cuadro Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 (endret) Jesus er veien, bruk piggdekk. Eller hold deg til fortauet. Endret 24. august 2010 av cuadro Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Jeg hadde aldri kjørt på veien dersom man måtte tro den er der. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 24. august 2010 Del Skrevet 24. august 2010 Ateister blir stresset når de får Gud på hjernen Under press hjelper det å tenke på Gud. Men bare hvis du er religiøs. For ateister gjør det bare alt verre. Likte "Tanker om Gud senker hjerneaktiviteten" 5 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 http://www.dagbladet.no/2010/08/27/nyheter/utenriks/kirke/demonstrasjoner/strippere/13144453/ Kirkegjengere tar bilder av strippekunder. Stripperne svarer med bikinigrillfest foran kirka på søndager. KONGEBRA!! 2 Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 http://www.vl.no/verden/article93214.zrm Uhelbredelig syke pasienter kan få et kortere liv hvis legen deres er ateist framfor religiøs. Er det bare positivt at religiøse leger på død og liv skal holde pasienter med uhelbredelige sykdommer, gjerne med kroniske lidelser, i live så lenge som mulig? Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 http://www.vl.no/verden/article93214.zrm Uhelbredelig syke pasienter kan få et kortere liv hvis legen deres er ateist framfor religiøs. Er det bare positivt at religiøse leger på død og liv skal holde pasienter med uhelbredelige sykdommer, gjerne med kroniske lidelser, i live så lenge som mulig? Nei, og i hvert fall ikke hvis det er imot pasientents ønske, det kalles tortur. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 30. august 2010 Del Skrevet 30. august 2010 http://www.vl.no/verden/article93214.zrm Uhelbredelig syke pasienter kan få et kortere liv hvis legen deres er ateist framfor religiøs. Er det bare positivt at religiøse leger på død og liv skal holde pasienter med uhelbredelige sykdommer, gjerne med kroniske lidelser, i live så lenge som mulig? Nei, og i hvert fall ikke hvis det er imot pasientents ønske, det kalles tortur. Det er jo ett lite paradoks at kristne leger ønsker å holde eventuelle kristne pasienter i live her på jorden? De må da få det mye bedre i himmelen vel? Lenke til kommentar
citation Skrevet 31. august 2010 Del Skrevet 31. august 2010 Jeg tror at det er sånn dette med Gud og religion,at det er igrunnen bare 2 sider enten greier den ekte Guden altså han som har skapt oss å redde oss tilbake til seg.Eller så dør vi evig bort ifra han ,fordi lys og mørke kan ikkje ha samfunn med hverandre.Og synd er mørke. Så er det en ekte veg til Gud og tusenvis av falske veier.Men den som elsker Gud finner en veg blant alle skjerene i dette livets sjø. Det andre interessange er at selv om det er tusen på tusen religioner i denne verden så er det bare en som har betalt for og død for oss Jesus Kristus.Men han sa også at ingen kan komme til han uten at Faderen(Skaperen)drar ham(du og jeg ) til Jesus.Så skal man ha noe håp om et godt evig liv så får man bare håpe at Skaperen drar i oss i det minste...men vi kan jo altids takke nei eller forherde vore hjerter når han kaller på oss.I så henseende tror jeg og at en dag er det også for sent å ta imot gaven. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg tror at det er sånn dette med Gud og religion,at det er igrunnen bare 2 sider enten greier den ekte Guden altså han som har skapt oss å redde oss tilbake til seg.Eller så dør vi evig bort ifra han ,fordi lys og mørke kan ikkje ha samfunn med hverandre.Og synd er mørke. Så er det en ekte veg til Gud og tusenvis av falske veier.Men den som elsker Gud finner en veg blant alle skjerene i dette livets sjø. Det andre interessange er at selv om det er tusen på tusen religioner i denne verden så er det bare en som har betalt for og død for oss Jesus Kristus.Men han sa også at ingen kan komme til han uten at Faderen(Skaperen)drar ham(du og jeg ) til Jesus.Så skal man ha noe håp om et godt evig liv så får man bare håpe at Skaperen drar i oss i det minste...men vi kan jo altids takke nei eller forherde vore hjerter når han kaller på oss.I så henseende tror jeg og at en dag er det også for sent å ta imot gaven. Må du ikke først vite hvilke Gud du skal elske? Hvis du skal finne riktig vei til ham? Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg tror at det er sånn dette med Gud og religion,at det er igrunnen bare 2 sider enten greier den ekte Guden altså han som har skapt oss å redde oss tilbake til seg.Eller så dør vi evig bort ifra han ,fordi lys og mørke kan ikkje ha samfunn med hverandre.Og synd er mørke. Så er det en ekte veg til Gud og tusenvis av falske veier.Men den som elsker Gud finner en veg blant alle skjerene i dette livets sjø. Det andre interessange er at selv om det er tusen på tusen religioner i denne verden så er det bare en som har betalt for og død for oss Jesus Kristus.Men han sa også at ingen kan komme til han uten at Faderen(Skaperen)drar ham(du og jeg ) til Jesus.Så skal man ha noe håp om et godt evig liv så får man bare håpe at Skaperen drar i oss i det minste...men vi kan jo altids takke nei eller forherde vore hjerter når han kaller på oss.I så henseende tror jeg og at en dag er det også for sent å ta imot gaven. Må du ikke først vite hvilke Gud du skal elske? Hvis du skal finne riktig vei til ham? Nei.det er religion(religion er menneskets sreben etter å finne Gud)Men Jesus Kristus er Guds hånd som er rakt ned til deg. Men vi må opne oss op for ham den dagen han kaller på oss.det er Faderen som drar oss da til jesus.Fordi Jesus sa at ingen kan komme til ham uten at faderen drar ham.Så må du tro på ham og ivre etter å bli kjent med guds sønn Jesus ,så vil Jesus selv gå imøte med deg og da vil du kjenne Gud. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg tror at det er sånn dette med Gud og religion,at det er igrunnen bare 2 sider enten greier den ekte Guden altså han som har skapt oss å redde oss tilbake til seg.Eller så dør vi evig bort ifra han ,fordi lys og mørke kan ikkje ha samfunn med hverandre.Og synd er mørke. Så er det en ekte veg til Gud og tusenvis av falske veier.Men den som elsker Gud finner en veg blant alle skjerene i dette livets sjø. Det andre interessange er at selv om det er tusen på tusen religioner i denne verden så er det bare en som har betalt for og død for oss Jesus Kristus.Men han sa også at ingen kan komme til han uten at Faderen(Skaperen)drar ham(du og jeg ) til Jesus.Så skal man ha noe håp om et godt evig liv så får man bare håpe at Skaperen drar i oss i det minste...men vi kan jo altids takke nei eller forherde vore hjerter når han kaller på oss.I så henseende tror jeg og at en dag er det også for sent å ta imot gaven. Må du ikke først vite hvilke Gud du skal elske? Hvis du skal finne riktig vei til ham? Nei.det er religion(religion er menneskets sreben etter å finne Gud)Men Jesus Kristus er Guds hånd som er rakt ned til deg. Men vi må opne oss op for ham den dagen han kaller på oss.det er Faderen som drar oss da til jesus.Fordi Jesus sa at ingen kan komme til ham uten at faderen drar ham.Så må du tro på ham og ivre etter å bli kjent med guds sønn Jesus ,så vil Jesus selv gå imøte med deg og da vil du kjenne Gud. Jeg har kjent Gud og Jesus i 20 år av livet mitt. Hva er grunnen til at jeg ikke er hos Jesus lengre, etter jeg valgte å tenke logisk? Må jeg la være å tenke logisk? Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg har kjent Gud og Jesus i 20 år av livet mitt. Hva er grunnen til at jeg ikke er hos Jesus lengre, etter jeg valgte å tenke logisk? Må jeg la være å tenke logisk? Vi lever i en verden med et stort religiøst mangfold. En undersøkelse som ble foretatt for ikke så lenge siden, viste at det verden over finnes 19 større og omkring 10 000 mindre religionssamfunn. Et slikt mangfold gjør at man har flere valgmuligheter på det religiøse område enn noen gang tidligere. Men har det noe å si hvilken religion du velger? Siden ikke alle religioner fører til Gud, kan man spørre hvordan man blant så mange alternativer kan finne den smale vei, som fører til livet? Tenk over denne illustrasjonen: Du befinner deg i en storby og finner ikke fram dit du skal. Du bestemmer deg for å spørre om hjelp. En av dem du spør, er helt sikker på at du må kjøre østover. En annen sier at du må kjøre vestover. Og enda en annen foreslår at du velger den retningen som du føler er best for deg. Til slutt er det en som finner fram et pålitelig kart og viser deg den riktige veien. Så gir han deg kartet, slik at du kan rådføre deg med det underveis. Ville du ikke da ha følt deg mer sikker på at du ville komme fram dit du skulle? Har du vurdert om du i dine 20 år som kristen ikke fulgte kartet, men hørte på en som sa "kjør vestover"... // WINWIN Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg har kjent Gud og Jesus i 20 år av livet mitt. Hva er grunnen til at jeg ikke er hos Jesus lengre, etter jeg valgte å tenke logisk? Må jeg la være å tenke logisk? Vi lever i en verden med et stort religiøst mangfold. En undersøkelse som ble foretatt for ikke så lenge siden, viste at det verden over finnes 19 større og omkring 10 000 mindre religionssamfunn. Et slikt mangfold gjør at man har flere valgmuligheter på det religiøse område enn noen gang tidligere. Men har det noe å si hvilken religion du velger? Siden ikke alle religioner fører til Gud, kan man spørre hvordan man blant så mange alternativer kan finne den smale vei, som fører til livet? Tenk over denne illustrasjonen: Du befinner deg i en storby og finner ikke fram dit du skal. Du bestemmer deg for å spørre om hjelp. En av dem du spør, er helt sikker på at du må kjøre østover. En annen sier at du må kjøre vestover. Og enda en annen foreslår at du velger den retningen som du føler er best for deg. Til slutt er det en som finner fram et pålitelig kart og viser deg den riktige veien. Så gir han deg kartet, slik at du kan rådføre deg med det underveis. Ville du ikke da ha følt deg mer sikker på at du ville komme fram dit du skulle? Har du vurdert om du i dine 20 år som kristen ikke fulgte kartet, men hørte på en som sa "kjør vestover"... // WINWIN Helt klart en mulighet. Men jeg klarer ikke etter beste emne å se på bibelen som et pålitelig kart. Det er først når jeg begynte å lese hva som faktisk står i bibelen, at troen min dalte ganske pladask... Lenke til kommentar
WINWIN Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Helt klart en mulighet. Men jeg klarer ikke etter beste emne å se på bibelen som et pålitelig kart. Det er først når jeg begynte å lese hva som faktisk står i bibelen, at troen min dalte ganske pladask... Fordi det ikke harmonerte med det du hadde lært? For det er en ting å vrake den religionen man har vært i - og en annen ting å vrake De Hellige Skrifter. For som du har sett i en del diskusjoner her inne, så kan det virke som at det du fikk høre ikke var det som Bibelen virkelig sier. Det som er resultatet er at du tar kartet ut av hanskerommet - kaster det ut av vinduet og følger når veiledningen til den neste du har stoppet og spurt (og nå er det Darwin har jeg forstått ) // WINWIN Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Helt klart en mulighet. Men jeg klarer ikke etter beste emne å se på bibelen som et pålitelig kart. Det er først når jeg begynte å lese hva som faktisk står i bibelen, at troen min dalte ganske pladask... Fordi det ikke harmonerte med det du hadde lært? For det er en ting å vrake den religionen man har vært i - og en annen ting å vrake De Hellige Skrifter. For som du har sett i en del diskusjoner her inne, så kan det virke som at det du fikk høre ikke var det som Bibelen virkelig sier. Det som er resultatet er at du tar kartet ut av hanskerommet - kaster det ut av vinduet og følger når veiledningen til den neste du har stoppet og spurt (og nå er det Darwin har jeg forstått ) // WINWIN Jeg vil heller si at når jeg selv fikk se hva bibelen egentlig skriver, mangel på logikk og rød tråd, som gjorde at jeg måtte innse at dette tror jeg ikke på. Jeg klarer ikke å skjønne hvordan bibelens Gud skal være så mye mer rett å satse på når vi har mange andre religiøse skrifter og trossystemer som like gjerne kan være sant? Til slutt tenker jeg på Carl Sagan: Extraordinary claims require extraordinary evidence. Dermed faller alle religioner jeg kjenner til i fisk Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Helt klart en mulighet. Men jeg klarer ikke etter beste emne å se på bibelen som et pålitelig kart. Det er først når jeg begynte å lese hva som faktisk står i bibelen, at troen min dalte ganske pladask... Fordi det ikke harmonerte med det du hadde lært? For det er en ting å vrake den religionen man har vært i - og en annen ting å vrake De Hellige Skrifter. For som du har sett i en del diskusjoner her inne, så kan det virke som at det du fikk høre ikke var det som Bibelen virkelig sier. Det som er resultatet er at du tar kartet ut av hanskerommet - kaster det ut av vinduet og følger når veiledningen til den neste du har stoppet og spurt (og nå er det Darwin har jeg forstått ) // WINWIN Hva når man finner ut at "kartet" ikke stemmer med virkeligheten? Man oppdager at veldig mye av kartet rett og slett er feil, og mye er ulogisk. Skal man da ta utgangspunkt i at det man ikke vet noe om, faktisk stemmer på "kartet". Eller skal man konkludere med at "kartet" er en upålitelig kilde å heller prøve å finne et bedre kart? Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Helt klart en mulighet. Men jeg klarer ikke etter beste emne å se på bibelen som et pålitelig kart. Det er først når jeg begynte å lese hva som faktisk står i bibelen, at troen min dalte ganske pladask... Fordi det ikke harmonerte med det du hadde lært? For det er en ting å vrake den religionen man har vært i - og en annen ting å vrake De Hellige Skrifter. For som du har sett i en del diskusjoner her inne, så kan det virke som at det du fikk høre ikke var det som Bibelen virkelig sier. Det som er resultatet er at du tar kartet ut av hanskerommet - kaster det ut av vinduet og følger når veiledningen til den neste du har stoppet og spurt (og nå er det Darwin har jeg forstått ) // WINWIN Hva når man finner ut at "kartet" ikke stemmer med virkeligheten? Man oppdager at veldig mye av kartet rett og slett er feil, og mye er ulogisk. Skal man da ta utgangspunkt i at det man ikke vet noe om, faktisk stemmer på "kartet". Eller skal man konkludere med at "kartet" er en upålitelig kilde å heller prøve å finne et bedre kart? Godt sagt. Jeg ser på en annen tråd at vi har noenlunde samme utgangspunkt. Vi begge har vært kristne hele oppveksten. Du sier det med ord jeg selv lette etter. Jeg har fulgt kartet, men når jeg virkelig studerte hele kartet, så stemte det overhode ikke med virkeligheten. Jeg måtte virkelig ha lurt meg selv dersom jeg skulle fortsette å følge det. Evolusjonsteorien som du nevner WINWIN er ikke noe jeg har "gitt meg hen til" Jeg er svært interessert i vårt opphav, slik at den leser jeg mye om. Det er ikke dermed sagt at det er svaret, men så langt har jeg ikke funnet noe som tilbakeviser den. Jeg har funnet enorme mengder som støtter den. Lenke til kommentar
citation Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg tror at det er sånn dette med Gud og religion,at det er igrunnen bare 2 sider enten greier den ekte Guden altså han som har skapt oss å redde oss tilbake til seg.Eller så dør vi evig bort ifra han ,fordi lys og mørke kan ikkje ha samfunn med hverandre.Og synd er mørke. Så er det en ekte veg til Gud og tusenvis av falske veier.Men den som elsker Gud finner en veg blant alle skjerene i dette livets sjø. Det andre interessange er at selv om det er tusen på tusen religioner i denne verden så er det bare en som har betalt for og død for oss Jesus Kristus.Men han sa også at ingen kan komme til han uten at Faderen(Skaperen)drar ham(du og jeg ) til Jesus.Så skal man ha noe håp om et godt evig liv så får man bare håpe at Skaperen drar i oss i det minste...men vi kan jo altids takke nei eller forherde vore hjerter når han kaller på oss.I så henseende tror jeg og at en dag er det også for sent å ta imot gaven. Må du ikke først vite hvilke Gud du skal elske? Hvis du skal finne riktig vei til ham? Nei.det er religion(religion er menneskets sreben etter å finne Gud)Men Jesus Kristus er Guds hånd som er rakt ned til deg. Men vi må opne oss op for ham den dagen han kaller på oss.det er Faderen som drar oss da til jesus.Fordi Jesus sa at ingen kan komme til ham uten at faderen drar ham.Så må du tro på ham og ivre etter å bli kjent med guds sønn Jesus ,så vil Jesus selv gå imøte med deg og da vil du kjenne Gud. Jeg har kjent Gud og Jesus i 20 år av livet mitt. Hva er grunnen til at jeg ikke er hos Jesus lengre, etter jeg valgte å tenke logisk? Må jeg la være å tenke logisk? Ja det tror jeg,fordi vi mennesker har bare fått stykkevis og fårstår bare stykkevis. Og hvis vi skal bruke det til liksom å tenke logisk. Og hva er logikk.I gamle dager var det logisk at jorden var flat sikkert. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 1. september 2010 Del Skrevet 1. september 2010 Jeg har kjent Gud og Jesus i 20 år av livet mitt. Hva er grunnen til at jeg ikke er hos Jesus lengre, etter jeg valgte å tenke logisk? Må jeg la være å tenke logisk? Ja det tror jeg,fordi vi mennesker har bare fått stykkevis og fårstår bare stykkevis. Og hvis vi skal bruke det til liksom å tenke logisk. Og hva er logikk.I gamle dager var det logisk at jorden var flat sikkert. Så jeg må kaste bort all logikk, og velge å tro på Gud? Er det din anbefaling? Er fornuften fra djevelen? Hvorfor har vi en fornuft tror du, dersom Gud ikke ville vi skulle bruke den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå