jokkakim Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Hallo. Tenkte jeg skulle kjøpe en wiimote fra ebay(?) og lage meg en sensor-bar, for så å bruke den som mus på htpc'n. Men trenger hjelp til valg av IR-led, og eventuelt motstand. skal drives av USB, som gir 5-volt etter hva jeg har skjønt !? Ser at flere andre som har bygget dette har brukt DENNE, men tenkte jeg skulle bestille fra Elfa, men vet ikke hvilke IR-led de har som ville vært best. Noen som har peiling på dette? Lenke til kommentar
St Thicket Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Tipper de fleste her kan brukes så lenge bølgelengden er 940nm. Se litt på vinkelen også. Jo større vinkel, jo mindre retningsbestemt blir lyset. Den fra radio shack har en vinkel på ca 12.5 grader... så du burde ikke velge noe med mindre vinkel. Lenke til kommentar
jokkakim Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 (endret) okay, takk for svar =) angående vinkel så kan man vel ta f.eks et ark og sette foran led'en, men det vil vel også minske lysstyrke/rekkevidde ? EDIT: eller gjøre tuppen flat, klyppe/pusse den, men det påvirker vel også rekkevidden. Endret 23. august 2007 av jokkakim Lenke til kommentar
Isindil Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 Pass på å kjøpe med en del mer enn du egentlig har bruk for, det skal ikke store feilen til før du har herpa en LED eller to, og da er det lite festlig å måtte vente en uke eller to til og i tillegg betale en ekstra runde porto. Lenke til kommentar
njubi Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Beklager at jeg graver opp en gammel tråd her, men hvordan gikk det med byggingen ? Tenkte å bygge en selv, men kan dessverre lite om elektronikk. Hvilken IR-led valgte du (eller hvis det er noen andre som har bygget en) ? Gjerne litt info om resten av delene du brukte for å sette den sammen, bilde kanskje ? Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå