Reeve Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Nøyaktig hvordan tolker du det da? At han mener at kondomer er en del av løsningen, men ikke den fulle løsningen? 1 Lenke til kommentar
HValder Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Eg ser ikkje korleis utsagnet kan oppfattast som noko anna enn motvile mot bruk/distribusjon av kondomar, kva er ellers poenget med utsagnet? Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Eg ser ikkje korleis utsagnet kan oppfattast som noko anna enn motvile mot bruk/distribusjon av kondomar, kva er ellers poenget med utsagnet? tro kan flytte fjell Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Eg ser ikkje korleis utsagnet kan oppfattast som noko anna enn motvile mot bruk/distribusjon av kondomar, kva er ellers poenget med utsagnet? Det ligger ekspert utalelser bak pavens utalelse. Kina > Landets «ettbarnspolitikk» innen familieplanleggingen, med gratis distribusjon av prevensjonsmidler, har forandret hvordan folk ser på sex. Det samme har prostitusjon, som nå blomstrer på nasjonal basis, sier eksperter. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Fordi at mennesker har instinkter (fra Gud?) som gjør at vi nyter sex, det fordi vi vil formere oss og føre genene videre... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Men han sier ikke, at man ikke skal bruke kondomer eller prevensjonsmidler. Det ligger ekspert utalelser bak pavens utalelse. Kina > Landets «ettbarnspolitikk» innen familieplanleggingen, med gratis distribusjon av prevensjonsmidler, har forandret hvordan folk ser på sex. Det samme har prostitusjon, som nå blomstrer på nasjonal basis, sier eksperter. Så nå er du plutselig enig at paven ikke støtter bruk av kondomer som en løsning for aidsproblemet i Afrika? Og du mener faktisk det er en god ide? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 – Gruvearbeiderne vil havne i helvete Ja, det virker jo logisk..... Men hva med det jordskredet da som nylig begravde en kristen menighet, barnehage og flere hus? Hva var det de stakkarne hadde gjort for galt? Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Var en del kristne i det flyet som styrtet i Russland ja. En hel gjeng prester og biskoper. Kan vi en gang for alle være enig om at det ikke kan sitte noen oppi skyene som styrer det som skjer på jorden? Lenke til kommentar
Husam Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Var en del kristne i det flyet som styrtet i Russland ja. En hel gjeng prester og biskoper. Kan vi en gang for alle være enig om at det ikke kan sitte noen oppi skyene som styrer det som skjer på jorden? Hvorfor? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Standardsvaret i slike situasjoner er vel "herrens veier er usansakelige". Gud får altså æren for positive hendelser og unnskyldes når det skjer noe negativt. Jeg synes det er like dumt å "bevise" guds eksistens med positive hendelser som å "motbevise" gud med negative hendelser. Gud er en eventyrfigur som hverken kan bevises eller motbevises. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Simen du aner ikke hvor langt jeg kan synke bare for å poengtere mitt syn Jeg skal stikke og rispe i sinnet til alle religiøse til det driver dem bananas. Jeg legger meg mer enn gjerne på samme nivå som dem så lenge folk her på forumet påstår at en guddom har en finger med i spillet her på jorden. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 Standardsvaret i slike situasjoner er vel "herrens veier er usansakelige". Gud får altså æren for positive hendelser og unnskyldes når det skjer noe negativt. Jeg synes det er like dumt å "bevise" guds eksistens med positive hendelser som å motbevise gud med negative hendelser. Gud er en eventyrfigur som hverken kan bevises eller motbevises. Nettopp. Det er vel de kristnes privilegium å slenge inn en "god moves in mysterious ways" når noe kjipt skjer. Men det er da helt greit. Om det er så ille for folk at religiøse misjonerer, så skjønner jeg egentlig ikke hvorfor ikke-troende gjør det samme. Et spørsmål jeg har; Hvorfor har så mange ateister problemer med andre menneskers personlige tro? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 10. april 2010 Del Skrevet 10. april 2010 (endret) Men han sier ikke, at man ikke skal bruke kondomer eller prevensjonsmidler. Det ligger ekspert utalelser bak pavens utalelse. Kina > Landets «ettbarnspolitikk» innen familieplanleggingen, med gratis distribusjon av prevensjonsmidler, har forandret hvordan folk ser på sex. Det samme har prostitusjon, som nå blomstrer på nasjonal basis, sier eksperter. Så nå er du plutselig enig at paven ikke støtter bruk av kondomer som en løsning for aidsproblemet i Afrika? Og du mener faktisk det er en god ide? Nei, paven sier at dette ikke er løsningen på problemet. Han sier ikke at man ikke skal bruke kondomer, han sier at dette ikke er løsningen på problemet. Noe det selvsagt ikke er, for hvordan i all verden kan man bli kvitt aids problemet med kondomer ? Paven har helt rett. Endret 10. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Jeg er helt enig. Et produkt som minker videreføringen av aids med 85% er ikke godt nok. Vi bør heller satse på 100% avhold (Tar man evolusjon i betraktning så virker det umulig, men ID ftw!). Jeg mener hva er viktigst? Å følge Yahweh sine regler om sex utenfor ekteskap (Syns forresten det er bra at universets skaper bryr seg så mye om sexlivet vårt), eller at 2 millioner dør hvert år? Dette er bare livet på jorden. Fuck that shit. Selv om vi ikke har noen mulighet å vite om det finnes et etterliv, så er det bedre å ta sjangsen. Tenk hvis liksom. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Nei, paven sier at dette ikke er løsningen på problemet. Han sier ikke at man ikke skal bruke kondomer, han sier at dette ikke er løsningen på problemet. Noe det selvsagt ikke er, for hvordan i all verden kan man bli kvitt aids problemet med kondomer ? Paven har helt rett. Fordi det hindrer smitte! HIV sprer (bl.a.) ved sex, så jeg ser to løsninger på det nå som HIV er så utbredt. Enten stopper alle afrikanere å ha sex helt, ellers begynner de å bruke kondom. Tror du virkelig at hvis alle fant seg én partner, så ville HIV forsvinne? Hvor er logikken i det? Enten mener du at afrikanere bør stoppe å ha sex med hverandre (noe som er fullstendig umulig å praktisere), eller at de ved å lære litt god kristen moral mtp. sex vil løse problemet på magisk vis. 1 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Tror du virkelig at hvis alle fant seg én partner, så ville HIV forsvinne? Hvor er logikken i det? Ja, det ville stanset spredningen ganske raskt. At all ligger med alle (med eller uten kondomer) er ikke løsningen. Lenke til kommentar
Ribo Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 Tror du virkelig at hvis alle fant seg én partner, så ville HIV forsvinne? Hvor er logikken i det? Ja, det ville stanset spredningen ganske raskt. At all ligger med alle (med eller uten kondomer) er ikke løsningen. Om det ikke har vært en katolsk prest der tidligere. Kan du forklare hvorfor det er så ekstremt mye pedofili i denne yrkesgruppen ? Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Tror du virkelig at hvis alle fant seg én partner, så ville HIV forsvinne? Hvor er logikken i det? Ja, det ville stanset spredningen ganske raskt. At all ligger med alle (med eller uten kondomer) er ikke løsningen. Ingen av dine foreslåtte måter er en løsning. I afrika er HIV allerede utbredt; dersom alle hadde èn partner, sett fra nå, ville HIV fortsatt bli videreført generasjon etter generasjon. Med bruken av kondomer vil man både hindre videre smitte, samtidig som man hindrer å videreføre smitten til nyere generasjon. Trosskap beskytter ikke barnet ditt mot HIV-smitte. Merk: Jeg sier ikke at man skal ha sex med enhver, fordi man bruker kondom. Dette er noe du trekker frem, og er helt banalt. Dette er et individuelt valg - uansett burde man bruke kondom dersom man har HIV. Det sier nesten seg selv. Endret 11. april 2010 av cuadro Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 (endret) Om det ikke har vært en katolsk prest der tidligere. Kan du forklare hvorfor det er så ekstremt mye pedofili i denne yrkesgruppen ? Det er ca. 500 000 prester i den katolske kirken. Det er ingen ting som tyder på at det er "ekstremt mye pedofili i denne yrkesgruppen" At det er et par falske prester her og der må man bare regne med. Endret 11. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
IHS Skrevet 11. april 2010 Del Skrevet 11. april 2010 .. Jeg sier ikke at man skal ha sex med enhver, fordi man bruker kondom. Dette er noe du trekker frem, og er helt banalt.... Det er et faktum, cuadro Kina > Landets «ettbarnspolitikk» innen familieplanleggingen, med gratis distribusjon av prevensjonsmidler, har forandret hvordan folk ser på sex. Det samme har prostitusjon, som nå blomstrer på nasjonal basis, sier eksperter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå