Mythos Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Gratulerer. Når du har funnet spaken som løser ut panseret er du halvveis. Da kan du antakelig løfte opp panseret et par cm før en ekstra sikkerhetshendel stopper det. Du finner sikkert en hendel du kan løfte eller skyve til siden som gjør at du får åpnet panseret. Da kommer tredje utfordring. Hvordan få panseret til å stå i åpen stilling uten at du får det i hodet... Og når du har kommet så langt så pass for all del på å ikke fylle motorolje i slylervæskebeholderen eller frostvæske i motoren. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 OT:Husker da jeg skulle fylle på benis(ikke spør) på en av mine første kjøretimer, jeg stoppet, skrudde av motoren og startet å lete etter spaken for å åpne lokket. Kjørelæreren så på meg i 3 min mens jeg letet, til slutt startet han å prate: Han: "De gjemmer ikke spaken for deg, så hva er konklusjonen hvis du ikke finner spaken?" Jeg: "At de glemte å lage den? ...." Han: "..." Jeg: "At det ikke finnes noen?" Han: *klapp klapp* Jeg: "Så, hvordan får vi opp lokket?" Han: "..." Har bare vært i biler som var en knapp man må trykke for å få det opp, flaut Lenke til kommentar
Dipstick Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Husk også på at hvis du nå har dratt i spaken så må du lukke panseret helt igjen før du begynner å kjøre. Men seriøst: du kan da ikke ha brukt en uke på å lete etter spaken? Og, hva er det du har tenkt å foreta deg når du har fått opp panseret? Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Prøv å trykk den opp. Bare prøv deg frem, du ødelegger ikkenoe. 9414929[/snapback] Klarte det fant sånn "knapp" det lå ca 20 cm fra midten Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Gratulerer. Når du har funnet spaken som løser ut panseret er du halvveis. Da kan du antakelig løfte opp panseret et par cm før en ekstra sikkerhetshendel stopper det. Du finner sikkert en hendel du kan løfte eller skyve til siden som gjør at du får åpnet panseret. Da kommer tredje utfordring. Hvordan få panseret til å stå i åpen stilling uten at du får det i hodet... Og når du har kommet så langt så pass for all del på å ikke fylle motorolje i slylervæskebeholderen eller frostvæske i motoren. 9415350[/snapback] Hva skjer hvis jeg fyller vann i olje.. ?? (noe jeg bare lurte på) edit : eller motorolje i slylervæskebeholderen eller frostvæske i motoren?? Endret 3. september 2007 av Sultana007 Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Hva skjer hvis jeg fyller vann i olje.. ??(noe jeg bare lurte på) edit : eller motorolje i slylervæskebeholderen eller frostvæske i motoren?? 9418920[/snapback] Da skjærer ting seg. Ikke gjør det, så enkelt er det. Alle væsker har sin beholder, og det er det en god grunn til. Lenke til kommentar
Sultana007 Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 men, jeg vet faktisk ingenting om biler derfor spør jeg sånne spørsmål ingen har vist meg hvordan man åpner panseret ,skifte dekk osv kjøpte bil får ca 2 mnd siden og begynte å kjøre får første gang i mitt liv og hadde aldri sitti bak ratte før Beklager med at jeg kan komme med dumme spørsmål Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 (endret) Beklager med at jeg kan komme med dumme spørsmål 9433342[/snapback] Det finnes ikkje dumme spørsmål, kun dumme svar. Eg rydder litt opp i denne tråden, dei her som ikkje er i stand til å hjelpe trådstarter, men heller synes dei er kule nok til å kome med dumme kommentarer kan frå no av halde seg langt vekke. Takk. Endret 5. september 2007 av Zeph Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 men, jeg vet faktisk ingenting om bilerderfor spør jeg sånne spørsmål ingen har vist meg hvordan man åpner panseret ,skifte dekk osv kjøpte bil får ca 2 mnd siden og begynte å kjøre får første gang i mitt liv og hadde aldri sitti bak ratte før Beklager med at jeg kan komme med dumme spørsmål 9433342[/snapback] Hehe, mitt tips er at du skaffer deg en kompis med bil, og ber om å bli vist litt forskjellig. Omtrent uansett hvem du prater med som selv har bil så vil du nok få hjelp til å finne ut av hva som er under panseret. Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 5. september 2007 Del Skrevet 5. september 2007 I ditt tilfelle tror eg det hadde hjulpet med HVEM SOM HELST!" Trenger knapt å vite ka en bil er for å vite mer enn du gir uttrykk for! Lykke til! Lenke til kommentar
Andreas-J Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvis du har begynt på kjøreskole, så kan du spørre kjørelæreren om han kan vise deg litt "rundt" om under panseret osv. Jeg fikk kjørelæreren min til å vise meg hvis diverse ting skulle fylles hvis jeg fikk spm om dette ved oppkjøring. Sånt er forskjellig fra alle biler, så det var ikke likt som på bilen vi hadde hjemme. Du kan jo også spørre din far, bestefar, eller noen andre som kan litt om bil om de kan hjelpe deg litt. Når du får opp panseret, så kan du jo også ta med instruksboka til bilen og se hva slags deler som er hva. Det meste du trenger å vite står der. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hei Litt flaut å spørre det men, lurte på Hvordan åpne panseret ? Jeg har Opel Corsa 1,4 og klarer ikke å finne "håntaket" får å åpne panseret.. hvor ligger den ? hvordan ser den ut 9333218[/snapback] Hva står det i manualen til bilen ? Lenke til kommentar
Kawshu Skrevet 8. september 2007 Del Skrevet 8. september 2007 Endelig har jeg funnet "spaken" får å åpne panseret Den var i venstre side midten av "hele greia" ved døra den var lys ja Men, nå klarer jeg ikke å åpne panseret etter å ha dratt i "spaken" så kommer et sånn "klikk" lyd ja har følt meg bortover hele panseret(under) så fant jeg noe som var i midten sånn gummi greie rett ned i Opel merket.. er det den jeg skal dra til høyre eller ventre side ?? 9413503[/snapback] Sett deg ned på huk å se om du ser en slags bryter som du skal presse opp. Så er det bare å opne pansret. Spør fardin eller noen bekjente om de kan hjelpe deg om du ikke finner det. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 Dersom du tar et klart bilde av hele motorrommet så skal jeg tegne og forklare hva de ulike tingene er som du trenger vite... evt. noen andre.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå