Sherra Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Når jeg sier at jeg er ateist, blir jeg ofte møtt med spørsmål som "Hva gjør jeg når jeg har det vanskelig?". Herregud, hva menes med dette spørsmålet? Jeg gjør jo som alle andre: forsøker å løse problemene mine. Jeg forstår ikke hvorfor det faktum at jeg er ateist skulle gjøre det vanskeligere for meg å komme gjennom tunge stunder. Kan noen forklare problemstillingen/paradokset som de kristne tydeligvis ser? Endret 21. august 2007 av Sherra Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Det går vel på det at når en teist, mer spesifikt en kristen, stuker tåa, får baksmell på skatten eller opplever at noen som er nær dem dør så finner de trøst i religionen. De kan ikke forestille seg at en finner trøst andre steder fordi de ikke evner å se verden uten jesusfilter. Du er ikke alene om å ha blitt stilt dette spørsmålet. Svarene er subjektive, folk er forskjellige, men skulle jeg ha behov for støtte og/eller trøst har jeg mange gode venner og selvfølgelig familien. Åpenbare saker vil jeg påstå. Om det derimot dreier seg om andre ting så er det alltid best å tenke rajonelt og logisk heller enn å be eller håpe at noe eller noen skal ordne opp i problemene. For å sitere Hans Rotmo; "Det e itjnå så kjæm tå sæ sjøl" Lenke til kommentar
tAno16 Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Når jeg sier at jeg er ateist, blir jeg ofte møtt med spørsmål som "Hva gjør jeg når jeg har det vanskelig?". Herregud, hva menes med dette spørsmålet? Roper Herregud? Lenke til kommentar
strayder Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Når jeg sier at jeg er ateist, blir jeg ofte møtt med spørsmål som "Hva gjør jeg når jeg har det vanskelig?". Herregud, hva menes med dette spørsmålet? Roper Herregud? 9334033[/snapback] ..og misbruker det..., det......, ehhh, det....?..., vel, et av budene som sier at den som leter roter seg lett bort, nei, du skal ikke misbruke herregud! Sånn var det! Å herregud så vanskelig..... he he Endret 22. august 2007 av strayder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå