FuzzFuet Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hei Vi er 3 stk hybelboere som deler en 20000/1000kbit linje fra Ventelo Bluecom. Når vi fikk linjen målte jeg hastigheter opp til 15-16Mbit og hadde sann ca 20-50 i ping på norske servere i CS og BF2. Men nå har alt snudd seg på hodet, nå har vi hastigheter på 2-4Mbit og ca 70-100 i ping Har prøvd og oppdradere firmware på router og nye drivere til nettverkskort samt kryptering, men ingen ting hjelper, hørte med de men de sa at alt var i orden og hviste ikke mer osv. Hva nå? Noe mer dere trenger og hvite for og løse dette? Bleklager dårlig formulereing, men måtte skrive dette kjapt for skal ut en tur nå Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Les litt her. Link til Ventelo sine sider der det står opptil 20 mbit og det står hva du kan forvente avhengig av avstand til sentralen din. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Joda vet dette, vi bor ca 600m fra sentralen Vi hadde ca 16Mbit et par måneder før dette skjedde Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Dere kan prøve å kople en maskin rett i modemet og kjøre noen hastighetstester da. Kjør gjerne 2-3 forskjellige for å være sikker. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hvis du har routermodem kan du logge inn og se hvilken hastighet du syncer opp med. 16Mbit er normal hastighet på 600M så du bør ikke gi deg Man kan få dårlig hastighet når andre bruke linja (trådløst uten kryptering?). Man bør slå av og på router og modem før man tar en hastighetstest. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Hvis du har routermodem kan du logge inn og se hvilken hastighet du syncer opp med.16Mbit er normal hastighet på 600M så du bør ikke gi deg Man kan få dårlig hastighet når andre bruke linja (trådløst uten kryptering?). Man bør slå av og på router og modem før man tar en hastighetstest. 9333920[/snapback] Hvordan finner jeg ut hva jeg syncer på med da? Har en Dlink DWL-2100AP. Har kryptert nettet nå så ingen andre som bruker det. Men hva må jeg gjøre om jeg kobler til bare med modemet til PC'en? Bruker trådløst som vanlig, så får ikke nettet til og funke når jeg setter i kabelen i PC'en for da bruker jeg det nettverkskortet på HK'et. Edit: Tok en test på HW.no nå og slik ble resultatet.. Din IP-adresse er: 193.71.108.56 - (c386C47C1.dhcp.bluecom.no) Ditt ping resultat er: 46 ms Din nedlastingshastighet er: 4434 kbit/sekund. Din opplastingshastighet er: 666 kbit/sekund. Endret 22. august 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg tror du skal ta kontakt med NGT og høre om du har feil hastighetsprofil. Skal du sjekke hva routeren syncer med så må du ha routermodem som du logger inn på for å se status. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det skal da være mulig å bare koble kabel rett fra modemet og til pc-en uten noe problem. Men i mine øyne, så ligger problemet helt klart hos ventelo her. Men har erfaringer med at de prøver å skyve fra seg problemet noen ganger før de gjør noe med det... Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Sitter ikke her med samme Ventelo-problem som deg.. eller på et vis gjør jeg det også da. Er det ikke meningen at 20Mbit-linjen skal gi 20Mbit og ikke 16Mbit? Da jeg bestemte meg for at vi skulle gå for denne linjen snakket jeg med to forskjellige personer i Ventelo som klarte å overbevise meg. Begge to garanterte meg 20Mbit som resultat hvis jeg koblet en pc rett på linjen uten noe trådløsnettverk og slikt da vi ligger 540m fra sentralen. Jeg sa at 20Mbit fart var mitt kriterium for å velge Ventelo som min ISP og de garanterte at det skulle jeg få. I realiteten er det jo noe annet - selvfølgelig. Sitter her med en hastighet som ligger ca på 60% av maks fart. Har prøvd hastighetsmålere, ftp fra mange forskjellige servere, store og små filer til alle døgnets tider. Samme resultat hver gang. Supporten klarte faktisk å si at vi sto ut ifra sentralen med 18Mbit og at vi får mer båndbredde hvis vi tyner linja mye. For å si det slik så er det testet det også uten noe resultat. Frister egentlig å be dem skru opp hastigheten eller gi oss avslag i pris. Lenke til kommentar
Green_Monster Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 (endret) Heter det ikke: ventelo 20mbit -best effort. Som igjen betyr at det gjør så godt de kan..altså opp mot 20 mbit. Aldri hørt om noen som har fått 20 ut av den isp. Jeg bruker upc 7mbit og har ca 10-15 i ping mot norske BF2-Project Reality servere. Måler jeg hastigheten får jeg ca 6,7 mbit. FPS'n min er en annen historie, men det bedrer med ny maskin får jeg håpe Endret 27. august 2007 av Cri Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Joda, jeg vet de leverer etter best effort, men det er jo litt dumt at de bruker tid på å sjekke opp linjen min og sentralen jeg skal koble til også garantere meg 20Mbit for så å ikke levere det. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Jamen, vi har hatt 16Mbit i noen måneder, men nå har vi "plutselig" 4-5Mbit.. Vi bor som sagt 600m unna sentralen og de målte opp 16Mbit til oss. Lenke til kommentar
Ciryaher Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Bare å ringe dem det. Skal ikke være slik. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 (endret) Tok en skjekk på www.bredbandsguiden.no: Sentralinformasjon: Sentral CS Avstand 632 meter Maks hastighet 14432 (ikke ca16000 som jeg har målt, menuansett vesentlig mere enn 4-5000) Var gjennom dem jeg fikk dette tilbudet Skal høre med dem i morgen tenker jeg, de stenger vel kl4? Endret 28. august 2007 av LockNess Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. august 2007 Del Skrevet 28. august 2007 Tok en skjekk på www.bredbandsguiden.no: Sentralinformasjon: Sentral CS Avstand 632 meter Maks hastighet 14432 (ikke ca16000 som jeg har målt, menuansett vesentlig mere enn 4-5000) Var gjennom dem jeg fikk dette tilbudet Skal høre med dem i morgen tenker jeg, de stenger vel kl4? 9378044[/snapback] Datene der er frå kapaks og viser berre kva utstyr telenor har i sentralen/ kan tilby. Kva utstyr Ventelo har der blir det ikkje gitt noko bekskjed om. Men har du tatt kontakt med Ventelo? Bredbåndsguiden har veldig lite med linja anna enn at dei forhandla fram eit tilbud til deg, det er Ventelo som ahr både utstyret og kundeforholdet. Til: Atanatar 20Mbit er utopi pr definisjon iforhold til at dette er maks ein kan presse ut av utstyret, om dei fikler for mykje så risikerer du heller ustabil linje istadenfor 20mbit. Og kva leverandør som leverer stabile 20Mbit utanom på fiber lurer eg veldig på. Lenke til kommentar
FuzzFuet Skrevet 28. august 2007 Forfatter Del Skrevet 28. august 2007 Tok en skjekk på www.bredbandsguiden.no: Sentralinformasjon: Sentral CS Avstand 632 meter Maks hastighet 14432 (ikke ca16000 som jeg har målt, menuansett vesentlig mere enn 4-5000) Var gjennom dem jeg fikk dette tilbudet Skal høre med dem i morgen tenker jeg, de stenger vel kl4? 9378044[/snapback] Datene der er frå kapaks og viser berre kva utstyr telenor har i sentralen/ kan tilby. Kva utstyr Ventelo har der blir det ikkje gitt noko bekskjed om. Men har du tatt kontakt med Ventelo? Bredbåndsguiden har veldig lite med linja anna enn at dei forhandla fram eit tilbud til deg, det er Ventelo som ahr både utstyret og kundeforholdet. 9378119[/snapback] Vi har snakket me de før, fikk "vet ikke...vet ikke"" som svar Lenke til kommentar
V-by Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Vi har snakket me de før, fikk "vet ikke...vet ikke"" som svar 9378163[/snapback] Det er nok bare ventelo som kan gjøre noe med linja. Får du beskjed om at de ikke vet hva som er galt, ber du om å få snakke med en høyere opp i systemet. De har enten mere peiling, eller mere "makt". Et vet ikke svar, det godtar du bare ikke. det hjelper ingen ting. Lenke til kommentar
Tullegutt Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Du er desverre ikke alene om å slite med Ventelo. Jeg skal ha en 16 Mbit linje, men får ikke mer enn ca 7Mbit.. Jeg bor 180 meter fra sentralen, og det er en sentral Ventelo leier plass i av Telenor. Når man klager til Ventelo, sier de så kjekt at de skal sende en feilmelding til Telenor, og at det ikke er noe mer de kan gjøre.. Jeg er også hellig overbevist om at modemet mitt, ikke fungerer som det skal. Jeg har slitt med ustabil linje i 1 år snart, og ringt dem utallige ganger og spurt om det kan være noe med modemet, det har de selvsagt sagt at det ikke er, men i dag, så var det en kundebehandler der som sa at modemet som jeg har fått fra dem komuniserer dårlig med utstyret som Telenor har i sentralen min... Så nå skulle de sende meg en Speed Touch, noe han trodde ville ordne mine problemer med ustabil linje.. Skal bli morro å se om farten også forandrer seg. De har også klart å si at jeg bor for nærme sentralen, og da blir linja ustabil. Men jeg får vente å se hva som skjer.. Hadde det ikke vært for at sentralen min er full, hadde jeg bytta nettleverandør med en gang... Er drit lei hele Ventelo.. En liten ting til.. Noen som har lest God-skikk-reglene deres... " Telefon: Kunden skal gjennomsnittlig få svar i løpet av fem minutter på telefon. Gjennomsnittlig svartid regnes ut på ukesbasis med grunnlag i tidsrommet 08:00 til 22:00 mandag til fredag. Det påligger kundeservice å bestrebe seg på at svartid på mer enn fem minutter kun skjer i tilknytning til ekstraordinære situasjoner." Jeg har aldri kommet igjennom før tidligst etter 20 minutter.. Har sittet i opptil 45 minutter noen ganger også... Min annbefaling til alle som vurderer Ventelo Bluecom, ligg unna hvis du kan, hvis du ikke har noen annet valg, da må du smøre deg med tolmodighet.. MVH Tullegutt Lenke til kommentar
V-by Skrevet 30. august 2007 Del Skrevet 30. august 2007 ... 9388537[/snapback] Skjønner ikke, før så var bluecom ekstrem god på kundeservice, mens nå, så er den rævva... Kan de ikke gjøre som før igjen? Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 31. august 2007 Del Skrevet 31. august 2007 Ring Telenor på 05000 og legg inn en feilmelding, så er det noen som kommer og ser på linja di. Det er Telenor som eier linjene. Det kan enten være modemet ditt, eller at den ene tråden i en av fordelerene har detti av. Har opplevd det selv. Du betaler uansett ikke noe for dette Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå