Gå til innhold

Kan noen forklare meg egenskapene til Python?

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd meg litt ut med Python, og føler at jeg kunne økt fremgangen ved å endre taktikken min litt. Jeg har til nå fulgt tutorials og skrevet kode, uten helt å vite hva det er jeg driver med.

Så jeg fant en nettside hvor det står litt om egenskapene til Python, jeg er forsåvidt relativt stabil på engelsk, men ønsker alikevel at noen oversetter og forklarer meg noe av dette på norsk. Bare for å sparke meg litt igang :)

Jeg har klippet ut noen fakta som jeg gjerne skulle hatt en litt nærmere forklaring på:

• Properties:

• - Python is strongly typed (i.e. types are enforced)
    - Python is dynamically, implicitly typed (i.e. you don't have to declare variables)
    - Python is object-oriented (i.e. everything is an object)

• Syntax

• - Python has no mandatory statement termination characters and blocks are specified by indentation.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Python is strongly typed (i.e. types are enforced)

Det vil si at bruken av typer er påkrevd, det er ikke slik som i f.eks PHP da ting ikke har typer.

a = '1234' # a er nå en string

b = int(a) # a er nå en int

c = a*a # Error!

d = b*b # Ok!

e = int('string') # valuerror

- Python is dynamically, implicitly typed (i.e. you don't have to declare variables)

du skriver:

a = 'string'

typen settes automatisk

- Python is object-oriented (i.e. everything is an object)

class test:

def pest(self):

print 'pest!'

a = test()

a.pest()

b = 'a b c'

b = b.split(' ')

Alle typer etc er objecter.

- Python has no mandatory statement termination characters and blocks are specified

du bruker ikke {} eller noe slikt, du bruker tab

Endret av hotstian
Lenke til kommentar

Takker for kjempebra svar! :D

Har du forresten mulighet til å svare på enda et spørsmål? Dersom jeg lager et program i python, og bruker py2exe for å gjøre det om til en .exe fil, hva skal til for at jeg kan kjøre dette på en pc uten python installert?

Jeg vet at jeg må inkludere python25.dll på en måte, men jeg finner ikke ut hvordan jeg gjør det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...