Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne se en avhandling av dette "psykososiale helbredelsesprogrammet", jeg tror nemlig ikke at dette eksisterer. :)

En milliard kristne deltar i dette programet ukentlig, cuadro Det utspiller seg i kirkerommet, ledet av presten som Jesu Kristi stedfortreder. Programet fungerer utmerket. :)

 

Er ikke lenge sia det var 2 milliarder IHS, må si det går fort nedover med jesus and the Kool gang

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil gjerne se en avhandling av dette "psykososiale helbredelsesprogrammet", jeg tror nemlig ikke at dette eksisterer. :)

En milliard kristne deltar i dette programet ukentlig, cuadro Det utspiller seg i kirkerommet, ledet av presten som Jesu Kristi stedfortreder. Programet fungerer utmerket. :)

 

Er ikke lenge sia det var 2 milliarder IHS, må si det går fort nedover med jesus and the Kool gang

Ikke alle kristene deltar i dette programet ukentlig, McHalvorsen

Tilsammen er det over 2 milliarder kristne, antalet er stadig voksende.

Lenke til kommentar

Tilsammen er det over 2 milliarder kristne, antalet er stadig voksende.

Men hvem av dem er kristne? Er det bare katolikkene som er "ekte" da eller IHS? Du sier stadig at det er 2 milliarder kristne, men er den første til å rakke ned på alle andre av de 35 000 grenene innen kristnedom og hevde at de ikke er "ekte" kristne... Nå må du bestemme deg, er alle de 2 milliardene kristne eller ikke? Hvem er i så fall falske?

 

Personlig ville jeg vært flau over å vært i samme "klubb" som mormonere og en god del av de andre forstokkede, stein ignorante grener av suppa du så flott kaller " 2 milliarder kristne", så jeg skjønner at du ikke vil gjenkjennes med dem, problemet er at de ser på seg selv som akkurat like kristne (sikkert litt mer kjenner jeg typen rett...) som det du gjør, så hvem er egentlig ekte kristne og hva skiller en uekte fra en ekte? Alle tror på jesus i en eller annen form, men han som fant opp mormoner troen, joseph smith, var en kåt herremann som hadde lyst på flere kvinnfolk på en gang og for å få til det skrev så om boka slik at han kunne gifte seg med dyngevis av kvinner og ha sex med dem i tur og orden... Men de anser seg fremdeles i den heller tvilsomme klubben kristne befinner seg i... Som jo begynner å fremstå som en heller lurvete gjeng...

 

Så hvem er ekte?

Endret av RWS
Lenke til kommentar
Hvem er i så fall falske?

Mormoner, Jehovas, Syvende dags osv. er falske kristne RWS

 

Det er ca 100 millioner falske mot 2000 millioner ekte kristne.

 

Hvor henter man så dette tallet fra IHS? Teller man feks med alle menneskene i Norge som er medlem av statskirken? Eller er det tall fra din egen forskning på området? Man kan feks si at 150 millioner amerikanere er kristne, men jeg tviler på at de kan kalle seg ekte utifra dine definisjoner på enn ekte kristen. Med andre ord, du er en hykler.

 

Edit: Jeg vil si det finnes 1 ekte kristen, fordi hver eneste kristen anser seg for å være ekte kristen, men praktiserer religionen på sin egen måte. Ingen ser kristendommen på nøyaktig samme måte, men mange mener de er kristne for det.

Endret av McHalvorsen
Lenke til kommentar

Jeg vil si det finnes 1 ekte kristen, fordi hver eneste kristen anser seg for å være ekte kristen, men praktiserer religionen på sin egen måte. Ingen ser kristendommen på nøyaktig samme måte, men mange mener de er kristne for det.

Ingen kristne personer er identiske. Alle kristne utvikler seg gradvis. Alle kristene personer er på forskjellige nivåer. Den som stopper på et nivå å sier, dette er det eneste rette, blir en falske kristne, som fks. Amish sekten

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg vil si det finnes 1 ekte kristen, fordi hver eneste kristen anser seg for å være ekte kristen, men praktiserer religionen på sin egen måte. Ingen ser kristendommen på nøyaktig samme måte, men mange mener de er kristne for det.

Ingen kristne personer er identiske. Alle kristne utvikler seg gradvis. Alle kristene personer er på forskjellige nivåer. Den som stopper på et nivå å sier, dette er det eneste rette, blir en falske kristne, som fks. Amish sekten

 

Hva med å svare på første del av posten? Du drar fram ett tall av tornekransen(tryllehatten) din, da syns jeg du kan begrunne det også.

Lenke til kommentar

Christianity

Number of followers

2,100,000,000 – 2,300,000,000

 

Så disse er altså ekte kristne? eller sier de bare at de tror på gud? Det er en vesentlig forskjell på akkurat det.

 

Se på dette kartet på den samme wikipedia sida, de stedene i verden hvor det altså er flest kristne,er de stedene i verden hvor folk absolutt ikke oppfører seg kristent.

 

Dine 2 milliarder "ekte kristne" er kanskje ikke så representativt med virkeligheten alikevel`?

Lenke til kommentar

... absolutt ikke oppfører seg kristent.

Jaha, hva kan så dette være ? Det er vel ikke noen gamle testamentlige krav du kommer med til de kristne, McHalvorsen ? Hvor mange ganger må det sies ? De kristne følger ikke Moses og det gamle testamente. De kristne har verken moselov eller sharialov. De kristne er fullstendig frie.

Lenke til kommentar

... absolutt ikke oppfører seg kristent.

Jaha, hva kan så dette være ? Det er vel ikke noen gamle testamentlige krav du kommer med til de kristne, McHalvorsen ? Hvor mange ganger må det sies ? De kristne følger ikke Moses og det gamle testamente. De kristne har verken moselov eller sharialov. De kristne er fullstendig frie.

 

Hvordan kan du da si at jehovas og andre sekter er uekte? Dersom den eneste kravet er troen på jesus?

Lenke til kommentar

... absolutt ikke oppfører seg kristent.

Jaha, hva kan så dette være ? Det er vel ikke noen gamle testamentlige krav du kommer med til de kristne, McHalvorsen ? Hvor mange ganger må det sies ? De kristne følger ikke Moses og det gamle testamente. De kristne har verken moselov eller sharialov. De kristne er fullstendig frie.

Hvordan kan du da si at jehovas og andre sekter er uekte? Dersom den eneste kravet er troen på jesus?

De bare sier de tror på Jesus Kristus, i virkelighten tror de på Loven.

De tror alle som en at de kan få evig liv ved å holde loven.

Lenke til kommentar
De kristne har verken moselov eller sharialov. De kristne er fullstendig frie.

Helt frie? Er det derfor de har så mange sterke meninger om homofili, alkohol, sex før ekteskapet osv osv? Og derfor mange blir presset ut av familie og nærmiljø? Og noen også tar selvmord på grunn av kollisjoner med enkelte kristne "sharialover"?

Frihet fra loven førte til en del problemer blant de første kristne. Derfor nevnte Paulus disse tingene i sine brev til de første kristne. At noen i etter tid har gjort Paulus ord til en ny lov, viser at de ikke har skjønt noen ting av Jesu Kristi nye program for menneskeheten.

 

Mennesket blir ikke bedre gjennom lov og straff, kun gjennom tilgivelse og kjærlighet.

Lenke til kommentar

Vel.

Noen KAN jo misforstå Jesus når han sier at ikke et ord av loven skal forgå <<før dommedag>>.

 

Matteus 5:18.

For verily I say unto you, Till heaven and earth pass, one jot or one tittle shall in no wise pass from the law, till all be fulfilled.

Og før det igjen, sier han at han ikke er kommet for å fjerne loven, men for å oppfylle profetiene.

 

Matteus 5:17

Think not that I am come to destroy the law, or the prophets: I am not come to destroy, but to fulfil.

(Man kan leve etter en lov, bryte en lov, oppheve en lov, eller oppfylle en profeti -- aldri oppfylle en lov.)

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...