Jankee Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 (endret) Telenor eig kobbaren mellom husstanden og ventelos utstyr (i nokre tilfellet også utstyret og ventelo leier utstyret av telenor) Om det er modemet eller ventelos utstyr så får anten ventelo eller du ei fin rekning for feilsøking utan feil (trur denne er på rundt 500,-) Så at det ikkje koster er faktisk feil. Telenor har nok sendt ut rekninga men din isp har ikkje skjønt / funne fram til rett person for rekninga. Eventuelt at det blei funne feil på telenors utstyr , då er feilrettinga gratis for kunde. Dermed å ringe til telenor for å klage på lav hastigheit har eigentleg ingen hensikt 1) Kobberkabelen har ikkje brudd. 2) Ventelo har operatørtilgangen på kabelen, altså skal ikkje telenor (internettdivisjonen) kunne gjere noko med det Vanlig rutine er: 1) Meld til ventelo 2) Ventelo sjekker sitt utstyr, ved ingen feil ->3 ved feil ->6 3) Ventelo melder feil til Jara (telenors wholesale-divisjon) 4) Feil blir sjekka frå telenor 5) Feil verifisert eller avvist 6) Feil retta. Endret 31. august 2007 av Jankee Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Holder på og ringe nå.. "Du er nr. 17 i køen.. " Håper de ordner det nå snart ellers er det slutt Edit: Oioi.. nr 6 nå Kunne de ikke skiftet musikk snart.. Endret 3. september 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Fontastic Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Sliter litt med linjehastig het her og. får 10mb ut av ei 20 mb linje. Hvilke byer sitter dere andre i? Jeg er i Tønsberg. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 (endret) Har også adsl2 20/1 fra Ventelo Bluecom.....Enig i at både linje og support suger så inni jævlig...Jeg ligger på 10/0,8 så inn hastigheten min er kun det halve av deg jeg skal ha...Bor ca 950 meter fra sentralen...Har pratet med support men det er jo ganske håpløst siden de som sitter der ikke har ringeste peil om hva man prater om...Sånn er det og ta inn folk rett i fra gata uten og gi de opplæring da... Har rett og slett gitt opp supporten siden de aldri kan eller greier og gi hjelp og ikke gidder jeg og sitte i 30-40 min og høre på stadig den samme musikken som de har hatt i gudane veit å lenge... Heldigvis så får jeg fiber fra Skagerak til påske og da er det takk og farvel til Norges dårligste isp.... Endret 3. september 2007 av Znoken Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Sitter i Kristiandsund her.. Men uansett, snakket me de nå. Han som jeg snakket med syntes dette var litt snoding, så han sente med en "Hastighetsmail" på e-post. Skal gjøre det som står på den og kontake de igjen. Men må da koble modemet rett i routeren. Fikk det ikke til å funke sist jeg prøvde det Hva må jeg gjøre for å få PC'en til og skjønne at internetten ikke kommer gjennom trådløst nettet (WLAN), men gjennom LAN porten på HK mitt? Bruker Vista Premium. Og noen som vet om noen gode online virus scannere? For å forsikre meg om at jeg ikke har virus som kødder det til.. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Har nå koblet modemet direkte til PCen, men jeg får det ikke til å fungere Kommer bare opp "Uidentifisert Nettverk" Tilgang: Begrenset tilkobling. Hvordan fikser jeg dette slik at jeg kan teste hastigheten uten routeren? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Ingen som kan hjelpe meg? Enda et bilde: Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Prøvd og reparere tilkoblingen? Restartet modem? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Ja, mange ganger.. dette var kjipt. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Noen generelle regler å følge: 1. Restart modemet 2. Koble pc'n direkte i modemet 3. Kjør TPTest. Enten kjører du TPTest 3.12, eller så kjører du TPTest 5.0 og trykker Alt+R for at den skal generere en full rapport (det er det beste). Disse finner du på tptest.se 4. Prøv en annen PC, hvis du har 5. Ring operatøren din (ventelo) og få de til å sjekke om linja og profilen ser ok ut, og be dem fikse hastigheten. Si gjerne fra at du har hatt bedre hastighet før, og at du sitter på 600m kobber (de kan bare sjekke kapaks selv, men). Lenke til kommentar
JButton Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Kontrollpanel - > Nettverkstilkoblinger og du skal bruke lokal tilkobling når du bruker kabel Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Kontrollpanel - > Nettverkstilkoblinger og du skal bruke lokal tilkobling når du bruker kabel 9419952[/snapback] Bruker Vista så det er ikke det samme Men får det heller ikke til å funke i en annen PC med XP heller.. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 3. september 2007 Del Skrevet 3. september 2007 Det er ikke store forskjellen over til Vista.. kjør en windowsknapp+r, så copypaster du dette (uten hermetegn): "cmd /k ipconfig/all" og trykker enter. Så kopierer du ut det som står der, og paster hit. Da kan vi se hvorfor du ikke får det til å funke å koble direkte. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 3. september 2007 Forfatter Del Skrevet 3. september 2007 Nå er ikke modemet koblet direkte når jeg gjorde dette da, for har satt det opp som vanlig nå, men kan koble det direkte i morgen igjen om nødvendig Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. september 2007 Del Skrevet 4. september 2007 men kan koble det direkte i morgen igjen om nødvendig 9421970[/snapback] Det kan lønne seg ja. Ellers kommer bare Ventelo til så si "Prøv å koble direkte og se om problemet vedvarer". Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 (endret) Er det slik det det skal være? Hva er feil? Endret 4. september 2007 av LockNess Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 4. september 2007 Forfatter Del Skrevet 4. september 2007 Og hva er dette? Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 5. september 2007 Forfatter Del Skrevet 5. september 2007 Argh.. begynner og bli lei av alt tullet nå Skulle ønske jeg har vært værdensmester i nettverk og slikt Men det er jeg ikke.. Her er litt mer info: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=825728&hl= Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 6. september 2007 Forfatter Del Skrevet 6. september 2007 Har fikset det nå Fikk ikke noen gode resultater av TPTEST akkurat Omtrent de samme resultatene som når jeg brukte routeren over trådløs nettet.. Så det vil si at det er de som har skylden? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 6. september 2007 Del Skrevet 6. september 2007 Hvis TPTest gir like dårlige hastigheter når du er koblet direkte anbefaler jeg deg å kjøre en Full Rapport (Alt+R) i TPTest 5 og sende denne på mail til Ventelo, og så ringe dem opp og be dem ta en titt på mailen din mens du sitter på tråden. Du kan evt poste rapporten her også, selv om vi ser mye mindre enn Ventelo ser, selvsagt (de kan sjekke mye på linja mellom modem og DSLAM, og antakeligvis få en del logger av modemet; vi kan bare se hva pc'en ser). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå