Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC starter ikke opp

Anbefalte innlegg

Har en filserver stående som plutselig nekter å starte opp! Hvis deg tar ut en spesiel disk så funker den. (er altså noe feil med disken).

Har prøvd på plassert IDE disken i en annen PC og samme problem oppstår. Kommer til "Windows laster" bildet (XP) så blir skjermen svart?

HJELP meg

Er viktige filer på disken!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt noe tilsvarende skje meg, virker som om det er etter siste MS oppdatering, da må jeg inn i Safe Mode og endre noe (det varierer hva som gjør trikset) i oppstartslisten i MSCONFIG, eller kjøre fra avanserte oppstartsalternativer og velge debugging mode.

Ellers så går den igjennom den første windows xp screen'en men henger før den viser logon skjermen, så åpenbart er det en driver som forårsaker dette problemet for meg iallefall. En som jeg har sett et par ganger nevnt er AFD.sys, som står beskrevet som noe sånt som "Ancillary Function Driver for WinSock". Men det kan jo hende at problemet er et annet for deg.

Lenke til kommentar
du får prøve å bruke getdataback for å få tak i filene. disken tror jeg nok du ikke få til å virke sånn helt uten videre

9334509[/snapback]

Litt vanskelig når den ikke starter!

Har hatt noe tilsvarende skje meg, virker som om det er etter siste MS oppdatering, da må jeg inn i Safe Mode og endre noe (det varierer hva som gjør trikset) i oppstartslisten i MSCONFIG, eller kjøre fra avanserte oppstartsalternativer og velge debugging mode.

Ellers så går den igjennom den første windows xp screen'en men henger før den viser logon skjermen, så åpenbart er det en driver som forårsaker dette problemet for meg iallefall. En som jeg har sett et par ganger nevnt er AFD.sys, som står beskrevet som noe sånt som "Ancillary Function Driver for WinSock". Men det kan jo hende at problemet er et annet for deg.

9334634[/snapback]

Har prøvd safemode. Starter ikke da heller. Har prøvd å ha den i 2 pc`er og kjørt recovery men da henger det seg under installasjon.

Lenke til kommentar

Sett den harddisken som slave (Altså som ein sekundær harddisk) viss harddisken starter i det heile tatt. (Høyr etter during o.l frå harddisken)

Eller.. Du kan starte opp med linux. (Anbefaler Knoppix, kan starte opp frå USB)

Forandring?

Lenke til kommentar
Sett den harddisken som slave (Altså som ein sekundær harddisk) viss harddisken starter i det heile tatt. (Høyr etter during o.l frå harddisken)

Eller.. Du kan starte opp med linux. (Anbefaler Knoppix, kan starte opp frå USB)

Forandring?

9338564[/snapback]

Har seff prøvd alt av jumping og d der. Disken snurr som vanlig. Hvordan starte opp med linux?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...