Ziera Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Er det ikke da bedre å tru på julenissen også. Tusser ? Troll ? Altså du FORSTÅR ikke derfor tror du... Klassisk god in the gaps.. Sinna, irritert og frustrert? Ring nødtelefonen kreasjonisthjelpen, for deg som plages av kreasjonister, gratis på 800111. Forøvrig ett godt innlegg;) Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Ingen grunn til bekymring Jeg tror at minst ni av ti bekymringer som du bærer, vil vise seg i ettertid var helt unødvendig å bekymre seg over. Bekymringer kan i seg selv være skadelig og nedbrytende. Det vet Gud også. Han oppfordrer oss derfor til å ikke bekymre oss. Vær ikke bekymret, men ligg bønnemnene frem for Gud. Han slår likevel ikke hånden av deg om du uroer deg, uansett hva du føler trenger du likevel ikke bekymre deg. Gud vil nemlig gjerne fortelle deg at du ikke trenger å være urolig. Han har full kontroll, selv om du føler noe annet. Ingen grunn til bekymring oppfordrer han oss sterkt til. Guds fred overgår all forstand. Jeg håper selvsagt du finner Jesus. Det er uansett noe en gjør frivillig uten tvang, det er hele poenget. Søk etter det som vil gi deg fred. Lenke til kommentar
.... Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Indeed! Husker Stephen Fry nevnte at det finnes en bakterie som som spiser øynene til sauer fra innsiden. Når man er uti naturen og ser et nydelig frosset fossefall med perfekt himmel og skyer i bakgrunnen. Og man tenker på hvor fantastisk guden må være. Så gjelder det å ta helheten i betraktning. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Det var vel ikke bakterie men en eller annen parasitt, og du har det ikke bare i sauer, du har noe ligende for mennesker i afrika, larven til dyret infiserer øyet og leder til blindhet og er vist utrolig smertrefullt Lenke til kommentar
.... Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 (endret) Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Jeg får stadig vekk post fra den lokale menigheten, og det irriterer meg veldig. Så jeg melte meg t av statskirken, men nå får jeg dem fortsatt, bare uadressert. Jeg har allerede et "Nei takk til reklame, Ja til Biltema" klistremerke på postkassa, trenger jeg kanskje et "Nei til Jesus!"-klistremerke også? Tenker de ikke på miljøet når de sender ut informasjon om eventyr jevnlig? Det gjør jeg... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 28. februar 2010 Del Skrevet 28. februar 2010 Klag inn religionsspammen til forbrukerombudet. Jeg har gjort det flere ganger men fått avslag på klagen fordi det er "samfunnskritisk informasjon" eller noe i den duren. Det er vist unntatt fra markedsføringsloven angående uadressert reklame og nei takk-klistremerker. Men jo flere vi er som klager jo mer press får de for å ta opp saken på litt høyere nivå. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det var vel ikke bakterie men en eller annen parasitt, og du har det ikke bare i sauer, du har noe ligende for mennesker i afrika, larven til dyret infiserer øyet og leder til blindhet og er vist utrolig smertrefullt Fordi naturen er vakker . Fri vilje og slikt. Lenke til kommentar
China Burger Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Sinnsyk fargerik signatur du har der. Likte fargesammensettingen i line 1,3 og 4. Halleluja! Endret 1. mars 2010 av IDF Lenke til kommentar
itzTheTruth Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Jeg er 100% sikker på at det finnes en tråd om disse eldgamle brorskapene her inne, noen som vet hvor? I så fall er jeg veldig interessert i dette. Lenge før jeg leste boken Engler og Demoner. Men uansett lurer jeg på en ting. Er det katolikker og andre kristne her inne som faktisk frykter slike brorskap? Den gamle verden har mye spennende info som vi ikke vet noe om. Mye er hemmelig og skjult fra verden, men Frimurerne er jo synlig i Norge, og Illuminati vet man en del om nå. Ikke nok, men en del. Ryktene vil jo også ha det til at siste mann som er registert som en Illimunatus er Winston Churchill. Spennende. Og det kjente "all seeing eye" er jo på dollar-seddelen. Endret 1. mars 2010 av TheKopKing89 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Det var vel ikke bakterie men en eller annen parasitt, og du har det ikke bare i sauer, du har noe ligende for mennesker i afrika, larven til dyret infiserer øyet og leder til blindhet og er vist utrolig smertrefullt Hva har dette med relegion å gjøre? Når vi er inne på det så ligger det en video på youtube. En mann som har store åmer i nesen. Det ser ikke pent elelr godt ut, nei. Lenke til kommentar
Poseboen Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Etter å ikke ha lest majoriteten av det som har blitt skrevet angående religion og trosretning på forumet, merkes det ganske kjapt at det i stor grad går i ikke troende som argumenterer mot troende. Opplagt nok kommer ingen av diskusjonene til ende, fordi det rett og slett er utenfor vår fatteevne å forstå hvordan vi ble skapt, eller hva som skjer når vi dør. Derimot det jeg føler mange av de ikke-troende mener er at de som er troende i de fleste tilfeller er "svake mennesker" som for eksempel trenger noe å støtte seg til, eller er lette å manipulere. Jeg la også merke til at mange mener religion er noe som er skapt av maktsyke personer som ville bruke religion for å få mer makt. Noe som enkelt kan forklares ved at det ikke var de som skapte religionene for å få makt, de kun utnyttet dem. På lik linje med at våpen i mange tilfeller er skapt for å skape fred, samtidig som mange velger å bruke dem for å få makt. Det jeg syns er veldig ironisk over det hele er at jeg selv har stått for mye av de argumentene. Jeg har selv vært en ateist og selv ment at det overhodet ikke kunne eksistert en gud, for det ga ingen mening når det kom til min logikk. Jeg husker godt da jeg selv komformerte meg og umiddelbart tenkte at dette var folk som ikke greide livet uten noe å lene seg til. Eller rett og slett folk som følte at de manglet en viss tilhørighet de kunne få ved å bli kristne. Kort fortalt ble jeg ikke kristen etter komformasjonen, jeg hadde riktignok fått vekket en interesse mens vi var på leir, men tenkte etterhvert at dette sannsyneligvis bare var godfølelsen av ferie, sommer, sol og folka rundt meg. Så i tiden etterpå var jeg aldri å se i kirka sånn som mange av de som var der med meg var. Derimot det som skjedde i ettertid var det som fikk meg til å endre mitt tidligere ateistiske synspunkt. Litt over et år senere møtte jeg Gud, og da ikke i den sammenheng at det var noen påvirkelige elementer rundt meg. Og det er nettopp her det interresante kommer inn. Det å møte Gud og skape en relasjon til han er en følelse og opplevelse som ikke kan beskrives. På lik linje med skapelsen av mennesket, greier vi ikke å forklare det ved bruk av våre hjerner. Så spørsmål nummer 1 er da altså: Hvordan kan man benekte eksistensen til noe man ikke har prøvd eller opplevd? For å ta et eksempel fra mitt eget liv som kanskje er litt lettere å forstå kan jeg fortelle om noe jeg opplevde for kun noen uker siden. Da jeg var ung hente det alltids at jeg spiste på McDonalds, da ofte med kompisene. Da var det den gode gamle Happy Mealen som gjaldt. Det var alltid samme rutine; åpne den kule boksen, se på leken for å så åpne burgeren og pælme den hærsens sylteagurken et sted man slapp å i det hele tatt se den. Sylteagurk var det absolutt ingen som likte så den skulle vekk. Jeg har hele livet mitt avskydd sylteagurk. Jeg husker foreldrene siden mine yngste år hadde en fin gjenstand som gjorde at ved å dra i en spak kunne kan heise sylteagurken opp fra vannet. Jeg husker at bare synet av denne gjenstanden som holdt denne ekle skapelsen sylteagurk gjorde meg kvalm. Det var kun inntil noen uker siden da jeg og en annen var på den lokale Big Biten det hele skjedde. Jeg er til tider veldig ubesluttsom og valgte derfor å dra en god gammeldags "Tar det samme som han jeg". Det visste seg derimot at denne baguetten inneholdt sylteagurk. Jeg husker at idet jeg tok biten med den første sylteagurken. Det smakte faktisk nydelig. Til de som da ikke umiddelbart greide å dra en rød tråd mellom dette og den religiøse debatten: Jeg hadde gått flere år uten å i det hele tatt smake på sylteagurk, nettopp fordi dette var jeg sikker på at smakte dritt. Dette var noe jeg hadde fått til meg fra min omgangskrets, og jeg tok det derfor for god fisk. Det blir som når den kule gutten i klassen hadde fått seg den første capsen, og vips så skulle alle gå med caps. Jeg gadd ikke en gang smake på det før mange år senere. Og først når jeg smakte på det og ga det en sjanse (vel og merke fordi en annen fikk meg til å gjøre det. Noe enkelte til en viss grad kaller "hjernevasking" hvis vi ser det i et kristelig aspekt.) og fant altså da ut at dette var en fantastisk tilsetning til mange matvarer. Når jeg valgte å smake på Kristendommen skjønte jeg hva det var. Jeg kunne aldri ha greid å forklare hvordan sylteagurk smakte, eller på hvilken måte det kunne være godt før jeg smakte det. Og det er det jeg mener mange ikke troende der ute burde tenkte over før de vaser ut om hvor urealistisk det er at det finnes en Gud. Jeg har ingenting imot de som ikke tror, jeg respekterer i høy grad de som velger å tro noe annet enn meg, men jeg mener at mange burde tenke to ganger før de diskuterer religion. Merk også at dette overhodet ikke er rettet mot alle som argumenterer imot tro, men er heller en oppfordring til alle som velger å være med i denne diskusjonen. Kort oppsummert: "Ikke si at sylteagurk smaker bæsj før du har smakt det" Lenke til kommentar
.... Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Endret 3. januar 2012 av .... Lenke til kommentar
Vesteraas Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 (endret) Edit: etter at to tråder ble sammenslått havnet denne vekke fra posten den var svar på og helt ute av kontekst. Velger derfor å fjerne den, for å minimere forvirring. Endret 3. mars 2010 av Vesteraas Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 Akurrat som sylteagurk trenger man ikke smake på det, man ser og lukter at de smaker bæsj. Samme med religion, man lukter lang vei at de smaker dritt, ikke noe vits å smake på det. Eller kanskje du vil vi skal stikke hånda i do og dra ut en "floater" og smake på den, vi vet jo ikke at det smaker bæsj før vi smaker på det? eller kanskje lukten forteller de vi trenger å vite? Ja jeg tror det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. mars 2010 Del Skrevet 1. mars 2010 La oss si at ingen har sett en sylteagurk noen sinne og at 1 milliard mennesker tilber en tykk bok som påstår at sylteagurk eksisterer og kan utføre mirakler. Hvorfor skal man gå rundt å tro på denne sylteagurken som ingen har sett? Hvor får boka sin troverdighet fra? Eller bytt gjerne ut sylteagurk med monsteredderkopper fra mars. Hvilke kriterier må oppfylles for at historier skal ha troverdighet? Lenke til kommentar
Madebyme Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Etter å ha surfa på youtube kom jeg frem på en side, med flere serier om Illuminati. http://www.youtube.com/watch?v=PBKDZhu-EZw Før jeg så disse filmene, visste jeg ikke hva jeg skulle tro. Jeg hadde hørt mye om Illuminati, uten å egentlig helt forstå hva det omhandla.. Uansett, jeg har et spørsmål; Hva er sammenhengen/forskjellen mellom satanister, illuminati og satanistiske dyrkere? Lenke til kommentar
itzTheTruth Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Forbundet med Illuminati. Som i at de ser alt, de styrer alt. Det startet det moderne samfunn. De styrte bankene, private sykehus, politikk, forskning osv osv. Gjør de det fortsatt? Neppe. Men de mektigste mennene og kvinnene i verden, vet nok mye mer om forskjellige organisasjoner en hva vi "vanlig dødlige" vet. Er masse konspirasjoner der ute, og dette er spennende. Jeg ser det symbolet, og tenker Illuminati. Til og med katolske venner av meg gjør det. Hakekorset hadde også religøse røtter, men ble adoptert av en syk mann. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. mars 2010 Del Skrevet 2. mars 2010 Ingenting, alt det der er bare sprøyt. Noen konspirasjonsteorier folk har funnet på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå