Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble litt satt ut når jeg leste det at muslimske og kristne kreasjonister har slått seg sammen. Men fader, greit, evolusjonsteorien er ikke 100% perfekt, men for pokker den ligger LANGT!! forran det kreasjonistene sier om at verden ble skapt på 6 dager (husk gud hvilte jo på den 7ende så jeg vet ikke hvorfor de skal ha det til at jorden ble skapt på 7 dager).

Og hvilken kreasjonist fortelling skal vi ta? bibelen starter jo med to forskjellige på samme side, det er faktisk en selvmotsigelse på første side, det setter jo standard for resten av boka.

Som sagt, evolusjonsteorien er ikk 100% perfekt (selv om den ikke er langt unna) men med tanke på bevis, så har i allefall vi noe å komme med i motsetning til kreasjonismen.

Endret av Perrern
Lenke til kommentar

Skremmende konspiratorisk samarbeid mot verifisering av kunnskap. :ohmy:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.

- Albert Einstein

Jeg håper kreasjonistene lar seg friste til å kommentere Albert Einsteins sitat med "Alt er relativt". :p Det vil i hvert fall vise at det er et snev av håp..

Lenke til kommentar
Under hvilket tak kommer Laveyansk satanisme da?

Jeg kjenner ikke til det, men 5 minutter med Google, Wikipedia mm. gir meg et førsteinntrykk av at det ikke er så mye religiøst over det. Mer en slags livsfilosofi med leveregler. Til min store overraskelse virket mange av levereglene og "syndene" mer gjennomtenkt og fornuftig enn de kristnes 10 bud. Fiffig. Men jeg tror ikke jeg gidder å lese noe mer om det likevel.

Lenke til kommentar
Sikker? Det ene "budet" i Laveyansk satanisme er "You shall acknowledge the power of magic"

Ateister tror vel ikke på magi?

Magien i satansime er ikkje magi i tradisjonell betydning. Magien blir praktisert gjennom satanistiske ritual, som har spesielle formål for dei som deltar.

Forøvrig er det ikkje eit bud du siktar til, men den sjuande av dei elleve levereglane, heile regelen lyder:

"Acknowledge the power of magic if you have employed it successfully to obtain your desires. If you deny the power of magic after having called upon it with success, you will lose all you have obtained."

Lenke til kommentar

Prester og menigheter klager ofte over hvor få som møter opp på gudstjenester. Da er det et paradoks at myndighetene ikke effektiviserer ved å selge noen kirker og slå sammen sogn, men finansierer bygging av nye kirker. Samtidig eksploderer etterspørselen etter religionsnøytrale seremonilokaler uten at det bygges noe sånt. Dette er en fullstendig skjevkjørt politikk som det bør ryddes opp i snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...