Gå til innhold

Det gyldne håp

steinrr

Anbefalte innlegg

Legger inn enda et bilde fra Sachsenhausen.

Lyset slipper litt til i dette rommet og skaper en glorie i borterste servant, noe som jeg synes gir en fin effekt og skaper en slags glorie av håp i ellers dystre omgivelser.

Falt også for formbruddene med runde servanter og firkantede vindu.

Canon EOS 20D, EF 17-40, 19mm, 1/50, f/5

Sachsenhausen_web4-4.jpg

http://www.risa-home.com/pub_pics/Sachsenhausen_web4-4.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Også et fint bilde, og det skeive perspektivet kler motivet. Jeg ville likevel forsøkt et bilde med et mer naturlig perspektiv, dog med en dominerende forgrunn. Det deilige objektivet ditt passer utmerket til å ta slike bilder grunnet at den har en moderat fortegning på cropformat.

9332854[/snapback]

Takk for hyggelig tilbakemelding!

Med naturlig perspektiv så mener du kanskje at første servanten er stor? Men det er faktisk riktig - det er to SVÆRE vaskeservanter, så perpektive lyver egentlig ikke.

Lenke til kommentar
Altfor skarpt lys fra vinduet. Det var der blikket havnet, for så aldri å forlate det.

Ellers syns jeg det var et spennende bilde :)

9336215[/snapback]

Jeg for min del synes nettopp lyset fra vinduene satte et meget interessant preg på det hele. Det blir ofte mye kritikk mot utbrenthet, men i dette tilfellet fungerer det som en flott effekt. Synes jeg.

Lenke til kommentar
Altfor skarpt lys fra vinduet. Det var der blikket havnet, for så aldri å forlate det.

Ellers syns jeg det var et spennende bilde :)

9336215[/snapback]

hmm, må si meg uenig her. lyset synes jeg passer utmerket inn her. ja det er litt overeksponert, men det passer inn. stjeler ikke oppmerksomheten til meg iaffal.

Lenke til kommentar

Helt topp, lyset og utbrentheten passer stemningen og temaet. Liker også komposisjonen og tilten, og ikke minst ensomheten i det.

Det hender jeg ser konsentrasjonsleirbilder og tenker at det blir som med fin arkitektur: det er nesten juks, for det skal litt godt gjøres å IKKE få gode bilder. :)

Men dette var et av de bedre. Bra jobba. :thumbup:

Du tok ikke noen bilder nedenfra og opp her? Feks med servanten som silhuett mot vinduet?

Lenke til kommentar

Takk for veldig kjekke tilbakemeldinger! Jeg personlig synes også det utbrente er på sin plass. Det skaper en spesiell stemning, og som jeg har skrevet til det andre bildet i samme serie, så skaper det en følelse av at lyset "vil inn", men slipper ikke til.

Bildet er i utgangspunktet tatt med den rotasjonen, så jeg får dessverre ikke rettet det opp, for da forsvinner 50% av bildet når jeg roterer det, og utsnittet blir altfor trangt.

Synes at Sachsenhausen var et interessant sted å besøke, men det var ikke veldig mange "gode motiv", hvis en får bruke de ordene om noe så fælt. Men noe var det. Det var f.eks. et obduksjonsrom som en ikke akkurat fikk godfølelsen for, og et likrom hvor en enda kunne se rester av blod på golvet. Jobber med disse bildene, og det kan være jeg poster dem her hvis folk ikke er helt lei av bildene mine.

Endret av steinrr
Lenke til kommentar

Har også selv vært der og syns du fanget stemningen veldig godt.

Men må rette på deg angående det med blodet på gulvet,det er ikke blod men noe annet. Husker jeg fikk dette fortalt da jeg var der nede men hva det var har forsvunnet litt. Et "godt motiv" der kunne enten vært de stolpene folk ble hengt opp i etter armene eller hullet noen fanger ble puttet i for ikke å komme opp igjen av i live. Men dette blir vel en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Har også selv vært der og syns du fanget stemningen veldig godt.

Men må rette på deg angående det med blodet på gulvet,det er ikke blod men noe annet. Husker jeg fikk dette fortalt da jeg var der nede men hva det var har forsvunnet litt.

9350844[/snapback]

OK - takk skal du ha for info. Har lagt ut en tråd med det bildet også:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=819097

Kanskje noen som vet hva det er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...