kybstud Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jada, slike taktikker brukes hver dag i tusenvis av kirker verden rundt. Også i norge Kilde? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Ozi: Kilde på det motsatte? Hvis ikke så blir det påstand mot påstand og man bør uansett trekke sine egne konklusjoner om hva man synes virker mest troverdig. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvorfor skal jeg få bevisbyrden på hans påstand? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvorfor skal du alltid ha andre til å bevise sine påstander når du ikke gjør det med dine egne? Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg vil nevne noe så enkelt som tvangskirkebesøk gjennom hele skolegangen minst en gang i året. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvorfor skal du alltid ha andre til å bevise sine påstander når du ikke gjør det med dine egne? Vil du bevise din påstand om at jeg ikke beviser mine påstander? Kom gjerne med et par eksempler. Jeg vil nevne noe så enkelt som tvangskirkebesøk gjennom hele skolegangen minst en gang i året. Og det er bevis på at skremselstaktikker brukes i tusenvis av kirker verden over hver dag? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Der jeg var ble det brukt en del stygge metoder ja. Og i konfirmasjonen til min kusine var det bare prat om at hvis konfirmantene ikke gjorde ditt og datt så kom de til helvete og bla bla bla. Det var ikke vanskelig for meg å velge borgerlig konfirmasjon etter det. Makan til tull å snakke om i en konfirmasjon da? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vil du bevise din påstand om at jeg ikke beviser mine påstander? Hahaha Du er i det minste flink til å karikere deg selv. Det skal du ha. Jeg vil nevne noe så enkelt som tvangskirkebesøk gjennom hele skolegangen minst en gang i året.Og det er bevis på at skremselstaktikker brukes i tusenvis av kirker verden over hver dag? Jeg regner med du ikke er fornøyd før du har skriftlig dokumentasjon på minst to konkrete skremselstaktikker i minst 1000 kirker. Hvorfor skal du prakke all google-jobben over på andre? Det er du som er nysgjerrig på kilder og da kan du bruke av din egen tid for å finne kilder. Det er ikke vanskelig. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg vil nevne noe så enkelt som tvangskirkebesøk gjennom hele skolegangen minst en gang i året. Og det er bevis på at skremselstaktikker brukes i tusenvis av kirker verden over hver dag? Det er et eksempel. Du ber vel meg ikke komme med noen kilder til den påstanden der?! Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vil du bevise din påstand om at jeg ikke beviser mine påstander? Hahaha Du er i det minste flink til å karikere deg selv. Det skal du ha. Jeg vil nevne noe så enkelt som tvangskirkebesøk gjennom hele skolegangen minst en gang i året.Og det er bevis på at skremselstaktikker brukes i tusenvis av kirker verden over hver dag? Jeg regner med du ikke er fornøyd før du har skriftlig dokumentasjon på minst to konkrete skremselstaktikker i minst 1000 kirker. Hvorfor skal du prakke all google-jobben over på andre? Det er du som er nysgjerrig på kilder og da kan du bruke av din egen tid for å finne kilder. Det er ikke vanskelig. Jeg ser at du ikke har noen eksempler å vise på at jeg ikke dokumenterer mine påstander. Trekker du tilbake beskyldningen? Morsomt å se at du klandrer meg for at det er valgt en påstand uten dokumentasjon. Om en ikke har dokumentasjon ville jeg ikke kommet med en slik påstand. Kan for eksempel moderere den eller vri om på hva en egentlig vil si. F eks si at han sitter med et inntrykk av at skremselstaktikker som dette blir brukt hyppig rundt om i verden. Jeg vil nevne noe så enkelt som tvangskirkebesøk gjennom hele skolegangen minst en gang i året. Og det er bevis på at skremselstaktikker brukes i tusenvis av kirker verden over hver dag? Det er et eksempel. Du ber vel meg ikke komme med noen kilder til den påstanden der?! Nei, eksempler er bra. Men det beviser ikke hans drøye påstand. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvorfor skal jeg få bevisbyrden på hans påstand? Pen avledningsmanøver fra det opprinnelige spørsmålet. Fortsett slik og folk får lyst til å diskutere med deg Lenke til kommentar
O3K Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Der jeg var ble det brukt en del stygge metoder ja. Og i konfirmasjonen til min kusine var det bare prat om at hvis konfirmantene ikke gjorde ditt og datt så kom de til helvete og bla bla bla. Eller sånn som i min konfirmasjon hvor vi måtte møte opp minst 8 eller 10 (husker ikke det nøyaktige tallet) ganger på gudstjeneste. Noe som var helvetes upraktisk siden søndagene også ble brukt til å gjøre lekser. Vi fikk hvert vårt kort som skulle underskrives av presten i hver enkelt gudstjeneste. Når det kom mot slutten av konfirmasjonen så anntok jeg at vi skulle levere inn kortene, men nei da. De skulle ikke samles inn overhodet, det kortet kunne jeg bare kaste. Så hvorfor gadd jeg idet hele tatt å kaste bort tiden min slik? Jo fordi presten sa til meg at hvis jeg ikke gikk på de gudstjenestene og fikk kortet underskrevet, ja da ble ikke konfirmasjonen min godkjent og da fikk jeg ingen penger. Jepp, selveste presten truet med at jeg ikke kom til å få noen penger. Jeg skjemmes over at jeg faktisk trodde på det han sa. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Hvorfor skal jeg få bevisbyrden på hans påstand? Pen avledningsmanøver fra det opprinnelige spørsmålet. Fortsett slik og folk får lyst til å diskutere med deg Det er jo helt tragisk å legge bevisbyrden på meg. Det blir som å dra en o'reilly og bruke at en ikke kan motbevise Gud som argument. Lenke til kommentar
O3K Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Det er jo helt tragisk å legge bevisbyrden på meg. Er det? Motbevis meg Lenke til kommentar
nilox Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Vil du bevise din påstand om at jeg ikke beviser mine påstander? Kom gjerne med et par eksempler. fra denne tråden: En kan ville hva en vil, uavhengig av redsel. Kilde? ^^ Ditt svar: Det er basert på egne erfaringer. Jeg kan være midt oppe i en situasjon hvor jeg er redd, og ha en ting jeg bestemt vil, men at jeg ikke er kappabel til å utføre den pga redselen jeg føler. Men jeg føler at jeg vil det uansett. Vanskelig å forklare. Jeg kan godt moderere påstanden til at jeg* kan ville ... men slik jeg har forstått det gjelder det samme for andre mennesker også. Her kommer du ikke med noe kilde på påstanden din men kun et eksempel fra egen (påståtte) erfaring som du forsiktig antyder gjelder for alle andre. Jeg lurte deg selvsagt inn i denne fellen fordi jeg ikke gidder og lete opp gamle påstander fra deg, men lurer på hvorfor dette svaret er noe bedre enn eksemplene her i tråden angående skremselspropaganda fra kirken. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Jeg modererte jo påstanden til at jeg ikke trenger kilde. Vil denne personen moderere sin påstand slik jeg forslå lenger oppe i tråden? Lenke til kommentar
nilox Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Nei du sa du kunne "godt gjøre det", men kom ikke med noen bekreftelse på at du modererte påstanden. Så da innrømmer du at du også kommer med påstander du ikke har kilde på? Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Nei, jeg gjorde det. Jeg gjør det ikke. Jeg er i alle fall ikke redd for å innrømme det, i stedet for å legge bevisbyrden på meg om jeg setter spørsmålstegn ved det. Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Men brukes den typen skremselstaktikker fremdeles? Jeg trodde det forsvant for hundre år siden... eller, ikke helt da. Men jeg har i alle fall aldri hørt om at den typen læring om kristendommen faktisk praktiseres nå. Dette er nok dessverre ønsketenkning. Her om et "helvetes show", for barn 12 år og oppover. Se filmen hos Youtube "... and what I, and we in our church and hundreds of churches across this country and around the world are doing, is we have found a very creative, effective tool that is getting people's attention..." - Pastor Keenan Roberts Denne leiren får komikerens barndomopplevelse til å virke koselig: "Warlocks are enemies of God! And I don't care what kind of hero they are, they're an enemy of God, and had it been in the Old Testament, Harry Potter would have been put to death!" Barn: "Amen!" *applaus* Kanskje noen vil hevde at amerikanske "evangelicals" er en klasse for seg, i hvertfall i den vestlige verden. Her kommer jeg tilbake til: Ønsketenkning. Det var faktisk også her til lands en liten debatt om onde Harry Potter, for eksempel. Lenke til kommentar
kybstud Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Kanskje noen vil hevde at amerikanske "evangelicals" er en klasse for seg, i hvertfall i den vestlige verden. Her kommer jeg tilbake til: Ønsketenkning. Det var faktisk også her til lands en liten debatt om onde Harry Potter, for eksempel. Den debatten i Norge var veldig liten og kun et fåtall av de som protesterte mot Harry Potter hadde lest en eneste bok av ham Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå