Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro

Anbefalte innlegg

IHS

Hvis det er så forbannet lett og få afrikanerne til og slutte med sex utenfor ekteskapet hvorfor har det ikke fungert?

Dessuten forenkler både du og vatikanet problemstillingen til det barnslige. Dette er bare en bekreftelse på hvor kunnskapsløs du er.

Jeg kunne ha tegnet et mye mer presist bilde på problemstillingen , men jeg har så dårlig erfaring med deg som person at jeg gidder ikke forsøke meg. Du bare fornekter alt som kommer uten å se på argumentene og svarer med avsporinger og ringargumenter.

Du lyver bevist og det kommer du til og steke for en dag :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ca. 500 000 prester i den katolske kirken. Det er ingen ting som tyder på at det er "ekstremt mye pedofili i denne yrkesgruppen" At det er et par falske prester her og der må man bare regne med.

Falske prester? Påstår du at pedofile prester ikke er ekte prester?

Lenke til kommentar

.. Jeg sier ikke at man skal ha sex med enhver, fordi man bruker kondom. Dette er noe du trekker frem, og er helt banalt....

Det er et faktum, cuadro

Kina > Landets «ettbarnspolitikk» innen familieplanleggingen, med gratis distribusjon av prevensjonsmidler, har forandret hvordan folk ser på sex. Det samme har prostitusjon, som nå blomstrer på nasjonal basis, sier eksperter.

Men hvis dem er flinke med kondombruk, så vil fortsatt smittespredningen stoppe opp.

Problemet ditt er at du påstår at sex er umoralsk. Det er en annen diskusjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ca. 500 000 prester i den katolske kirken. Det er ingen ting som tyder på at det er "ekstremt mye pedofili i denne yrkesgruppen" At det er et par falske prester her og der må man bare regne med.

Årsaken til at en pedofil blir barnehage onkel, barneskole lærer, barne lege eller prest, er at han ønsker å komme nær barna som han vil ha sex med. Han har altså ikke et ekte ønske om å bli barnehage onkel, barneskole lærer, barne lege eller prest. Dette er bare et skalkeskjul.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Årsaken til at en pedofil blir barnehage onkel, barneskole lærer, barne lege eller prest, er at han ønsker å komme nær barna som han vil ha sex med. Han har altså ikke et ekte ønske om å bli barnehage onkel, barneskole lærer, barne lege eller prest. Dette er bare et skalkeskjul.

Jaha? Så du mener at alle disse prestene var/ble pedofile før de valgte å bli prester? Og at de ikke kan ha to interesser samtidig?

Mener du Georg Müller var en falsk prest/biskop?

Lenke til kommentar

Problemet ditt er at du påstår at sex er umoralsk. Det er en annen diskusjon.

Hadde kristne ment "at sex er umoralsk" hadde det ikke vært over 2 miliarder kristne i verden.

Jeg mente sex utenfor ekteskapet, eller det å ha flere partnere i samme liv (utenfor ekteskapet).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jaha? Så du mener at alle disse prestene var/ble pedofile før de valgte å bli prester? Og at de ikke kan ha to interesser samtidig?

Mener du Georg Müller var en falsk prest/biskop?

mener ?

Alle pedofile er det fordi de selv hadde sex med en pedofil når de selv var barn. Det er slik pedofile formerer seg (blir flere)

Du trodde vel ikke at det var barnehage onkel, barneskole lærer, barne lege eller preste rollen som gjorde dem pedofile ?

Endret av IHS
Lenke til kommentar

.. Jeg sier ikke at man skal ha sex med enhver, fordi man bruker kondom. Dette er noe du trekker frem, og er helt banalt....

Det er et faktum, cuadro

Kina > Landets «ettbarnspolitikk» innen familieplanleggingen, med gratis distribusjon av prevensjonsmidler, har forandret hvordan folk ser på sex. Det samme har prostitusjon, som nå blomstrer på nasjonal basis, sier eksperter.

IHS, jeg elsker bevisføringen din. Man har sex med enhver fordi man bruker kondom, også linker du til en ikke vitenskapelig artikel fra gossib avisen abcnyheter. Og sier det er fakta...

Hvis jeg linker til en artikkel som sier at prostitusjonen i Kina alltid har vært eksisterende, men har økt de siste årene fordi det er flere enslige menn med god råd i Kina nå? Er det også et faktum da eller?

Det er alltid to sider av en sak.

En ting du burde lære deg er å være kritisk til ting du leser. Ikke bare godta det som stemmer med det du mener er fakta og overse alt annet.

Lenke til kommentar

Det er et faktum, cuadro

Dette var ikke relevant til det jeg skrev. Kan du kommentere poengene i mitt innlegg, eller kan vi gå herfra med det at du ikke er en seriøs meddebattant?

Når du ønsker å diskutere hvorvidt seksuell omgang med flere personer er umoralskt eller ikke, og når du i tillegg bruker en enormt dårlig koalisjon medfører kausalitets-resonnering i resten av diskusjonen, så er jeg ikke interessert i å diskutere med deg.

Innlegget mitt hadde flere poeng verdt å merke seg, og inntill du klarer å addressere disse, så tar jeg det som at du ikke har noe å føye til.

Endret av cuadro
Lenke til kommentar

mener

Alle pedofile er det fordi de selv hadde sex med en pedofil når de selv var barn. Det er slik pedofile formerer seg (blir flere)

Du trodde vel ikke at det var barnehage onkel, barneskole lærer, barne lege eller preste rollen som gjorde dem pedofile ?

wow, seriøst? Så når du som barn blir voldtatt av en pedofil så "smitter" pedofilien over til barnet? Du kommer med mange syke kommentarer men denne var virkelig far out!!

Endret av Ziera
Lenke til kommentar

Jeg hater å si det man han er inne på noe, det er mye som tyder på at barn som blir misbrukt igjen missbruker andre.

De er ikke pedofile, hjernen har bare fått noe feilkrysset av missbruk

Ikke alle pedofile missbruker barn og ikke alle som missbruker barn er pedofile.

Det er flere tilfeller av barn som blir missbrukte av sine foreldre som gjør det samme mot sine yngre søsken, som igjen gjør det med enda yngre søsken.

De er ikke pedofile, det er bare at hjernen har blitt missprogramert til å tro at det er sånn man viser kjærlighet.

Lenke til kommentar

Jeg hater å si det man han er inne på noe, det er mye som tyder på at barn som blir misbrukt igjen missbruker andre.

De er ikke pedofile, hjernen har bare fått noe feilkrysset av missbruk

Ikke alle pedofile missbruker barn og ikke alle som missbruker barn er pedofile.

Det er flere tilfeller av barn som blir missbrukte av sine foreldre som gjør det samme mot sine yngre søsken, som igjen gjør det med enda yngre søsken.

De er ikke pedofile, det er bare at hjernen har blitt missprogramert til å tro at det er sånn man viser kjærlighet.

Det du skriver her er jeg fullstendig enig i og klar over, men ikke glem at det er mye mer komplisert enn det. At du blir avvist av en tolv åring når du selv er tolv kan også være triggeren. Jeg skjønte jo også at det må ha vært dette IHS tenkte på når han skrev det han skrev. Men han har virkelig klart å vri det til det ekstreme.

"alle pedofile er pedofile fordi de selv har hatt sex med en pedofil" -IHS

Er ikke det en rimelig vill påstand så vet ikke jeg!!

Endret av Ziera
Lenke til kommentar

Ja, det er mange ting som kan trigge den mennesklige phyken er utrolig stor og kompelisert, jeg syns bare det var litt festlig at IHS nesten hadde rett i noe han ikke viste om.

Er litt som en tilbakestående apekatt som roter i dritten sin og tilfeldigvis grier å komme på E=MC2 men vet ikke helt hva det er han nettopp har funnet ut

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar

mener

wow, seriøst? Så når du som barn blir voldtatt av en pedofil så "smitter" pedofilien over til barnet? Du kommer med mange syke kommentarer men denne var virkelig far out!!

Du missforstår litt hvordan dette forgår. Den pedofile voldtar ikke barnet, han sniker seg inn på barnet, skjult bak et skalkeskjul, han gir barnet en følelse av omtanke og trygghet (noe alle barn trenger) Sakte men sikkert og helt ubemerkelig for barnet lar han normal fysisk kontakt (håndtrykk/klem) gå over i seksuell kontakt. Derfor opplever ikke barnet det som skjer som noe galt. Senere i livet når de selv sniker seg inn på andre barn, føler de heller ikke at de gjør noe galt. Dette er noe alle pedofile forteller.

Det ligger i kortene at det er barn som ikke får tilstrekelig kjærlighet av sine foreldre som blir de pedofiles offer.

Når det gjelder voldtekt av barn så er også det, en gjenntagelses sirkel. Fordi barnet føler seg som en taper etter voldtekten. Søker det senere i livet å gjennoppleve voldtekten, men slik at de selv går ut av voldtekten som en vinner. Det vil si er overgriperen.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...