Ben-ja-min Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Er det noen som har hørt disse høytalerene? Så de hadde fått god omtale i et svensk test.. Jeg lurer på om de er bedre en Dynavoice f-6.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Det kan godt hende de er litt bedre. Ikke vet jeg, men hverken Dynavoice eller Proson er høyttalere av en spesiellt høy kvalitet. Det er lite påkosta høyttalere som spiller greit begge to. Ut i fra testen av F6, så ser de ut til å ha god mellomtone og diskant, men litt dårligere bass. Finner ikke den testen av Conquest 5050, så jeg vet ikke noe om de, så alt jeg kan konkludere med er at du ikke får noe serlig med bass fra F6. Da får du sjekke opp mot testen av Conquest 5050 og se hvilke høyttalere som scorer best på de kriteriene du setter høyest. Men hvilken prisklasse er det snakk om egentlig? Lenke til kommentar
Ben-ja-min Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Rundt 1000-2000kr.. Finner ikke selve testen jeg heller:P Så det bare på netthandelen at de skrev dette: Ble testet i Hifi & musikk i Sverige og ble kåret til de mest velbygde høyttalerene i testen med karakter 5+. Conquest MK2 testades i Hifi & musikk och blev de mest välbyggda högtalarna i testet med betyg 5+. "Och priset till testets mest välbyggda högtalare går till Proson! Ja så är det faktiskt, då de känns väldigt stabila och har en finish som tål att granskas på nära håll." Hemmabio nr 10/2005, som testade 5050 mkII, Center 5020 mkII, Sat 5010 mkII samt Sub 1010 mkII: "När Proson kopplats in exploderade adrenalinet i lyssningsrummet. Maken till attack och jävlaranamma har vi inte hört tidigare i testet! Här bjuds vi på en stor ljudbild i både höjd och bredd. Basen är tung och rätt kraftfull, lite fetare och slappare än Jamo och KEF, men den går djupt i lyssningsrummet. Sidohögtalarna möter upp basen perfekt med sin stadiga midbas. Mellanregistret är rent och snällt mot örat. Det möts upp av en diskant som inte riktigt matchar resten då den känns avrullad längst upp i toppen. Den gör dock sitt jobb. Proson är det paket som passar bäst för musikförmedling i tvåkanal. Frontarna klarar sig utmärkt ensamma och subbasen känns inte heller saknad. Proson är det bästa alternativet för stora biorum. Paketet kan mosa på med ordentlig pondus samtidigt som det går alldeles utmärkt att lyssna endast på frontarna. Utnämnelse: Bäst Hifi!" Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Jeg ville nok gått for Proson Conquest 5050. Selv om den har 5,25" elementer i stedenfor 6,5" elementer, så har den to til bass og to til mellomtone. Dynavoice F6 har to som skal spille begge deler. Derfor tror jeg Conquest 5050 er litt bedre. Lenke til kommentar
Ben-ja-min Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Sikker? Dynavoice f-6 får myyyyyyyeee skryt. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 (endret) Ja, men se på hvem som kjøper høyttalerene og skryter av dem på komplett.no Er nok ingen som er virkelig inne i hi-fi, og som har hørt noe bedre før. En annen ting er hva du får for pengene, og det er som sagt en annen sak. Mange som har hørt langt dyrere og mer eksklusive høyttalere skryter av hvor mye du får for pengene. Proson har også et par modeller som har fått en del skryt. En annen ting du bør se på er at Conquest 5050 ligner skremmende mye på Dynavoice Challenger M-65 som fikk bra kritikk av Lyd & Bilde. Og den modellen er dyrere enn F6, og en smule dyrere EDIT: F6 bruker forresten akkurat de samme elementene som Proson Libra 653, så jeg tivler ikke på at det benyttes samme elementer på resten av høyttalerene deres også. Det er mest sansynlig billigelementer de får kjøpt fra Kina eller Taiwan. Disse puttes inn i egenkomponerte kabinetter, og det er vel der forskjellen ligger. Endret 22. august 2007 av Bluum Lenke til kommentar
Ben-ja-min Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Ja er enig med deg der M65'ene skal ha godt trykk i bassen i forhold til f-6, det kan jeg like Men det er ikke sååå viktig får meg, jeg ønsker et annlegg med fin lyd som jeg kan nyte musikk med Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Da skulle du helst kjøpt dobbelt så dyre høyttalere, minst Men lyden i M-65 og Conquest 5050 skal være vel så detaljert og klar som den i F6. Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Grunnet en dårlig vurdering på hifisentralen skal F6 plutselig være på et skuffende dårlig nivå? Latterlig. Det er da ikke bare intetvitende fjortiser som har kjøpt disse,har selv kjøpt dem til min mor og syns selv de er langt over det man kan forvente til prisen. Mye av problemet har vel vært etterspørselen som igjen har ført til at flere og flere par har kommet med feil. Det blandet med at folk alltid vil tenke "Huff,dette er så billig at det umulig kan være noe å satse på" er nok begrunnelsen for mye av kritikken Dynavoice har fått. Har ikke hørt den Prosonmodellen men syns de også har fått i overkant dårlig rykte takket være gigatårnmodellene de kaller høyttalere og at de selges hovedsaklig på steder som Komplett. De står bak en del greie høyttalere og den du ser på kan godt være en av dem. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Som sagt, det er mye for pengene. Mente ikke at alle som kjøpte de høyttalerene var småunger midt i ungdomsskolen, men at en del av skryten er tvilsom. Slik er det forsåvidt med alt av produktanmeldelser fra brukere. Det behøver ikke nødvendigvis være noen som har høyttaleren engang. Og ingen har nevnt noe om vurdering på hifisentralen ... Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 22. august 2007 Del Skrevet 22. august 2007 Snakker vel mer om en tendens jeg ser oftere og oftere her inne. At den vurderingen kommer opp hver gang F6 nevnes og brukes som et bevis på at det er et dårlig kjøp. Men ja,på Komplett er mesteparten av det som sies totalt overdrevent men det gjelder nå så og si alle produktene der inne spør du meg. Lenke til kommentar
Sangesland Skrevet 24. august 2007 Del Skrevet 24. august 2007 (endret) Dynavoice M-65 auksjon: http://www.netthandelen.no/visAuksjon.aspx...877133&StuntID= ender vanligvis på ca 1400. 2000 inkl transport hvis du bor i Tr.heim slik som jeg. Endret 24. august 2007 av Sangesland Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå