Gå til innhold

[Løst, men les How to] "Rootkit.Agent" ?

Anbefalte innlegg

Nyinstallert PC til dattera og før jeg fikk satt på alt "ekstrautsty" mht. FW, Anti-Spam etc, så besøker hun FaceBook og Voila; Rootkit.Agent er en Trojan og Spyware Doctor skal vistnok fjerne denne, men det gjør den ikke.

SpyBot ser den ikke engang ;(

Tester nå "ewido anti-spyware 4.0" (er vel AVG antispam i ny drakt dette eller) og søker isikkerhetsmodus og den finner denne Trojanen og noen TrackingCookier. Spennende og sen om den fjerner møkka da.

Hvis dette ikke fungerer, blir jeg kvitt gørra ved å "Reparere" XP ? eller er dette bortkasta tid ?

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei og takk for respons,

Nei jeg har ikke testet Trend, men tar den i samme slengen etter at scanninga er over, dette tar forbannet lang tid....Håper den er grundigere enn Spyware Doctoren og der kom "Dropper.Agent.bfr" opp i tilleg (Risk for begge=High), så dette skal bort om jeg skal reformatere og gjøre alt på nytt

/L

Lenke til kommentar

Nei denne blir en hard nøtt og fjerne, så nå tester jeg å reparere XP, må da være mulig å fjerne slikt ?

EDIT: Prøver først med en Reparerer XP (tror det er bortkasta tid, men vi får se).

Trojanen "Rootkit.Agent" installerer seg som en Driver og blir vel neppe berørt av dette dersom de har vært "flinke" til å skjule driveren...

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar

Før du gjør noe så drastisk som å formattere, her er mine råd :

Jeg vet ikke hva slag virusprogram du bruker , deaktiver det.

Last ned Avira antivirus . Oppdater programmet.

Restart dataen , og start opp i sikker modus (trykk F8 under oppstart )

Scan med Avira .

Scan med Spyware Doctor.

Grunnen til at du skal scanne i sikker modus er at trojaneren da er mye lettere å fjerne.

Lenke til kommentar

PC`n er Frisk nå etter at jeg reinstallerte XP, tok ennå en "safe" kjøring av AVG anti spyware og Spyware Doctor og nå er det ingen ;))))) "ektra" prosesser gående.

Jeg har aldri brukt så mye tid på noen Virus eller SpyWare som denne, så det er snakk om dyktige folk.

EDIT: Dropp Spyware Doctor og kjør kun AVG i "safe mode", ta også å disable "hjelpere" i Explorer (her er det mye dritt som legger seg...)

Take Care ;)

/L

Endret av relsafus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...