Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvordan åpne panseret ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke greier å åpne det, har du heller ingenting der å gjøre. :p

Håndtaket inni bilen eller på panseret du leter etter?

Det inni bilen bruker å sitte på førersiden nede ved gulvet.

Under kanten på panseret bruker det å være en liten knott som du trykker på for å få opp panseret.

Lenke til kommentar

Enig med Rebel-Rider. En gang må faktisk være den første man åpner et panser.

Ta en god kikk under rattet og dashbordet og på gulvet ved siden av setet. På de aller fleste biler pleier det å sitte en spak på en av disse plassene. Er ikke sikker du ser byteren når du sitter i sete om den ligger under dashbordet.

Dra i spaken så hører du et klikk fra panseret. Nå går du frem, løfter opp panseret som kun vil åpne seg noen centimeter. Så føler du deg frem under panseret, som regel på midten fremme, og du vil kjenne at det der sitter en festeanordning som skal presses den ene eller andre veien. Når du gjør det kan du åpne opp panseret.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
Hva fant du ikke? Håndtaket inne i bilen, eller det på selve panseret?

9340868[/snapback]

Begge

hvor pleier det å ligger ved panseret ?? høyre eller venstre side ?

9351008[/snapback]

Når du får dratt i håndtaket så du hører klikket, så er det bare å stikke hånda innimellom og føle seg bortover. Som regel ligger det omtrent midt på panseret..

Lenke til kommentar
Hei

Litt flaut å spørre det :blush:  men, lurte på Hvordan åpne panseret ?

Jeg har Opel Corsa 1,4 og klarer ikke å finne "håntaket" får å åpne panseret..

hvor ligger den ? hvordan ser den ut

9333218[/snapback]

Opel har "alltid" hatt en spak nede til venstre for pedalene, på veggen mot "utsiden" av bilen. Det har ofte vært en utsparing som denne ligger i.

Hvordan det ser ut på utsiden vil variere litt etter alderen på bilen. Men, instruksjonsboken er et godt tips her. Hvis du ikke har den - ta kontakt med forhandler - de skaffer.

Lenke til kommentar

Sånt som dette burde vel være obligatorisk i føreropplæringen synes jeg.. Hva om gutten står å skal fylle på olje, spylervæske, kjølevæske o.l , og ikke vet hvordan man åpner panseret?? Er vel kanskje noe i at en her sier, at hvis du ikke får opp panseret, så har du ikke noe der å gjøre, men samtidig må man jo det..

Dette fikk tilogmed min kusine på 10 år til, så hvis du er mann nok, så finner du ut av det selv :p

Lenke til kommentar

På min far sin Zafira kommer en liten tapp ut av grillen etter du har dradd i spaken inne i bilen. Dra i den lille tappen mens du løfter panseret opp, du (hvis det er samme patent på Corsa, da).

Ellers så er jo det å åpne panseret en del av føreropplæringen. Jeg fikk for eksempel som teknisk spørsmål på førerprøven i oppgave å vise hvordan man fyller bremsevæske, olje, kjølevæske og spylevæske. Måtte åpne panseret for å få til dette.

Endret av Arbakadarba
Lenke til kommentar
Hei

Litt flaut å spørre det :blush:  men, lurte på Hvordan åpne panseret ?

Jeg har Opel Corsa 1,4 og klarer ikke å finne "håntaket" får å åpne panseret..

hvor ligger den ? hvordan ser den ut

9333218[/snapback]

Gå inn på www.opel.no og nederst til venstre kan du finne din nærmest opelforhandler. Ta og ring dem så gir de deg nok svar. Eller du kan reise til dem og forklare dit "problem".

Lenke til kommentar

Sett deg i førersetet. Start med å lete nede ved venstre ben/fot, og deretter ved begge knærne. :)

Tappen på panseret sitter ofte litt til venstre eller høyre for midten av panserets, altså fremme ved Opel-merket.

Ang. at man ikke har noe i motorrommet å gjøre om man ikke får opp panseret; jeg har såvidt over gjennomsnittet god peiling på motorer, men har hendt at jeg og har hatt problemer med å åpne panseret. ;)

Lenke til kommentar

Endelig har jeg funnet "spaken" får å åpne panseret :w00t:

Den var i venstre side midten av "hele greia" ved døra

den var lys ja :D

Men, nå klarer jeg ikke å åpne panseret

etter å ha dratt i "spaken" så kommer et sånn "klikk" lyd ja

har følt meg bortover hele panseret(under) så fant jeg noe

som var i midten sånn gummi greie rett ned i Opel merket..

er det den jeg skal dra til høyre eller ventre side ??

Endret av Sultana007
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...