toblix Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Jeg er på jakt etter en liten maskin til visning av bilder og avspilling av 1080p-video i både x264- og wmv-format. Jeg skal ikke spille eller se fjernsyn på denne maskinen, men jeg vil gjerne ha en 500GB harddisk for å lagre bilder og film. HDMI er heller ikke en nødvendighet. Er det mulig å få en slik maskin vifteløs? Hvor mye (omtrent, i antall tusenlapper) må man ut med for noe slikt? Jeg har sett på Shuttles SN21G5, og har noen spørsmål: - Hva er den rimeligste socket 939-prosessoren som håndterer 1080p-video uten problemer? Eller må jeg klemme til med en C2D for å håndtere dette? - Hvordan er støyen på denne? Endret 21. august 2007 av toblix Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Du kan vel kanskje heller se på en DLink DSM-520 ? Den spiller iallefall 1080i. Den har USB så det er bare å koble på en ekstern disk... Edit: Flere alternativer: http://www.netgear.com/Products/Entertainm...rs/EVA8000.aspx http://www.helios-labs.com/us/products/X30..._overview.shtml -C- Endret 21. august 2007 av ChristianW Lenke til kommentar
toblix Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Takk for forslaget. Jeg er imidlertid ute etter en PC. Hvor mye billigere/kjøligere blir det dersom jeg firer kravet til 720p? Lenke til kommentar
toblix Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Jeg ser at 8500- og 8600-kortene til Nvidia hjelper godt til med HD-fremvisning, og at noen av disse finnes i vifteløse utgaver. Får slike kort plass i slike små kabinetter (Shuttle-skoeske-størrelse)? Er det rimelig å putte et slikt kort og for eksempel den billigste C2D-en i et lite kabinett uten at ting begynner å smelte? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå