citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg har kjent Gud og Jesus i 20 år av livet mitt. Hva er grunnen til at jeg ikke er hos Jesus lengre, etter jeg valgte å tenke logisk? Må jeg la være å tenke logisk? Ja det tror jeg,fordi vi mennesker har bare fått stykkevis og fårstår bare stykkevis. Og hvis vi skal bruke det til liksom å tenke logisk. Og hva er logikk.I gamle dager var det logisk at jorden var flat sikkert. Tommas(en av disiplene) hadde også vanskelig for å tro. Så jeg må kaste bort all logikk, og velge å tro på Gud? Er det din anbefaling? Er fornuften fra djevelen? Hvorfor har vi en fornuft tror du, dersom Gud ikke ville vi skulle bruke den? Tommas(en av disiplene) hadde også vanskelig for å tro. Det står noe om at denne verdens Gud har forblinnet de vantros sinn så de ikkje ser lyset fra evangeliet.Så da er du vel ført bak lyset da?på en eller annen måte Jeg er helt motsatt av vantro, jeg vil si det så sterkt at jeg er laget av tro virker det som.Jeg bare tror og tvilen slipper ikkje til.Jeg tror alt er mulig ,fordi alt er mulig for Gud.Bra ikkje alt er mulig for mennesker i dag.da hadde vi vel vert utslettet forlenge siden.Kankje derfor han måtte spre folket med å forvirre de å gji de forskellig språk.Gud samtalte jo med seg selv når de bygget babels tårn at vis mennesket er enig og samles om å nå et mål så vil ingenting vere umulig for de.derfor spedde de oss altså Gud. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Språk har da en naturlig utvikling, og vi går jo inn under det Germanske språket sammen med mange av våre naboland. Jeg vet ikke, men hvor høyt var Babels tårn? Det ble vel bygget for å angripe å "drepe" Gud på et vis, slik at vi mennesker skulle bli herskere over jorden, noe i den duren. Vil det si at Gud faktisk befinner seg et lite stykke over hodene våre? Jeg tenkte faktisk på det tidligere i dag; hvor er Gud? Er han fysisk? Vandrer han rundt i verdensrommet, eller holder han seg her rundt jorden hele tiden? Skulle jo tro at han var i nærheten siden han angivelig ble forbannet når de kastet primitive spyd etter han... Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg har kjent Gud og Jesus i 20 år av livet mitt. Hva er grunnen til at jeg ikke er hos Jesus lengre, etter jeg valgte å tenke logisk? Må jeg la være å tenke logisk? Ja det tror jeg,fordi vi mennesker har bare fått stykkevis og fårstår bare stykkevis. Og hvis vi skal bruke det til liksom å tenke logisk. Og hva er logikk.I gamle dager var det logisk at jorden var flat sikkert. Tommas(en av disiplene) hadde også vanskelig for å tro. Så jeg må kaste bort all logikk, og velge å tro på Gud? Er det din anbefaling? Er fornuften fra djevelen? Hvorfor har vi en fornuft tror du, dersom Gud ikke ville vi skulle bruke den? Tommas(en av disiplene) hadde også vanskelig for å tro. Det står noe om at denne verdens Gud har forblinnet de vantros sinn så de ikkje ser lyset fra evangeliet.Så da er du vel ført bak lyset da?på en eller annen måte Jeg er helt motsatt av vantro, jeg vil si det så sterkt at jeg er laget av tro virker det som.Jeg bare tror og tvilen slipper ikkje til.Jeg tror alt er mulig ,fordi alt er mulig for Gud.Bra ikkje alt er mulig for mennesker i dag.da hadde vi vel vert utslettet forlenge siden.Kankje derfor han måtte spre folket med å forvirre de å gji de forskellig språk.Gud samtalte jo med seg selv når de bygget babels tårn at vis mennesket er enig og samles om å nå et mål så vil ingenting vere umulig for de.derfor spedde de oss altså Gud. Har du trodd hele livet? Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg har kjent Gud og Jesus i 20 år av livet mitt. Hva er grunnen til at jeg ikke er hos Jesus lengre, etter jeg valgte å tenke logisk? Må jeg la være å tenke logisk? Ja det tror jeg,fordi vi mennesker har bare fått stykkevis og fårstår bare stykkevis. Og hvis vi skal bruke det til liksom å tenke logisk. Og hva er logikk.I gamle dager var det logisk at jorden var flat sikkert. Tommas(en av disiplene) hadde også vanskelig for å tro. Så jeg må kaste bort all logikk, og velge å tro på Gud? Er det din anbefaling? Er fornuften fra djevelen? Hvorfor har vi en fornuft tror du, dersom Gud ikke ville vi skulle bruke den? Tommas(en av disiplene) hadde også vanskelig for å tro. Det står noe om at denne verdens Gud har forblinnet de vantros sinn så de ikkje ser lyset fra evangeliet.Så da er du vel ført bak lyset da?på en eller annen måte Jeg er helt motsatt av vantro, jeg vil si det så sterkt at jeg er laget av tro virker det som.Jeg bare tror og tvilen slipper ikkje til.Jeg tror alt er mulig ,fordi alt er mulig for Gud.Bra ikkje alt er mulig for mennesker i dag.da hadde vi vel vert utslettet forlenge siden.Kankje derfor han måtte spre folket med å forvirre de å gji de forskellig språk.Gud samtalte jo med seg selv når de bygget babels tårn at vis mennesket er enig og samles om å nå et mål så vil ingenting vere umulig for de.derfor spedde de oss altså Gud. Har du trodd hele livet? Ja mesteparten av det.Kan ikkje komme på noen periode spesifikt som jeg ikkje har trodd. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Har du trodd hele livet? Ja mesteparten av det.Kan ikkje komme på noen periode spesifikt som jeg ikkje har trodd. Hva om du ble født i India, med hinduistiske foreldre? Ville du funnet Gud tror du, eller har du bare anlegg for å tro? Tror du at du hadde trodd like sterkt på Shiva? Prøv å tenke igjennom hvorfor du tror så sterkt, er du oppdratt til å tro? Endret 1. september 2010 av Tenklitt Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Har du trodd hele livet? Ja mesteparten av det.Kan ikkje komme på noen periode spesifikt som jeg ikkje har trodd. Hva om du ble født i India, med hinduistiske foreldre? Ville du funnet Gud tror du, eller har du bare anlegg for å tro? Tror du at du hadde trodd like sterkt på Shiva? Prøv å tenke igjennom hvorfor du tror så sterkt, er du oppdratt til å tro? spørs vel ka Shiva er.Folk har jo oppigjennom tidene tilogmed tilbedth det de selv har laget med sine egne hender,som etter min mening er en styggedom og ond gjerning.Jeg vil velhåpe å tro at i det tilfellet ville samvitigheten og visdommmen og ikkje minst den såkalte logiske tankegangen slått in.Så ville jeg ha tenkt dette er jo reinspikka galskap å idioti. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Akkurat det tenker nok inderne og muslimene om deg og din religion også... Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Akkurat det tenker nok inderne og muslimene om deg og din religion også... Ja kankje det,men alvorlig talt bøye seg ned og tilbe en trestubbe. Og etter på, ta det som blir igjen av den til å fyre opp et bål å lage middagen sin på. Endret 1. september 2010 av citation Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Akkurat det tenker nok inderne og muslimene om deg og din religion også... Ja kankje det,men alvorlig talt bøye seg ned og tilbe en trestubbe. Alvorlig talt, sitte på kne og tilbe et kors 2 Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det jeg egentlig lurer på er hvorfor akkurat din religion er "riktig" framfor en annen, når det finnes flere hundre tusen religioner. Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Akkurat det tenker nok inderne og muslimene om deg og din religion også... Ja kankje det,men alvorlig talt bøye seg ned og tilbe en trestubbe. Alvorlig talt, sitte på kne og tilbe et kors tilbe et kors kem gjør det?Ja det blir isåtilfelle det samme. Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Det jeg egentlig lurer på er hvorfor akkurat din religion er "riktig" framfor en annen, når det finnes flere hundre tusen religioner. Det å vere i kristus er ikkje en religion. Det er et liv. Religion er menneskets streben etter å finne Gud.Men bibelen er Gud som finner oss og redder oss i fra å dø vekk ifra han,og livet med ham. Endret 1. september 2010 av citation Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det jeg egentlig lurer på er hvorfor akkurat din religion er "riktig" framfor en annen, når det finnes flere hundre tusen religioner. Det å vere i kristus er ikkje en religion. Det er et liv. Religion er menneskets streben etter å finne Gud.Men bibelen er Gud som finner oss og redder oss i fra å dø vekk ifra han,og livet med ham. Er ikke religion troen på en overnaturlig makt og/eller et overnaturlig vesen, som en føler seg avhengig av og som fyller en med vissheten om at noen eller noe er hellig? Det er ihvertfall slik Wiki tolker det. Og på en eller annen måte må du ha blitt presentert Jesus Kristus av andre troene. Du blir ikke født kristen. Etter min oppfatning er det da naturlig å se på seg selv som religiøs etter at, i teorien, du har funnet ut at du er kristen. Spørsmålet mitt står fortsatt. Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) Det jeg egentlig lurer på er hvorfor akkurat din religion er "riktig" framfor en annen, når det finnes flere hundre tusen religioner. Det å vere i kristus er ikkje en religion. Det er et liv. Religion er menneskets streben etter å finne Gud.Men bibelen er Gud som finner oss og redder oss i fra å dø vekk ifra han,og livet med ham. Er ikke religion troen på en overnaturlig makt og/eller et overnaturlig vesen, som en føler seg avhengig av og som fyller en med vissheten om at noen eller noe er hellig? Det er ihvertfall slik Wiki tolker det. Og på en eller annen måte må du ha blitt presentert Jesus Kristus av andre troene. Du blir ikke født kristen. Etter min oppfatning er det da naturlig å se på seg selv som religiøs etter at, i teorien, du har funnet ut at du er kristen. Spørsmålet mitt står fortsatt. Ja man må bli fortalt om de gode nyhetene om Jesus har betalt prisen for vore liv.Ellers så hadde jo han ikkje trengt å gi misjonsbefalingen.Så blir det opp til hver enkelt av oss om vi vil tro og ta imot denne gaven. Endret 1. september 2010 av citation Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Spørsmålet mitt står fortsatt. Hvorfor er denne historien riktig? Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Det å vere i kristus er ikkje en religion. Det er et liv. Religion er menneskets streben etter å finne Gud.Men bibelen er Gud som finner oss og redder oss i fra å dø vekk ifra han,og livet med ham. Feil definisjon. Ordet religion dekker langt mer enn monoteisme, ja til og med mer enn teisme. Men det skal man kanskje ikke forvente at en kristen vet fra før? Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Tja, hvis en kristen mener kristendommen er fasiten så vil h*n vel karakterisere den som nettopp det foran en av mange religioner.. Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 ok la oss kalle det en religion om dere vil.Men Jesus er den eneste guden som jeg vet om som har vert villig til å stige ned fra sin høye stilling og bli pint og dø for meg .Da er det vertfal sikkert at han er glad i meg og det er godt nok for meg. Lenke til kommentar
Darkbuster Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 ok la oss kalle det en religion om dere vil.Men Jesus er den eneste guden som jeg vet om som har vert villig til å stige ned fra sin høye stilling og bli pint og dø for meg .Da er det vertfal sikkert at han er glad i meg og det er godt nok for meg. "..Vet om som har vært villig.."? Jeg regner da med at du har sett det med egne øyne, eller er dette noe du har hørt eller lest? Buddha er jo, for eksempel, den store legen som stiller diagnosen. Han nådde selvinnsikt og var den første som innså at menneskets virkelige problem var lidelsen og hvordan man skulle gjøre slutt på lidelsen. Ved fortsatt meditasjon utviklet han den læren (dhamma) som skulle gjøre det mulig for andre og nå den samme frigjørende innsikten han selv hadde nådd. Er ikke dette noe han har gjort for deg? Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 (endret) ok la oss kalle det en religion om dere vil.Men Jesus er den eneste guden som jeg vet om som har vert villig til å stige ned fra sin høye stilling og bli pint og dø for meg .Da er det vertfal sikkert at han er glad i meg og det er godt nok for meg. "..Vet om som har vært villig.."? Jeg regner da med at du har sett det med egne øyne, eller er dette noe du har hørt eller lest? Buddha er jo, for eksempel, den store legen som stiller diagnosen. Han nådde selvinnsikt og var den første som innså at menneskets virkelige problem var lidelsen og hvordan man skulle gjøre slutt på lidelsen. Ved fortsatt meditasjon utviklet han den læren (dhamma) som skulle gjøre det mulig for andre og nå den samme frigjørende innsikten han selv hadde nådd. Er ikke dette noe han har gjort for deg? Lett for han og si som bare satt der og drakk te hele dagen. lurer litt på hva for slags te det var.Ellers må jeg ta resten av denne samtalen når jeg er mere våken og opplagt.takk for idag og gonatt. Endret 1. september 2010 av citation Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå