Feltherre Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Utrolig trist at noe slikt forekommer enda, listen med slike saker begynner å bli ganske lang og man kan jo bare anta hvor store mørketallene er. Jeg har alltid lurt på hva det er som gjør at katolske prester er involvert i slike saker. Tilsynelatende så kan det virke som de er overrepresentert i statistikken. Det virker heller ikke som det er snakk om noen få heller. Det finnes dessverre mange grove saker som involverer katolske prester. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Foreldet sak. Han burde da i det minste vært i et skikkelig avhør, med mistanke om andre overgrep? "Do I want to do it? Does the pope help pedophiles get away with their crimes?" -Eric Cartman Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Fordi de at de må avstå fra normal omgang med andre mennesker ( knytte bånd og dele sexens gleder ). Det ligger mot menneskets natur og avstå fra dette og jeg vil tro dette er katalysatoren som fører til avvikende oppførsel. Mennesket er et dyr uansett om det velger og tro eller ikke. Seksuell omgang er en dyd av nødvendighet for at vi sitter her i dag og da er det forferdelig at dette skal skitnes til av ufornuftige og trangsynte gamle menn som sitter og verner om disse levereglene presteskapet må leve etter. Det er måten religionen blir styrt på som skaper disse overgrepene. Prestene har nok i utgangspunktet ikke noe større genetisk bakgrunn for å bedrive pedofili eller ha andre avvikende seksuelle fantasier enn folk flest. Det blir helt feil og kun angripe enkeltmenneskene. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 7. april 2010 Del Skrevet 7. april 2010 Foreldet sak. Han burde da i det minste vært i et skikkelig avhør, med mistanke om andre overgrep? "Do I want to do it? Does the pope help pedophiles get away with their crimes?" -Eric Cartman Joda sikkert. Men nå er han ikke å oppdrive. Må huke tak i interpol og alt, hva vil det hjelpe når han uansett ikke kommer til å få straff. Lenke til kommentar
Myagos Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Fordi de at de må avstå fra normal omgang med andre mennesker ( knytte bånd og dele sexens gleder ). Det ligger mot menneskets natur og avstå fra dette og jeg vil tro dette er katalysatoren som fører til avvikende oppførsel. Mennesket er et dyr uansett om det velger og tro eller ikke. Seksuell omgang er en dyd av nødvendighet for at vi sitter her i dag og da er det forferdelig at dette skal skitnes til av ufornuftige og trangsynte gamle menn som sitter og verner om disse levereglene presteskapet må leve etter. Det er måten religionen blir styrt på som skaper disse overgrepene. Prestene har nok i utgangspunktet ikke noe større genetisk bakgrunn for å bedrive pedofili eller ha andre avvikende seksuelle fantasier enn folk flest. Det blir helt feil og kun angripe enkeltmenneskene. Du setter spikern på bordet ! Lenke til kommentar
Husam Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det er måten religionen blir styrt på som skaper disse overgrepene. Prestene har nok i utgangspunktet ikke noe større genetisk bakgrunn for å bedrive pedofili eller ha andre avvikende seksuelle fantasier enn folk flest. Det blir helt feil og kun angripe enkeltmenneskene. Disse prestene har da valgt å bli det selv. At voksne mennesker får ta ansvar for sine handlinger er en selvfølge. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Det er måten religionen blir styrt på som skaper disse overgrepene. Prestene har nok i utgangspunktet ikke noe større genetisk bakgrunn for å bedrive pedofili eller ha andre avvikende seksuelle fantasier enn folk flest. Det blir helt feil og kun angripe enkeltmenneskene. Disse prestene har da valgt å bli det selv. At voksne mennesker får ta ansvar for sine handlinger er en selvfølge. Det er riktig at de har valgt å bli det selv , men ofte tas avgjørelsen om dette i meget ung alder og dersom du tror at livet er statisk uten forandringer av holdninger og interesser tar du feil.De som har gjort overgrepene må straffes like hardt som andre "vanlige" overgripere, men jeg ville bare påpeke at systemet også på tas. De som er med på og skjule slike forbrytelser er også straffeskyldige. Lenke til kommentar
Husam Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 At mennesker forandrer interesser og holdninger er irrelevant, eller ihvertfall ingen unnskyldning. Da må det være mulig å forandre livsstil også. Det er mulig man bør angripe dette litt spesielle systemet, men prestene har da i utgangspunktet vitterlig godtatt alle aspekter ved det. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Utrolig trist at noe slikt forekommer enda, listen med slike saker begynner å bli ganske lang og man kan jo bare anta hvor store mørketallene er. Jeg har alltid lurt på hva det er som gjør at katolske prester er involvert i slike saker. Tilsynelatende så kan det virke som de er overrepresentert i statistikken. Det virker heller ikke som det er snakk om noen få heller. Det finnes dessverre mange grove saker som involverer katolske prester. Det er ca. 2% av dette i kirken mot 5% i skoler og barnehager. Det er bare mediadekningen som får det til å se ut som om det er mer av dette i kirken enn utenfor. Endret 8. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg sier ikke at du kommer med feile tall IHS, men tallene sier lite når vi andre ikke vet hva som ligger til grunn for statistikken. Hvordan kom man fram til tallene? Kilder? Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Se denne! Ikke for katolikker og svake/humorløse personer. http://www.youtube.com/watch?v=VABSoHYQr6k Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg sier ikke at du kommer med feile tall IHS, men tallene sier lite når vi andre ikke vet hva som ligger til grunn for statistikken. Hvordan kom man fram til tallene? Kilder? "9 av 10 lesere mener at 100% av IHS' statistiske materiale er BS." Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Jeg sier ikke at du kommer med feile tall IHS, men tallene sier lite når vi andre ikke vet hva som ligger til grunn for statistikken. Hvordan kom man fram til tallene? Kilder? "9 av 10 lesere mener at 100% av IHS' statistiske materiale er BS." "TV2 nyhetene kan avsløre en skandale på debattforumet diskusjon.no". Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Disturbing. http://www.youtube.com/watch?v=P8Aq00yJSxo Lenke til kommentar
TechTiger Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Man kan se at hun ble litt satt ut da trusslen om ingen julegaver ikke virket. Legg også merke til hvordan far egentlig vil være et helt annet sted. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 (endret) Man kan se at hun ble litt satt ut da trusslen om ingen julegaver ikke virket. Legg også merke til hvordan far egentlig vil være et helt annet sted. Det er absolutt ingen ting i videoen som tyder på at dette er en katolsk mor eller kristen for den saks skyld. Antagelig bare et mindre kirkesamfunn, eller så er kanskje det hele bare i senesatt. Endret 8. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Så nå passer det seg og tenke kritisk? Evnen er altså der, men ikke bestandig viljen..... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 Man kan se at hun ble litt satt ut da trusslen om ingen julegaver ikke virket. Legg også merke til hvordan far egentlig vil være et helt annet sted. Det er absolutt ingen ting i videoen som tyder på at dette er en katolsk mor eller kristen for den saks skyld. Antagelig bare et mindre kirkesamfunn, eller så er kanskje det hele bare i senesatt. Var nesten slik min mor reagerte da jeg fortalte at jeg hadde meldt meg ut av statskirken i forbindelse med dåpen av min nevø. Litt mindre aggressiv naturligvis, men ho blir mere kristen med alderen. Mange i amerika blir provosert av folk som forlater kristendomen, da den har litt mere tak der borte slik som den hadde i Europa tidligere. Heldigvis bor vi i et land med 70% ateister Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 8. april 2010 Del Skrevet 8. april 2010 De fleste som er interessert har kanskje allerede sett denne. Thunderf00t hamrer løs på paven og den katolske kirken. Selv om man ikke skulle være enig i alt... fyren er god (og da snakker jeg ikke om paven, nei). http://www.youtube.com/watch?v=0BpmeX6lwZc Lenke til kommentar
IHS Skrevet 9. april 2010 Del Skrevet 9. april 2010 Ingen kristne tror paven er ufeilbarlig, dette er tull. Paven bekjenner sine synder hver eneste dag. Paven er ikke mot kondom bruk, dette er tull. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå