Gå til innhold

MacBook til videregående


Anbefalte innlegg

Hei !

 

Jeg har en bærbar pc nå. Jeg liker den, og den er grei. Men den har begynt og bli tullete. :no:

 

Så jeg har lyst på en Apple MacBook. Men jeg har bare erfaring med Windows og ikke Mac.

 

Noen som kan fortelle meg de bedre og dårlige sidene ved kjøp av MacBook.

 

Og er dualboot en grei løsning ? :hmm:

 

( Jeg snakker ikke om MacBook Pro )

 

Mvh Kim. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

dual boot er grei men parallels er litt lettere syntes jeg. du må ikke slå av maskinen til å bruke windows (og du kan nedlaste den)

 

Mac OS er ganske lett til å bli kjent med. Den går ganske fort ( og den kan ikke få virus som er ganske bra). Noen syntes at macbook er litt skarp på sidene så det gjør litt vondt når mann skriver men jeg syntes at den grei. og når du installerer mac osx og alt det så bruker det fra 20-30gb.

 

Men før du går og bruker opp 10000kr (minst) så syntes jeg at du burde prøve å få den gamle fikset.

 

Men hvis du skal kjøpe mac og du vil ha 2 gb ram (2x1) da burde du bare få den 1gb fra apple og kjøpe ram (f.eks fra komplett) som koster ca. 800kr og gjør sett den inn selv.

Lenke til kommentar

Macbook er en gammel maskin nå, og den er derfor i mine øyne alt for dyr i forhold til hva du får.

Den har liten harddisk og lite ram, begge bør oppgraderes av deg hvis du skal dualboote.

 

OSX er veldig lett å lære og vil neppe by på store problemene, det eneste kan være om skolen din bruker spesielle programmer og/eller dårlige nettverksløsninger.

 

Siden du allerede har en laptop anbefaler jeg at du venter til Macbook oppdateres, de fleste forventer at en oppgradering eller i det minste et priskutt vil komme innen januar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...