Gå til innhold

Prekestolen - løst og fast om tro

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner du har vanskeligheter med å forstå billedlige overføringer.

Neida, klarer å lett å se alt det billedlige i bibelen jeg.

Skapelsen, den verdensomspennende flommen, jesus som gjør blinde folk seende, alt det klarer jeg å forstå billedlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fin video som viser stander skremsel taktikker brukt mot små barn

*video*

Vel, jeg er kristen selv, men syntes videoen var ubetalelig!

Men brukes den typen skremselstaktikker fremdeles? Jeg trodde det forsvant for hundre år siden... eller, ikke helt da. Men jeg har i alle fall aldri hørt om at den typen læring om kristendommen faktisk praktiseres nå.

Lenke til kommentar

Han sa også dette:

There were times in India when it was hard to accept the destiny. Being treated differently, and feeling apart. But that experience was really good and I so appreciate it.

However, certain media find ways to sensationalize and exaggerate an unusual story. So I hope that what appears in news print is not read and taken too literally. Don't believe everything that is written!

http://www.fpmt.org/teachers/osel/

Lenke til kommentar

Så når det gjelder buddhisme er det plutselig helt greit at et spedbarn velges ut til evigvarende klostertilværelse? Please, prøv å være litt konsekvent da.

Hvis kristne prøver på å ha sine egne skoler er det ikke greit i det hele tatt, men det er helt ok at buddhistiske barn låses inne i klostre.

Lenke til kommentar

Nei det er ikke greit i det hele tatt. Ihvertfall om han ble sendt mot sin vilje. Og jeg skjønner ikke hvorfor du ler av det som framstilles av artikkelen.

Men nå viser det seg at artikkelen ikke framstilles helt korrekt, etter hva jeg forstår går han nå på filmskole i Madrid, og ingen har nektet ham det.

Lenke til kommentar

Det var selvsagt ikke meninga at han som bare hadde fått se en film i hele sitt liv, skulle gå på filmskole. Hvordan man enn snur og vender på det, er buddhistiske klostre en middelaldertilværelse. Så han må ha gjort opprør på et eller annet vis. Og han har helt sikkert ikke tenkt å gå tilbake til klosteret etter filmskolen, han drømmer nok om å bli regissør. Ser ikke helt hvordan det kan forenes med å være lama i Tibet.

Lenke til kommentar

Ah, så han ble sendt når han var 14 mnd gammel:

"At 14 months I was recognized and taken to India. They dressed me in a yellow hat, they sat me on a throne, people worshipped me ... They took me away from my family and put me in a medieval situation in which I suffered a lot. It was like living a lie."

Religiøs overtro som rammer barn, uansett om det er kristen eller buddhistisk, er ikke greit. Nå ser det heldigvis ut som at han har brytet ut av det og får leve livet som han vil.

Men hva er det som er så morsomt med artikkelen Frankline? Fikk nesten inntrykk av at all lidelsen og isolasjonen var veldig festlig for deg. :hrm:

Lenke til kommentar

At de var sikre på at han var et overhellig, buddhistisk overhode, og han bare ble sur for at de hadde holdt ham borte fra jenter og fjernsyn. Det syns jeg ble litt morsomt. :roll: -De hadde liksom ikke vært så heldige med valget sitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...