Simen1 Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Ikke si at dette ikke kunne skjedd i Norge. Det er noen syke syke religiøse fanatikere her i landet også. Lenke til kommentar
cuadro Skrevet 30. mars 2010 Del Skrevet 30. mars 2010 Selv dette forumet har sin andel. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Forsvarer vold mot kvinner og barn Jeg finner bare flere og flere grunner for å stemme framskrittspartiet. Vi godtar alt for mye pissprat fra våre nye landsmenn. Først ødelegger de sitt eget land og så kommer til til Norge for å herje.... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Med andre ord synes du Fremskrittspartiet er et ekstra fremmedfiendtlig parti og siden du selv er fremmedfiendtlig så vil du stemme på de på grunn av den partiholdningen? Jeg vet ikke om du har lagt merke til at våre nye landsmenn kaller fyrens utspill for idioti? Idioter finnes i alle kulturer, religioner og hudfarger. At NRK skriver om en idiot med mørk hud og islamsk religion betyr selvsagt ikke at alle muslimer med mørk hud er idioter. Det finnes utallige tilfeller av hvite, kristne nordmenn som slår både kone og barn, og forsvarer det. Du vet like godt som meg at det ikke betyr at alle hvite, kristne nordmenn slår kone og barn og forsvarer det. Så hva med å ta saken for hva den er? En fyr sier noe idiotisk (uavhengig av religion og hudfarge) og får kritikk så ørene flagrer på grunn av det. Mer enn det er det ikke. Showet er over. Dette er ingen grunn til å stemme fremmedfiendtlig eller blått eller rødt eller noe annet. Proklamer gjerne din motstand mot idiotiske utspill på generell basis og slutt å stigmatiser en stigmatisert gruppe ytterligere. Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Må det nødt til å være så svart/hvitt? At FrP har en strengere asylpolitikk er vel ikke til å legge skjul på, men må den nødvendigvis være fremmedfiendtlig? Jeg tror FrP kunne har gjort gode tiltak på det området, hvis vi fikk en innstramming som ligner på modellen som utføres i praksis i f.eks. Danmark... Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Politikken treng ikkje nødvendigvis å var fremmedfiendtlig, men sjølv oppleve eg at dei som stemmar på frp på grunn av dette er ganske fremmedfiendtlige. Men kva skal me med ein innstramming? Noreg treng fleire landsmenn, hvis ikkje klare me ikkje å holda folketalet vårt. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Proklamer gjerne din motstand mot idiotiske utspill på generell basis og slutt å stigmatiser en stigmatisert gruppe ytterligere. Jeg river utav meg slik for å provosere. Det er en grunn for at fremmedfrykt i Norge og det er at den fornuftige delen av muslimene ikke i nok grad har hatt baller til å renske opp i egne rekker. Tvert i mot ser det ut for at radikale muslimer får lov å si og gjøre akkurat som det passer dem uten at det reageres. Nå kan det virke som at jeg frykter fremmedkulturelle, men det er ikke saken. Jeg har flere venner fra andre kulturer, så forstå meg slik at det er ondskapen, kvinneundertrykkingen, æresdrapene (og gjerne også religiøs tenkning) til livs. Jeg mener vi må ha en holdningsendring i Norge til hva vi skal tillate av fremmed kultur og hva vi skal stoppe. "Når du er på besøk i mitt hus er det jeg som setter reglene. Ikke motsatt" og slik må staten Norge tenke om sitt eget land og folk. Vi er for slepphente med dette i dag... Jeg skal ikke låse meg til et bestemt parti i dag. Det var som sagt en utblåsning for å provosere. Time will show.... Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 31. mars 2010 Del Skrevet 31. mars 2010 Et eksempel til etterfølgelse?: Innenrikskomiteen i den belgiske nasjonalforsamlingen vedtok onsdag å innføre forbud mot å bære burka offentlig. Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Heia heia folkens! Nu kommer eg og herpe påskefreden enda en gang.... Dårlig nytt for røykende muslimer og jøder Jeg lurer på hvor problemet med svinekjøtt/blod kom fra. Finnes det en rasjonell forklaring på dette? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) Et eksempel til etterfølgelse?: Innenrikskomiteen i den belgiske nasjonalforsamlingen vedtok onsdag å innføre forbud mot å bære burka offentlig. Så hjemme i stua kan du bære burka så mye du vil, men ikke offentlig. I Iran er det motsatt, hjemme i stua kan du gå naken så mye du vil, men offentlig må du bære burka. hxxp://yahudi4.files.wordpress.com/2009/07/ms-july-painting-iranian-woman.jpg Endret 1. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 Jeg lurer på hvor problemet med svinekjøtt/blod kom fra. Finnes det en rasjonell forklaring på dette? Svinekjøtt ble betraktet som "urent" fordi mange ble syke av å spise det. Dermed ble det laget en regel om at svinekjøtt ikke skulle spises og regelen ble gjort kjent via det største juridisk/politiske systemet som eksisterte den gangen (sikkert flere hundre år siden). Man visste neppe hvordan sykdom spredte seg med svinekjøtt eller hvordan man kunne forhindre det. Man viste bare at det skjedde. I dag vet vi langt mer om både sykdommer spredt med svinekjøtt og hvordan man skal forhindre det. Svin i butikken er ikke lengre "urent" og sykdomsfremkallende. Men regelen henger igjen i den muslimske religionen fra gammelt av. Regelen er altså rasjonelt begrunnet, men utdatert. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 1. april 2010 Del Skrevet 1. april 2010 (endret) En annen grunn var at grisen spiste alt også kadaver. Så det ble sett på, som å indirkte spise kadaver. Under annen verdenskrig i Norge spiste man ikke makrell fordi makrellen spiste tyske og engelske lik i nordsjøen. Endret 1. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 - Nazismen og abort skyldes ateisme Ifølge den nyinsette biskopen av Parramatta, Anthony Fisher, er det gudløshet og sekularisme som førte til nazismen, stalinismen, og til massemord og abort, skriver The Sydney Morning Herald. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Syns ikke religiøse skal snakke så høyt om massemord Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Inkvisisjonen. Jeg lurer på hvor mange liv som kunne vært "spart" dersom conquistadorene var ateister? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) - Nazismen og abort skyldes ateisme Ifølge den nyinsette biskopen av Parramatta, Anthony Fisher, er det gudløshet og sekularisme som førte til nazismen, stalinismen, og til massemord og abort, skriver The Sydney Morning Herald. Biskopen har nok helt rett. Mennesket har ingen verdi for ateistene, det er bare et dyr som kan drepes som et hvilket som helst annet dyr. Kirkens syn på mennesket som noe gudommelig er å foretrekke, fremfor det ateistiske menneskesynet. Endret 2. april 2010 av IHS Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 (endret) Snakk om å være trangsynt, IHS. Jeg synes synd på deg hvis det bare er den kristne troen din som hindrer deg i å drepe andre mennesker, som om de var fluer. Jeg er ateist, men verdsetter fortsatt mennesket og livet. Endret 2. april 2010 av Zeke 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2010 Del Skrevet 2. april 2010 Biskopen har nok helt rett. Mennesket har ingen verdi for ateistene, det er bare et dyr som kan drepes som et hvilket som helst annet dyr. Kirkens syn på mennesket som noe gudommelig er å foretrekke, fremfor det ateistiske menneskesynet. Det er det dummeste jeg har hørt på lenge. Tror du virkelig på dette vissvasset? Er det slike konspirasjonsteorier og stigmatisering dere konstruerer i bedehusene? Hvilket menneskesyn mener du Conquistadorene hadde? Regner du muslimer, hinduister og ateister som mennesker? Mener du at dyr bare kan drepes sånn uten videre? Har du ikke lest eller forstått de kristnes 5. bud? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå