Trusestrikk Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har en filserver stående som plutselig nekter å starte opp! Hvis deg tar ut en spesiel disk så funker den. (er altså noe feil med disken). Har prøvd på plassert IDE disken i en annen PC og samme problem oppstår. Kommer til "Windows laster" bildet (XP) så blir skjermen svart? HJELP meg Er viktige filer på disken! Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 du får prøve å bruke getdataback for å få tak i filene. disken tror jeg nok du ikke få til å virke sånn helt uten videre Lenke til kommentar
B0P Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Har hatt noe tilsvarende skje meg, virker som om det er etter siste MS oppdatering, da må jeg inn i Safe Mode og endre noe (det varierer hva som gjør trikset) i oppstartslisten i MSCONFIG, eller kjøre fra avanserte oppstartsalternativer og velge debugging mode. Ellers så går den igjennom den første windows xp screen'en men henger før den viser logon skjermen, så åpenbart er det en driver som forårsaker dette problemet for meg iallefall. En som jeg har sett et par ganger nevnt er AFD.sys, som står beskrevet som noe sånt som "Ancillary Function Driver for WinSock". Men det kan jo hende at problemet er et annet for deg. Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 du får prøve å bruke getdataback for å få tak i filene. disken tror jeg nok du ikke få til å virke sånn helt uten videre 9334509[/snapback] Litt vanskelig når den ikke starter! Har hatt noe tilsvarende skje meg, virker som om det er etter siste MS oppdatering, da må jeg inn i Safe Mode og endre noe (det varierer hva som gjør trikset) i oppstartslisten i MSCONFIG, eller kjøre fra avanserte oppstartsalternativer og velge debugging mode. Ellers så går den igjennom den første windows xp screen'en men henger før den viser logon skjermen, så åpenbart er det en driver som forårsaker dette problemet for meg iallefall. En som jeg har sett et par ganger nevnt er AFD.sys, som står beskrevet som noe sånt som "Ancillary Function Driver for WinSock". Men det kan jo hende at problemet er et annet for deg. 9334634[/snapback] Har prøvd safemode. Starter ikke da heller. Har prøvd å ha den i 2 pc`er og kjørt recovery men da henger det seg under installasjon. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Sett den harddisken som slave (Altså som ein sekundær harddisk) viss harddisken starter i det heile tatt. (Høyr etter during o.l frå harddisken) Eller.. Du kan starte opp med linux. (Anbefaler Knoppix, kan starte opp frå USB) Forandring? Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Sett den harddisken som slave (Altså som ein sekundær harddisk) viss harddisken starter i det heile tatt. (Høyr etter during o.l frå harddisken) Eller.. Du kan starte opp med linux. (Anbefaler Knoppix, kan starte opp frå USB) Forandring? 9338564[/snapback] Har seff prøvd alt av jumping og d der. Disken snurr som vanlig. Hvordan starte opp med linux? Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Har kjøpt meg ett eksternt IDE kabinett for usb. Funker ikke der heller.... Får ikke opp disken i diskbehandlinga. Har prøvd en annen disk. Den virker i det eksterne huset.. Tips? Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 13. september 2007 Forfatter Del Skrevet 13. september 2007 opp med sæ! Lenke til kommentar
Trusestrikk Skrevet 2. oktober 2007 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2007 opp med sæ! 9490099[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå