for å la seg innskrive, hver til sin by. Josef dro da fra byen Nasaret i Galilea opp til Judea, til Davids by Betlehem, siden han var av Davids hus og ætt, for å la seg innskrive sammen med Maria, sin trolovede, som ventet barn. ..Han døde under påskefeiringen, den 14. nisan (ifølge den jødiske kalender) våren år 33. Den 14. nisan det året tilsvarer den 1. april. (Matteus 26: 2) For å finne ut når Jesus ble døpt, må vi regne tre og et halvt år bakover i tiden, og da kommer vi til begynnelsen av oktober i år 29. Lukas forteller at Jesus var omkring 30 år gammel da han ble døpt. (Lukas 3: 21—23) Det vil si at Jesu fødsel også fant sted omkring begynnelsen av oktober, noe som harmonerer med at hyrdene fremdeles «holdt til utendørs og holdt nattevakter over hjordene sine,» som Lukas sier. — Lukas 2: 8. Hvorfor tror du tidspunktet for Hans voksendåp sier noe om tidspunktet for Hans fødsel i Betlehem ? Jesus Kristus ble født 6 måneder etter døperen Johannes (Elisabet og Sakarjas sønn) NT > "da Elisabet var i sjette måned, ble engelen Gabriel sendt fra Gud til en by i Galilea som het Nasaret, til en jomfru som var lovet bort til Josef, en mann av Davids ætt. Jomfruens navn var Maria." Siden døperen Johannes ble født 24. juni er 24./25. desember riktig dato for Jesu Kristi fødsel. Endret 3. september 2010 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Ergo så er han ikke født den 24/25 desember i det hele tatt, men plassert der fordi kirken ikke klarte å utrydde den meget iboende vinterblotet til folk og håpet at folk ville glemme vinterblotet (som også var en gedigen fest med godt drikke, villige kvinner og god mat...)og putte inn jesus der isteden. De lyktes å snu det engelske ordet til crist mas (kristmesse) mens de her i landet møtte betydelig motstand på å snu ordet joul/jul til kristmesse, derfor heter det fremdeles jul... Så hverken folketellingen ELLER jesu fødsel er sant, som bibelen juger om... Når de heller ikke klarer å bestemme hvem dag jesus døde på rappet de til overmål enda en hedensk dag, vår blotet, for å stappe inn fyren der og.... Snakk om copycats... Hadde de fått ture frem litt til så hadde vel de geistelige insistert på at sommerferie skulle hete jesu langhvile eller noe slikt... 2 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 RWS, Selv om folkeregisteret ble funnet, med Josef og Maria registrert i Betlehem. Ville du ha sagt at det bare var to personer som utgav seg for å være Josef og Maria. Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hvorfor blir Jesu fødsel feiret den 25. desember, når kjensgjerningene viser at han ble født i begynnelsen av oktober? Oppslagsverket The New Encyclopædia Britannica opplyser at denne feiringen først vant innpass flere hundre år etter Jesu fødsel: «I løpet av det fjerde århundre innførte de fleste østlige kirker gradvis feiringen av Kristi fødsel den 25. desember. I Jerusalem holdt motstanden mot julefeiringen seg lenger, men etter hvert ble den godtatt.» Hvorfor ble denne skikken så lett godtatt av dem som kalte seg kristne, flere hundre år etter Kristus? The New Encyclopædia Britannica kaster ytterligere lys over det: «De tradisjonelle skikker i forbindelse med julen har utviklet seg fra en rekke forskjellige kilder som følge av at feiringen av Kristi fødsel falt sammen med de hedenske jordbruks- og solfestene, som ble holdt midtvinters. I Romerriket var saturnalia (17. desember) en anledning da man deltok i festligheter og utvekslet gaver. Den 25. desember ble også betraktet som fødselsdagen til den iranske mysterieguden Mitra, rettferdighetens sol.» Var det en tilfeldighet at feiringen av Kristi fødsel «falt sammen med» de hedenske festene? Nei, på ingen måte. Det er et historisk faktum at Romerriket i det fjerde århundre under keiser Konstantin gjorde helomvending fra å forfølge kristendommen til å godta «kristendommen» som en anerkjent religion. Etter hvert som folk i sin alminnelighet, som ikke hadde noen forutsetning for å forstå betydningen av sann kristendom, antok den nye troen, begynte de å feire sine hedenske fester med nye, «kristne» navn. Hvilken dato kunne vel passe bedre til feiringen av Kristi fødsel enn 25. desember, som de allerede betraktet som fødselsdagen til «rettferdighetens sol»? 4 Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 De kristne greske skrifter omtaler to registreringer som ble foretatt etter at Judea var blitt underlagt romersk styre. De ble ikke foretatt ene og alene for å få en oversikt over befolkningstallet, men hovedsakelig av hensyn til skattlegging og utskrivning til militærtjeneste. Om den første av disse registreringene står det: «Nå utgikk det i de dager [ca. 2 f.v.t.] en forordning fra keiser Augustus om at hele den bebodde jord skulle registreres (denne første registreringen fant sted da Kvirinius var stattholder i Syria); og alle drog av sted for å bli registrert, hver til sin egen by.» (Lu 2: 1–3) Denne forordningen fra keiseren var tydeligvis styrt av guddommelig forsyn, for den førte til at Josef og Maria måtte reise fra Nasaret til Betlehem, selv om Maria var høygravid. Dermed ble Jesus født i Davids by, som en oppfyllelse av Mikas profeti. – Lu 2: 4–7; Mi 5: 2. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 RWS, Selv om folkeregisteret ble funnet, med Josef og Maria registrert i Betlehem. Ville du ha sagt at det bare var to personer som utgav seg for å være Josef og Maria. Problemet til bibelen er at det ikke er registrert noen folketelling da bibelen sier det. Så det mangler noe her og jeg tror at de som skrev bibelen fant på dette, for å få josef inn i davids hus, spådommer til å gå opp etc.. NT er jo full av den skredder syingen for å få profetier til å gå opp... Men jesus kommer nok ikke tilbake og det er fordi den jesusen som bibelen lyver om ikke var noen gudesønn... Er redd du kan sitte her for evig tid og vente, slutten kommer nok, men ikke i form av jesus... De kristne lever på så mange løgner at de rett og slett ikke tror at de, rettskafne, snille og gode som de er, kan akseptere det engang... Fødels dagen til jesus er en løgn pluss en masse annet og dette TROR dere kristne er sant? Fordi bibelen sier det? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 RWS, Selv om folkeregisteret ble funnet, med Josef og Maria registrert i Betlehem. Ville du ha sagt at det bare var to personer som utgav seg for å være Josef og Maria. Problemet til bibelen er at det ikke er registrert noen folketelling da bibelen sier det. Så det mangler noe her og jeg tror at de som skrev bibelen fant på dette,... NT > Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall. Wikipedia > Augustus is known to have taken a census of Roman citizens at least three times, in 28 BCE, 8 BCE, and 14 CE Lenke til kommentar
IHS Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 En levende person? Hva er navnet, nasjonalitet, fødselsdato og personnummeret hans/hennes? Navn: Jesus Kristus Nasjonalitet: jødisk Fødselsdato: 25.12 Personnummer: Folkeregisteret til keiser Augustus er ikke funnet. NT > Det skjedde i de dager at det gikk ut befaling fra keiser Augustus om at hele verden skulle innskrives i manntall. Denne første innskrivning ble holdt mens Kvirinius var landshøvding i Syria. Og alle dro av sted for å la seg innskrive, hver til sin by. Josef dro da fra byen Nasaret i Galilea opp til Judea, til Davids by Betlehem, siden han var av Davids hus og ætt, for å la seg innskrive sammen med Maria, sin trolovede, som ventet barn. ..Han døde under påskefeiringen, den 14. nisan (ifølge den jødiske kalender) våren år 33. Den 14. nisan det året tilsvarer den 1. april. (Matteus 26: 2) For å finne ut når Jesus ble døpt, må vi regne tre og et halvt år bakover i tiden, og da kommer vi til begynnelsen av oktober i år 29. Lukas forteller at Jesus var omkring 30 år gammel da han ble døpt. (Lukas 3: 21—23) Det vil si at Jesu fødsel også fant sted omkring begynnelsen av oktober, noe som harmonerer med at hyrdene fremdeles «holdt til utendørs og holdt nattevakter over hjordene sine,» som Lukas sier. — Lukas 2: 8. Hvorfor tror du tidspunktet for Hans voksendåp sier noe om tidspunktet for Hans fødsel i Betlehem ? Jesus Kristus ble født 6 måneder etter døperen Johannes (Elisabet og Sakarjas sønn) NT > "da Elisabet var i sjette måned, ble engelen Gabriel sendt fra Gud til en by i Galilea som het Nasaret, til en jomfru som var lovet bort til Josef, en mann av Davids ætt. Jomfruens navn var Maria." Siden døperen Johannes ble født 24. juni er 24./25. desember riktig dato for Jesu Kristi fødsel. Hvorfor blir Jesu fødsel feiret den 25. desember, når kjensgjerningene viser at han ble født i begynnelsen av oktober? Hvilken kjensgjerninger viser det, TheaLinnea ? Årsaken til at din sekt ikke feirer Jesu Kristi fødselsdag, ikke feirer Jesu Kristi oppstandelse, ikke vil drikke Jesu Kristi blod, er mot korset og de kristne, osv. Er at dere ikke liker Jesus Kristus. Der kan som jødene, ganske enkelt ikke fordra personen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå