Hotel Papa Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hei Går nå siste året på vgs, allmenn og går forhåpentligvis ut med 2fy og 3mx.. Har nå sett at man kun trenger å ha C-kjemi, B-fysikk og A-Matte på det universitetet jeg vil inn på, men har ikke sett bort ifra at jeg må ta opp kjemi igjen.. Aaaanyway, planen har lenge vært å lese til bygningsingeniør av no slag.. Men lurer litt, siden det finnes sånn ørten forskjellige rettninger som har med bygg å gjøre. Så det jeg lurer på er egentlig, hvis jeg har stor interesse for store bygninger som broer, høye hus, og generelt sett store konstruksjoner.. Hvilken retning bør jeg gå på universitetet da? Ser gjerne for meg at jeg vil være den personen som beregner om det er teknisk mulig å sette opp en sånn konstruksjon, antar at man jobber i teams.. Så hva er det jeg bør studere da egentlig? Mvh EvenruD Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Jeg har fag utdanning, å lurer fortsatt hva jeg skal bli. (Fullført 4 års vgs løp) Det er folk på jobber her som er 40 å lurer på hva de skal bli. Er bare å prøve seg frem. Endret 22. august 2007 av Neppe Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Men er egentlig bestemt på å bli ingeniør, bare at det er så mange som handler om det samme og da blir jeg usikker på hva de forskjellige innebærer.. Men ser at de har sånne åpne dager på universitetet så jeg kan vel egentlig bare ta meg fri fra skolen og stikke innom en tur.. Lenke til kommentar
Anxe Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 (endret) Bygg og miljø, 3- eller 5-årig (ingeniør/ bachelor of science (typisk høgskole) eller siving/ master of science (NTNU)). Generelt om byggkonstruksjon der. Hvor du havner i jobb etter det går vel ut på hva du søker og kan få, og evt hvilke valgfag du hadde og hva du skrev hovedoppgave om. Husk at mye av all utdanning er generell. Det er når du er ferdig at selve læringsprosessen starter, spesielt for ingeniører. Det er litt som å kjøre opp, ingen er ferdig utlært, men du vet nok til å kunne si noe om saken. ...og hvilken retning du vil studere etter å ha gått grunnlinja finner du nok ut etter hvert. Endret 23. august 2007 av Anxe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå