Asmodeus Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Har en kompis som vil ha hjelp til å flytte noen filer fra sin firewire disk og over på en harddisk som er litt kinkig å få tilgang til. Jeg vet hvordan jeg skal få det til og det er derfor jeg hjelper ham med det, men det vi lurer på er om vi helt uproblematisk kan koble hans firewire disk til min PC. Greia er den at han har Mac og MacOS, mens jeg har PC og WindowsXP, vil WindowsXP klare å lese innholdet av hans Firewire disk uten problemer, eller avhenger det av om han har valgt et bestemt filsystem når han formaterte den? Jeg har selvfølgelig firewire port, jeg har bare aldri brukt den til noe før, så jeg er helt grønn på dette, fint om noen kunne "tegne og forklare" litt Grunnen til at vi ikke bare prøver og ser om det går er at vi bor langt fra hverandre, så det ville blitt bomtur om det skulle vise seg at den ikke er kompatibel. Derfor prøver vi å finne det ut på forhånd isteden. Om det ville ha noe å si så kan jeg også boote til Linux, bare nevner det i tilfelle det er en mulig løsning på et evt problem vi ellers ville ha fått. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå