-Tommy Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Hei. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Jeg kjøpte meg en ny pc for ca. 1 uke siden med de specsene som er i sigg. Jeg har funnet ut at jeg syntes at viftene i kabinett bråker for masse, derfor hadde det vært hyggelig vis dere kunne ha funnet noen vifter som passer til kabinettet (4stk) samt. viftestyring. Jeg tenkte heller ikke på viftene på hovedkortet når jeg kjøpte dette, derfor lurer jeg på om det går ann å bytte ut viftene med kjøleribber? Evt. noen vifter som ikke bråker like mye? Har begynt på en ny tanke om det ville vært like greit å gått for et vannkjølingssett, se derfor på den siste posten eller trykk her Endret 29. august 2007 av 2mmy91 Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Synes ikke de bråkte så mye jeg. Du har vel prøvd å stille ned på Low på de medfølgende viftestyringene på kabinettviftene? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Har seff stilt de ned ja, men sover med hodet 1 meter fra pc'en og da syntes jeg at det ble for bråkete. Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Det med viftene og viftestyring har du jo funnet ut av. Men chipset vifte er det også mulighet til å bytte. Bare sjekk her så finner du alternativer. Med 4 vifter, burde de fleste klare å gjøre jobben sin. Spess hvis du ikke overklokker. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Det du linker til passer det til begge viftene som er på hovedkort? Hva er nordside? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 De to andre utenom CPU'n som trenger kjøling Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 23. august 2007 Forfatter Del Skrevet 23. august 2007 Heheh, greit. Så hvordan ser dette oppsettet ut? Passer de kjøleribbene på hovedkortet? Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg tror det skal gå fint. Men når jeg ser hvor stor kjøleribba er på HK ditt nå, så ville jeg holdt et godt øye med temp. Det du også kan prøve på. Er først å finne ut om det bare er den ene vifta som bråker. Og evt sjekke om du klarer å styre hastigheten til viftene via eks speedfan. Kan også se om det går fint å bare plugge ut viften. Iallefall på den store kjøleribba. Den litt mindre burde kanskje byttes ut med en av de NB-kjølerene du linka til. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 24. august 2007 Forfatter Del Skrevet 24. august 2007 Er ikke kjøleribbe på hovedkortet mitt, nå er det to vifter som bråker som bare faan... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Her er en test av ditt hovedkort, de sier SB og NB viftene er ok/quiet? + Exceptional Core 2 Duo performance + Excellent overclocking at stock memory settings + Fully SLI Ready + A BIOS that is an enthusiast's dream + SLI™ certified + Extremely stable + Quiet active cooling of both SPP and Southbridge + Built by NVIDIA® + Fully supported by XFX http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1083 Du kan sikker finne bedre vifteløst kjøling, men er ikke sikker det passer. De 2 aktivkjølings hovedkortene eg har er nforse 4 og 875MSI, har tatt av ledningene til viftene, begge maskinene er stabile uten aktivkjøling. Så du kan jo prøve det først. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Er det en ting som er sikkert så er det at viftene ikke er stille, har prøvd å stoppe de to viftene på hovedkortet og man merket helt ekstremt stor forskjell. Har ikke noe spessielt lyst til å skru av viftene da jeg ikke vet hvor varmt hovedkortet blir. Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Det ser ut til at du kan fjerne SB vifta, og montere en helt ny Zalman Chipset Kjøler. Har den selv, og anbefaler den om du har gjennomtrekk i kabinettet. (kan bli litt varm, spesielt så nær skjermkortet) På NB ville jeg slått av vifta. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 25. august 2007 Del Skrevet 25. august 2007 Jeg synes Zalmanen blir for spinkel. Noctua NC-U6 er en solid kjøler for brikkesett uten vifte. Hardware.no sin omtale. Zalman NBF47 er velg også bedre enn den i forrige post. Personlig mener jeg vifter på HK er en uting, de har en stygg tendens til å støye. Jeg har også sansen for Noctua sin 12 cm vifter i kabinettet. De er særdeles vanskelig å høre. Ellers er vel Zalman Reserator en mulighet om støyen virkelig skal fjernes. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 25. august 2007 Forfatter Del Skrevet 25. august 2007 Greit, takk for svar. Forstår hva du mener med at det er en uting, de bråker noe helt ekstremt. hvilken av viftene er sb og hvilken er nb? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. august 2007 Del Skrevet 26. august 2007 NB er den som ligger rett ved prosessoren, SB er den som ligger under alle ekspansjons slottene. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 27. august 2007 Forfatter Del Skrevet 27. august 2007 Ahh, greit. Takk for svar. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 29. august 2007 Forfatter Del Skrevet 29. august 2007 Siden jeg har litt for masse penger etter ferien så har jeg begynt å tenke på vannkjøling. Er det noen som har tips til et bra vannkjølingssett til rundt 2000lappen? Eller er det like greit å satse på noen vifter i denne prisklassen? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 29. august 2007 Del Skrevet 29. august 2007 Saken er løst, og/-eller trådstarter har bedt om stenging. Ønskes saken gjenoptatt kan dette innlegget rapportères, og tråden vil bli vurdert gjenåpnet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg