Neotetra Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Noen som har prøvd denne kombinasjonen og hva oppnår du da ? Fint med eksempel bilder tatt med denne kombinasjonen og eventuelt lenke til produktet som passer til Canon EF 50mm f/1.4 USM. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 23. august 2007 Del Skrevet 23. august 2007 Jeg har Canon EF25 II som passer til Canon EF 50mm f/1,4 (og til de aller fleste andre objektiver med canon-fatning. Sammen med 50mm gir den opp til 0,68x forstørrelse (tatt etter hukommelsen), altså en del "dårligere" enn 1:1 macro, men likevel betydelig bedre enn objektivet alene. Mellomring er en lavbudsjett macro-tilnærming, men gir ganske OK resultater. Autofokus fungrer utmerket, men er ikke så praktisk for macro uansett. Du har spurt om noe lignende før i denne tråden, riktignok ikke spesifikt for EF 50mm f/1,4. Det er også blitt diskutert i denne gamle tråden. Jeg har brukt denne kombinasjonen en del i jobb-sammenheng, så eksempelbildene jeg har tilgjengelig er desverre ganske kjedelige. Men de viser størrelsesforholdene i alle fall. De sorte strekene nederst er mm, utsnittet er ca 100% crop med en god del USM. Exif: Canon 30D @ ISO 100 & 1/4sek, Canon EF 50mm f/1,4 @ f/16, Canon EF25II. Stativ. (bildet er tatt for å demonstrere oveflateruhet på en malt vegg...) - Rams Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå