Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

¨

Vanlige menneskers kjærlighet er for ingen ting å regne, satt opp imot Jesu Kristi kjærlighet, cuadro De som har opplevd den, vet meget godt hva de snakker om.

Hvordan kan du få deg til å si noe slikt, er det ikke rett ut respektløst?

Nei, på ingen måte. Noen har mest av det enne, andre har mest av noe annet. Jesus Kristus har mest kjærlighet. Så enkelt er det.

 

Jesus Kristus > Ingen har større kjærlighet enn den som gir sitt liv for sine venner. Dere er mine venner

 

Jesus Kristus > Som Far har elsket meg, har jeg elsket dere. Bli i min kjærlighet!

 

Jesus Kristus > Dere skal elske hverandre. Som jeg har elsket dere, skal dere elske hverandre. Ved dette skal alle forstå at dere er mine disipler: at dere har kjærlighet til hverandre.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er raknende likegyldig til ditt stadig dalende verdensbilde: du tar feil, og her viser jeg deg det.

 

Jeg er bedre enn din Jesus, ja, du leser riktig. Venner, familie og ekte personer er bedre enn din Jesus. Din Jesus er ikke et alternativ for de som ikke tror på han.

 

Jeg viser deg et eksempel med en jente med selvmordstanker, der troen på Jesus Kristus langt fra kunne stoppe henne. Jeg kunne, derimot. Ditt svar til dette, er at hun trenger Jesus Kristus, og at Jesus Kristus kjærlighet er sterkere, større.

 

Tull. Dette krever en erfaring og innsikt du ikke har. Det er respektløst å nullvurdere det jeg har gjort for en annen, ovenfor det jeg ikke engang tror på. Jeg ville gjerne hatt en sidetråd på dette.

 

Jeg kan knapt tro du leste innlegget du svarte:

 

Min depressive kjæreste tilbake i tid trengte mennesker, venner, familie. Ikke Gud. Gud var, for henne, et bilde på isolasjon fra omverden.

 

Faktisk, det gjelder de aller fleste jeg har vært i kontakt med som har vært i nød. Ingen trenger Gud, ingen trenger Jesus Kristus. Et slikt utsagn er bare kritikkverdig, ikke sant. En som kommer med et slikt definitivt svar på alt, har ingen anelse om hva vedkommende snakker om.

 

Jesu Kristi kjærlighet var ikke der for å hindre henne i å kutte over pulsåren, hoppe og ende det, eller der i det hele tatt. Det trengtes min kjærlighet, og min virkelige - fysiske - hånd til å stoppe det hele.

 

Du er ignorant til det du skriver om, og arrogant til det du skriver for. Du vet nest til ingenting om det du uttaler deg om; du vet ikke hva kjærlighet er når du så sårt undervurderer viktigheten av det virkelige og autentiske, mot det andre ikke har. Din idyllverden eksisterer ikke, dine fantasimonstre er ikke til hjelp for andre, og dine vise ord er de av en treåring og er ikke hjelp til stort mer enn å plastre de minste sår.

 

Jeg er ikke på utkikk etter dine tåpelige en-linjers kommentarer. Kan du ikke si noe fornuftig, så ikke si noe i det hele tatt! De ord du har uttalt så langt er dypt fornærmende og respektløst, jeg håper du kan bedre. Er dette det beste en kristen sjel klarer?

Endret av cuadro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Din idyllverden eksisterer ikke,...

Jo, Jesus Kristus grunnla et rike på jorden for 2000 år siden "Kjærlighetens rike" Han selv er Konge i dette riket, mens de kristne som elsker hverandre med den kjærligheten Han gir dem, er rikets borgere. At du ikke ser dette riket, kommer av at du ikke er "født på nytt" Du er forsatt i den grusome verden, du først ble født inn i, utenfor denne nye verden, Gud har skapt.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Det er ikke relevant til det jeg erfarer. Når skal du lære deg å ikke tvinge ditt fallende verdensbilde over på andre? Atpåtil er dette enda en grunnløs påstand! Hva skrev jeg i innlegget mitt om dette?

 

Det til side, så argumenterer du ikke. Det er bare løse påstander, som det alltid er med deg.

 

Jeg er ikke på utkikk etter dine tåpelige en-linjers kommentarer. Kan du ikke si noe fornuftig, så ikke si noe i det hele tatt! De ord du har uttalt så langt er dypt fornærmende og respektløst, jeg håper du kan bedre. Er dette det beste en kristen sjel klarer?

 

Ditt unyanserte bilde er ikke godt nok.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er bedre enn din Jesus, ja, du leser riktig.

I hva da, cuadro ? Ingen ting ! Jesus Kristus har vist sin kjærlighet, sin omtanke, sin omsorg, sin ofervilje. Kan du hjelpe verden ? Nei ! Se deg selv i speilet, før du på nytt sier du er bedre en Jesus Kristus.

Lenke til kommentar

Jeg er bedre enn Jesus. Jeg elsker min neste, og jeg handler sådan. Jeg tvinger ikke mitt moralske syn ned på andre, og jeg disiplinerer ikke trostvang. Jeg kunne ei aldri klassifisert slaver.

 

Og det som mer er; jeg er ekte, jeg lever. Jeg er ikke en forbigått dogme, en fastsatt uetisk lærebinding. Jeg er ikke et vagt håp, jeg er ekte handling.

 

Og jeg lar deg ikke spore av og vri stormen så lett: Det var ikke dette som var tema! Du påstår sterkt Jesus handlinger og ånd, men for andre er ikke dette reelt. Alle er bedre enn det som ikke er.

 

 

Jeg viser deg et eksempel med en jente med selvmordstanker, der troen på Jesus Kristus langt fra kunne stoppe henne. Jeg kunne, derimot. Ditt svar til dette, er at hun trenger Jesus Kristus, og at Jesus Kristus kjærlighet er sterkere, større.

 

Tull. Dette krever en erfaring og innsikt du ikke har. Det er respektløst å nullvurdere det jeg har gjort for en annen, ovenfor det jeg ikke engang tror på. Jeg ville gjerne hatt en sidetråd på dette.

 

Jeg kan knapt tro du leste innlegget du svarte:

 

Min depressive kjæreste tilbake i tid trengte mennesker, venner, familie. Ikke Gud. Gud var, for henne, et bilde på isolasjon fra omverden.

 

Faktisk, det gjelder de aller fleste jeg har vært i kontakt med som har vært i nød. Ingen trenger Gud, ingen trenger Jesus Kristus. Et slikt utsagn er bare kritikkverdig, ikke sant. En som kommer med et slikt definitivt svar på alt, har ingen anelse om hva vedkommende snakker om.

 

Jesu Kristi kjærlighet var ikke der for å hindre henne i å kutte over pulsåren, hoppe og ende det, eller der i det hele tatt. Det trengtes min kjærlighet, og min virkelige - fysiske - hånd til å stoppe det hele.

 

Du er ignorant til det du skriver om, og arrogant til det du skriver for. Du vet nest til ingenting om det du uttaler deg om; du vet ikke hva kjærlighet er når du så sårt undervurderer viktigheten av det virkelige og autentiske, mot det andre ikke har. Din idyllverden eksisterer ikke, dine fantasimonstre er ikke til hjelp for andre, og dine vise ord er de av en treåring og er ikke hjelp til stort mer enn å plastre de minste sår.

 

Jeg er ikke på utkikk etter dine tåpelige en-linjers kommentarer. Kan du ikke si noe fornuftig, så ikke si noe i det hele tatt! De ord du har uttalt så langt er dypt fornærmende og respektløst, jeg håper du kan bedre. Er dette det beste en kristen sjel klarer?

 

Endret av cuadro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er bedre enn din Jesus, ja, du leser riktig.

I hva da, cuadro ? Ingen ting ! Jesus Kristus har vist sin kjærlighet, sin omtanke, sin omsorg, sin ofervilje. Kan du hjelpe verden ? Nei !

Dummeste jeg har lest! Hva i all verden er det denne jesusen har hjulpet verden med egentlig annet enn overtro og ignoranse? Offervilje? Hva var det han "offret" egentlig? Seg selv, til seg selv? For en skuespiller.... Omsorg? For hvem og for hva? Her har du altså en fyr som påståes er gud selv og alt han klarer å gjøre er å helbrede EN mann for blindhet? Hvorfor helbredet han ikke alle mennesker for blindhet da? Minner om en meget ignorant og kortsynt gud... Kjærlighet? Til hvem? Til sin "far" (aka seg selv?) Ikke for andre mennesker ihvertfall, da han syntes det var helt greit med slaveri... og valgte å jage onde ånder inn i uskyldige dyr istedenfor foreksempel en stein.. så nei du, jesus var ikke noen kjærlig, omsorgsfull fyr med omtanke og "offervilje" for andre enn seg selv.... Det være seg OM de kristne mytene om denne fiktive fantasi figuren skulle vise seg å være sanne...

 

Se deg selv i speilet, før du på nytt sier du er bedre en Jesus Kristus.

Da har jeg sett meg selv i speilet og vet du hva jeg så? Jeg så en mann som faktisk har gjort, og gjør, en innsats for verden vi faktisk lever i. Jeg er bedre enn jesus på alle punkter og enda litt til, for jeg klarer til og med å tilfredstille kona mi seksuelt, det kan du ikke skyte at jesus gjorde med noen damer (ihvertfall så holder forfatteren dette skjult) . Var det så noe mer? :)

Lenke til kommentar

Jeg er bedre enn din Jesus, ja, du leser riktig.

I hva da, cuadro ? Ingen ting ! Jesus Kristus har vist sin kjærlighet, sin omtanke, sin omsorg, sin ofervilje. Kan du hjelpe verden ? Nei !

Dummeste jeg har lest! Hva i all verden er det denne jesusen har hjulpet verden med egentlig annet enn overtro og ignoranse? Offervilje? Hva var det han "offret" egentlig? Seg selv, til seg selv? For en skuespiller.... Omsorg? For hvem og for hva? Her har du altså en fyr som påståes er gud selv og alt han klarer å gjøre er å helbrede EN mann for blindhet? Hvorfor helbredet han ikke alle mennesker for blindhet da? Minner om en meget ignorant og kortsynt gud... Kjærlighet? Til hvem? Til sin "far" (aka seg selv?) Ikke for andre mennesker ihvertfall, da han syntes det var helt greit med slaveri... og valgte å jage onde ånder inn i uskyldige dyr istedenfor foreksempel en stein.. så nei du, jesus var ikke noen kjærlig, omsorgsfull fyr med omtanke og "offervilje" for andre enn seg selv.... Det være seg OM de kristne mytene om denne fiktive fantasi figuren skulle vise seg å være sanne...

Etter å ha sett verdensamfunnets grunnleggende følelsesmessige problem. Bestemte Han seg for å hjelpe verden ut av dette uføret, gjennom å ta på seg verden skyld og fylle tomrommet i menneskets indre med kjærlighet.

 

Jesus Kristus ville at alle skulle være med på å helbrede verden sammen. Også det var en terapautisk riktig fremgangsmåte.

 

Denne dype innsikten i menneskelivet Jesus Kristus hadde, bekrefter at Han tilhørte et mye høyere nivå enn det verdenssamfunnet var på.

 

Han ønsket å heve hele verden opp til sitt nivå. (himmelriket)

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Etter å ha sett verdensamfunnets grunnleggende følelsesmessige problem. Bestemte Han seg for å hjelpe verden ut av dette uføret, gjennom å ta på seg verden skyld og fylle tomrommet i menneskets indre med kjærlighet.
Så sier mytene ja... Èller foretrekker du påstandene? Hjelpe verden, ja den var god.... Den kristne guden fremstår som en stakkars gud som gjorde noen feil når han fiklet litt med å lage universet, så han druknet først alle og når ikke det gikk sendte han seg selv for å frelse folkene han hadde laget feil fra begynneslen av og som ifølge deg lider av feilene den samme guden gjorde... Joda, høres både logiskt ut og som om den guden er noe å samle på... Liker det engelske uttrykket "retard" bedre enn det norske på det området jeg, for det er det denne ulogiske, trangsynte guden din fremstår som, en king size retard!

 

Jesus Kristus ville at alle skulle være med på å helbrede verden sammen. Også dette er en terapautisk riktig fremgangsmåte.

Hva har terapautisk fremgangsmåte med guden din å gjøre? Hvorfor tror du, som mange med deg, at det å blande inn vitenskapelige uttrykk gjør religionen din mer troverdig? Som kreasjonistisk vitenskap osv...

 

Jesus kristus hadde en agenda i eventyret ditt og det var at alle skal tro på ham, aka gud. Belønningen til de som ikke tror er jo helvette i all evighet... :) Nei du, bare sitt der og gulp opp den religiøse rantingen du er opplært til du, det skader kun deg selv. Og ikke bry deg så mye om hva andre gjør. Du har det bra her i landet til tross for at vi ikke lenger tillegger kristendommen noen troverdighet og det skal du være glad for, hvis ikke kunne du ikke ha sittet der du sitter og rantet i vei med alle påstandene du kommer med på nett... :) Faktum er at du har langt mer å takke vitenskap for enn du har å takke den fiktive figuren jesus for, men det vil du ikke tro om det så smalt i fjeset på deg som en 8 kilos slegge....

 

Jesus kristus har i dag 0 troverdighet, det er derfor det bare er 15 prosent igjen av de som tror på en eller annen gud her i landet...

Lenke til kommentar

Etter å ha sett verdensamfunnets grunnleggende følelsesmessige problem. Bestemte Han seg for å hjelpe verden ut av dette uføret, gjennom å ta på seg verden skyld og fylle tomrommet i menneskets indre med kjærlighet.

 

Jesus Kristus ville at alle skulle være med på å helbrede verden sammen. Også det var en terapautisk riktig fremgangsmåte.

 

Denne dype innsikten i menneskelivet Jesus Kristus hadde, bekrefter at Han tilhørte et mye høyere nivå enn det verdenssamfunnet var på.

 

Han ønsket å heve hele verden opp til sitt nivå. (himmelriket)

Hva har terapautisk fremgangsmåte med guden din å gjøre? Hvorfor tror du, som mange med deg, at det å blande inn vitenskapelige uttrykk gjør religionen din mer troverdig?

Ordene Terapaut, terapi og gruppeterapi er ord som meget godt beskriver det psykososiale helbredelse programet Jesus Kristus satte i gang for 2000 år siden.

 

At du vil ha det til at det handler om noe helt annet, spiller ingen rolle.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne se en avhandling av dette "psykososiale helbredelsesprogrammet", jeg tror nemlig ikke at dette eksisterer. :)

En milliard kristne deltar i dette programet ukentlig, cuadro Det utspiller seg i kirkerommet, ledet av presten som Jesu Kristi stedfortreder. Programet fungerer utmerket. :)

Lenke til kommentar

Ja, som Simen1 sier på en annen måte; jeg ba om en avhandling. Ikke en ytterligere, tåpelig, konstantering av det vi allerede har stilt spørsmål ved.

 

 

 

Han: Jeg kan gjøre stein om til gull!

Jeg: Kan du gi meg en forklaring på hvordan du gjør det?

Han: Jeg tar stein, og får gull!

:roll:

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kristne fundamentalister har ødelagt, forvrengt, tygget ihjel og spyttet ut igjen det latterlig enkle budskapet Jesus hadde.

Dette med at han kom til jorden for å ta på seg all skyld har jeg personlig ingen tro på. Hva er skyld? Et menneskeskapt begrep uten rot i noe som helst positivt budskap.

 

Ja, Jesus var Gud slik vi alle er. Vi er alle det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...