Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Katolikker kan også grupperes inn i en hel del ulike sekter, så det er trygt å si - etter IHS sin definisjoner - at katolikker heller ikke er kristne.

 

Beklager, men det blir for dumt om vi skal akseptere slike håpløse og ignorante påstander som premiss for en viderediskusjon.

Lenke til kommentar

Jeg trodde det bare var de katolske som var de ekte kristne IHS? De står jo for majoriteten blandt de som forsøker å følge jesus og hans lære.

Selv om den katolske (almene) kirken er størst, er det ikke bare den kirken som er ekte en ekte kristen kirke.

Lenke til kommentar

For å ikke komme opp i lignende situasjoner senere vil jeg anbefale kirkens nødhjelp å bytte navn til noe som ikke kobles til religion. De som utnytter mennesker i sårbare situasjoner til å presse på dem en religion bør ut av organisasjonen.

Mennesker i nød trenger Jesus Kristus

Lenke til kommentar

Min depressive kjæreste tilbake i tid trengte mennesker, venner, familie. Ikke Gud. Gud var, for henne, et bilde på isolasjon fra omverden.

 

Faktisk, det gjelder de aller fleste jeg har vært i kontakt med som har vært i nød. Ingen trenger Gud, ingen trenger Jesus Kristus. Et slikt utsagn er bare kritikkverdig, ikke sant. En som kommer med et slikt definitivt svar på alt, har ingen anelse om hva vedkommende snakker om.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

For å ikke komme opp i lignende situasjoner senere vil jeg anbefale kirkens nødhjelp å bytte navn til noe som ikke kobles til religion. De som utnytter mennesker i sårbare situasjoner til å presse på dem en religion bør ut av organisasjonen.

Mennesker i nød trenger Jesus Kristus

Min depressive kjæreste tilbake i tid trengte mennesker, venner, familie. Ikke Gud. Gud var, for henne, et bilde på isolasjon fra omverden.

 

Faktisk, det gjelder de aller fleste jeg har vært i kontakt med som har vært i nød. Ingen trenger Gud, ingen trenger Jesus Kristus. Et slikt utsagn er bare kritikkverdig, ikke sant. En som kommer med et slikt definitivt svar på alt, har ingen anelse om hva vedkommende snakker om.

Vanlige menneskers kjærlighet er for ingen ting å regne, satt opp imot Jesu Kristi kjærlighet, cuadro De som har opplevd den, vet meget godt hva de snakker om.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vanlige menneskers kjærlighet er for ingen ting å regne, satt opp imot Jesu Kristi kjærlighet, cuadro De som har opplevd den, vet meget godt hva de snakker om.

 

Er man i nød så sitter man vel ikke og venter på Jesu Kristi kjærlighet, eller gjør man? Vanlige mennesker kjærlighet kan kanskje ikke måles mot Jesu Kristi kjærlighet i grad/styrke, men i tilgjenglighet er saken en helt annen. Det er vel bedre med litt garantert kjærlighet, enn usikker gudommelig kjærlighet? Selv om alle trenger Jesu Kristi kjærlighet så er det tilsynelatende ikke alle som får den...

Lenke til kommentar

Vanlige menneskers kjærlighet er for ingen ting å regne, satt opp imot Jesu Kristi kjærlighet, cuadro De som har opplevd den, vet meget godt hva de snakker om.

 

Er man i nød så sitter man vel ikke og venter på Jesu Kristi kjærlighet, eller gjør man? Vanlige mennesker kjærlighet kan kanskje ikke måles mot Jesu Kristi kjærlighet i grad/styrke, men i tilgjenglighet er saken en helt annen. Det er vel bedre med litt garantert kjærlighet, enn usikker gudommelig kjærlighet? Selv om alle trenger Jesu Kristi kjærlighet så er det tilsynelatende ikke alle som får den...

Du må nødvendig vis kommunisere med Jesus Kristus, på et eller annet vis.

Du får garantert fysisk og psykisk hjelp, hvis du tror dette.

 

29atzqx.jpg

 

womanblood.jpg

Samme illustrasjon for 1700 år siden i Romas katakomber

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vanlige menneskers kjærlighet er for ingen ting å regne, satt opp imot Jesu Kristi kjærlighet, cuadro De som har opplevd den, vet meget godt hva de snakker om.

 

Er man i nød så sitter man vel ikke og venter på Jesu Kristi kjærlighet, eller gjør man? Vanlige mennesker kjærlighet kan kanskje ikke måles mot Jesu Kristi kjærlighet i grad/styrke, men i tilgjenglighet er saken en helt annen. Det er vel bedre med litt garantert kjærlighet, enn usikker gudommelig kjærlighet? Selv om alle trenger Jesu Kristi kjærlighet så er det tilsynelatende ikke alle som får den...

Du må nødvendig vis kommunisere med Jesus Kristus, på et eller annet vis.

Du får garantert fysisk og psykisk hjelp, hvis du tror dette.

 

Man får hjelp hvis man tror at man får hjelp? Er det ikke da en selv som foretar hjelpen og ikke Jesus? Altså vil Jesus kun være til hjelp indirekte fordi det er han som er i tankene til en lidende? Mao. er det ingenting i veien for å tenke på andre ting som man tror vil hjelpe en. Jesus er i så måte ikke spesiell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Denne kvinnen i illustrasjonen blir frisk, etter å ha tatt på Jesu Kristi klesplagg. Det første Jesus Kristus sa til henne, i det Han kjente at en kraft gikk ut av Ham, er nettopp "din tro har frelst deg" Alikevel er Jesus Kristus spesiell, da det er uendelig mye mer å hente der, enn andre steder.

 

Jesu Kristi klesplagg, ord, kropp, ånd, blod osv. er helbredende og livgivende.

Vedvarende kontakt gir evig liv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Vanlige menneskers kjærlighet er for ingen ting å regne, satt opp imot Jesu Kristi kjærlighet, cuadro De som har opplevd den, vet meget godt hva de snakker om.

 

Jesu Kristi kjærlighet er bare halvparte av hedensk kjærlighet. De som har opplevd den vet best hva de snakker om

Det er to miliarder katoliker, ortodokse og protestanter i verden, resten er liksom kristne sekter.

Det er feil. Alle som tror på Jesus som guds sønn er kristne, uavhengig av hva du måtte mene om dem. Men du skal ha for at du er flink til å dømme.

Endret av Abigor
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er to miliarder katoliker, ortodokse og protestanter i verden, resten er liksom kristne sekter.

Det er feil. Alle som tror på Jesus som guds sønn er kristne, uavhengig av hva du måtte mene om dem. Men du skal ha for at du er flink til å dømme.

Fullstendig nonsense, Abigor

 

Gnostikerne trodde Jesus var Guds sønn, de var slettes ikke kristne.

Det samme gjelder den dag i dag. De er allerede dømt.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
For å ikke komme opp i lignende situasjoner senere vil jeg anbefale kirkens nødhjelp å bytte navn til noe som ikke kobles til religion. De som utnytter mennesker i sårbare situasjoner til å presse på dem en religion bør ut av organisasjonen.
Mennesker i nød trenger Jesus Kristus

Mennesker i nød mangler som regel noe grunnleggende i bunnen av Maslows behovspyramide.

 

post-3851-1275919225,5095_thumb.jpg

 

Jesus Kristus, kristendom, islam og religioner generelt hører hjemme i toppen av pyramiden i etasjene "selvrealisering" (SR) og "meningen med livet".

 

Å sende et lass med bibler som nødhjelp er både idiotisk og en fornærmelse mot de som er i nød. Å bruke bibelen aktivt i nødhjelpsarbeid er kun å utnytte mennesker i en sårbar situasjon. Blåkors gjør mye bra for mennesker i sårbare situasjoner, men det er på tross av det religiøse budskapet og ikke på grunn av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
For å ikke komme opp i lignende situasjoner senere vil jeg anbefale kirkens nødhjelp å bytte navn til noe som ikke kobles til religion. De som utnytter mennesker i sårbare situasjoner til å presse på dem en religion bør ut av organisasjonen.
Mennesker i nød trenger Jesus Kristus

Mennesker i nød mangler som regel noe grunnleggende i bunnen av Maslows behovspyramide.

 

post-3851-1275919225,5095_thumb.jpg

 

Jesus Kristus, kristendom, islam og religioner generelt hører hjemme i toppen av pyramiden i etasjene "selvrealisering" (SR) og "meningen med livet".

 

Å sende et lass med bibler som nødhjelp er både idiotisk og en fornærmelse mot de som er i nød. Å bruke bibelen aktivt i nødhjelpsarbeid er kun å utnytte mennesker i en sårbar situasjon. Blåkors gjør mye bra for mennesker i sårbare situasjoner, men det er på tross av det religiøse budskapet og ikke på grunn av det.

Man formidler ikke Jesus Kristus med bibler, Simen1

Man formidler Jesus Kristus, ved å selv være Jesus Kristus.

Slik opplever alle Jesus Kristus, verdens frelser.

 

Helping%20Hand.jpg

pass-bread.jpg

 

life_giving_water.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Symbolikken er kun symbolikk. Nødhjelp får man i form av mat, klær, tak over hodet osv, ikke ved symbolsk håndhilsing eller preik.

 

Det er kun schizofrene som "er" andre enn seg selv. Pratet om å "være" Jesus Kristus gir meg ingen mening. Ei heller i overført betydning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er meningen av mennesker skal være kanaler for Guds kjærlighet. Bibelen sier at en tro uten handlinger er en død tro. Derfor kan et tegn på en kristen være at han/hun "fordeler" eller gir guds kjærlighet til nødlidende mennesker i form av sjelesorg, et stykke brød eller et oppmuntrende ord.

Lenke til kommentar

Det er meningen av mennesker skal være kanaler for Guds kjærlighet. Bibelen sier at en tro uten handlinger er en død tro.

Min utheving. Hvordan kan du si det? Hvem sin mening og hvorfor?

 

Hva som står i biblen er revnende likegyldig. Den har alt for lav troverdighet til å bli tatt seriøst.

 

Derfor kan et tegn på en kristen være at han/hun "fordeler" eller gir guds kjærlighet til nødlidende mennesker i form av sjelesorg, et stykke brød eller et oppmuntrende ord.

Hvis jeg noen gang kommer i nød så håper jeg virkelig at jeg ikke blir utsatt for mennesker som deg. Kjærlighet, sjelesorg, og oppmuntring er høytflyvende og svada i denne sammenhengen. Nedverdigende og sårende for en som trenger mat, husly, klær og beskyttelse fra krig, naturkatastrofer og elendighet.

 

Sett i lys av setningen jeg markerte grønt så skjønner jeg ikke hvordan du kan lire av deg noe sånt som kjærlighet, sjelesorg og oppmuntring i denne forbindelsen.

 

Brød :thumbup:

Resten :thumbdown:

Lenke til kommentar

Symbolikken er kun symbolikk. Nødhjelp får man i form av mat, klær, tak over hodet osv, ikke ved symbolsk håndhilsing eller preik.

 

Det er kun schizofrene som "er" andre enn seg selv. Pratet om å "være" Jesus Kristus gir meg ingen mening. Ei heller i overført betydning.

Det er nettopp dette Jesus Kristus gjorde og gjør den dag i dag. Han gir mat til de sultene, leger sårene til de sårede osv. At du ikke liker måten Han gjør dette på (gjennom milioner av kristne) er en annen sak. Hjelpe programet Hans er det beste, det omfatter hele mennesket, fysisk og psykisk. Dette er ikke symbolik, dette er virkelighet for milliarder av mennesker i dag, Simen1

 

Kristne gjør ikke alt dette for å gjøre seg fortjent til en plass i himmelen, de gjør dette for å spre Jesus Kristus til alle verdens hjørner.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Sett i lys av setningen jeg markerte grønt så skjønner jeg ikke hvordan du kan lire av deg noe sånt som kjærlighet, sjelesorg og oppmuntring i denne forbindelsen.

 

Vel jeg tror hele mennesket trenger å bli møtt. Det er den kristnes ansvar å møte hele mennesket. Brød, husly, klær, beskyttelse dekker kun noen av menneskers behov. Hvis jeg møter en mann på gata som ligger blodig etter å ha blitt jult opp, så bøyer jeg meg ikke ned med et par oppmuntrende ord. Da er det de fysiske behov som er mest prekære.

Men i vårt samfunn sliter mennesker psykisk, som har alt og mer enn alle materielle behov dekt. Disse trenger ofte tilstedeværelse og et lyttende sinn.

 

Om bibelen er irrelevant for deg er greit nok. Jeg bare gjorde rede for hva som står der og dermed hva kristne har å forholde seg til :)

Lenke til kommentar
¨

Vanlige menneskers kjærlighet er for ingen ting å regne, satt opp imot Jesu Kristi kjærlighet, cuadro De som har opplevd den, vet meget godt hva de snakker om.

 

Jesu Kristi kjærlighet var ikke der for å hindre henne i å kutte over pulsåren, hoppe og ende det, eller der i det hele tatt. Det trengtes min kjærlighet, og min virkelige - fysiske - hånd til å stoppe det hele.

 

Du er ignorant til det du skriver om, og arrogant til det du skriver for. Du vet nest til ingenting om det du uttaler deg om; du vet ikke hva kjærlighet er når du så sårt undervurderer viktigheten av det virkelige og autentiske, mot det andre ikke har. Din idyllverden eksisterer ikke, dine fantasimonstre er ikke til hjelp for andre, og dine vise ord er de av en treåring og er ikke hjelp til stort mer enn å plastre de minste sår.

 

Hvordan kan du få deg til å si noe slikt, er det ikke rett ut respektløst?

 

Det til side, så argumenterer du ikke. Det er bare løse påstander, som det alltid er med deg.

Endret av cuadro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...