kilik Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har hørt enkelte beskriver det som Super Mario Bros. 3 i 3D. Er det noe i det? I såfall fikk jeg plutselig svært lyst på spillet... Lenke til kommentar
P1ay Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Nja.. Det ligner nok klart mer på Mario64 enn Mario Bros 3, men det er også klare likhetstrekk med sistnevnte, som power-ups, karakterer, musikk og baner som egentlig tilsvarer de gode gamle todimensjonale. Men det er altså også klare ulikheter. At alt er i 3d gjør jo selvsagt spillopplevelsen ganske ulik. Føles ekstra spesielt når man beveger seg på de minste "planetene" og kan løpe opp ned og overalt. Man kan i utgangspunktet heller ikke styre Luigi. Tror folk helst tenker på sammenligningen IGN foretok av 3d-serien mot-2d serien.: Mario64 sammenlignes med Super Mario Bros 1: Nyskapende, revolusjonerende, imponerte alle da det kom. Mario Sunshine sammenlignes med Super Mario Bros 2: Bra, men litt skuffende. Føles ikke helt som ekte Mario. Mario Galaxy sammenlignes med Super Mario Bros 3: Minner klart mer om eneren enn toeren, og en massiv oppgradering av førstnevnte. Svært nyskapende på mange måter. Svært varierte baner. I alle fall er det et knakende bra spill, og jeg tror man må lete svært lenge for å finne noen som ikke elsker det. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Hver gang jeg loader spillet igjen begynner jeg alltid med 4 liv, uansett om jeg hadde 20 liv da jeg sava og avsluttet spillet. Dessuten så får jeg også alltid det brevet fra prinsessen der det følger med 5 liv når jeg starter opp igjen spillet. Reiner med at dette er en bug, for det skal vel ikke være slik? Noen andre enn meg dette skjer hos? Endret 18. november 2007 av Mevon Lenke til kommentar
P1ay Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hver gang jeg loader spillet igjen begynner jeg alltid med 4 liv, uansett om jeg hadde 20 liv da jeg sava og avsluttet spillet. Dessuten så får jeg også alltid det brevet fra prinsessen der det følger med 5 liv når jeg starter opp igjen spillet. Reiner med at dette er en bug, for det skal vel ikke være slik? Noen andre enn meg dette skjer hos? Skal være slik. Så det ikke blir for lett. Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Ok, det var bra. Trodde det var noe galt Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Kommet gjennom 20 stjerner nå, og kan ikke si noe annet enn for et spill! Bringer tilbake gode minner fra 64 tiden...bare litt kjedelig at jeg har eksamen om en uke og derfor legger bort spillet i kveld. Men, savner litt det at man ikke kan "velge" hvilken stjerne man vil ta som i 64, Galaxy blir på den måten litt mer lineært... Lenke til kommentar
aspic Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Du kan velje i litt grad. Eg har ofte tatt stjerne #4 foran #3. Men i litt mindre grad enn M64 ja.. Lenke til kommentar
Francesca_ Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hvor mange stjerner er det i hver "vanlige" galakse egentlig, er vel mer enn 4? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg har begynt å spille nå, selv om jeg har blitt enig med søstrene mine at det spille skal være en gave fra de (jeg kjøpte det ved lansering pga det kunne bli utsolgt, og de skal betale det og pakke det inn). Så nå prøver jeg å holde meg. Det blir bokstavelig talt som å åpne en julegave du ikke skal ennå, og jeg kan se får meg at dette ville være et perfekt spill i romjulen. Men jeg tviler på at jeg ikke vil ha alle stjernene før den tid... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-UUbruw Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Tok den siste Bowser fighten nå. Ser på end credits. Fortsatt 50 stjerner igjen... Fy søren så bra! Endret 18. november 2007 av Slettet-UUbruw Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 At alt er i 3d gjør jo selvsagt spillopplevelsen ganske ulik. Føles ekstra spesielt når man beveger seg på de minste "planetene" og kan løpe opp ned og overalt. Er noen 2D-lignende baner og deler av spillet som satt inn noen retro-spark i meg i hvertfall. Lenke til kommentar
Xp3ri3nZ Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 En ting eg lurer på eg har fått game over, og da starter eg akkuart der eg va bara med 5 liv pluss 5 liv i fra peach. Va er vitsen med game over da? Og så har eg fått mario til og hoppe salto høyt og litt sånn med det skjer bara random noen som vett hva man skal trykke på får å få mario til å hoppe høy salto triks? Lenke til kommentar
Gormers Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 En ting eg lurer på eg har fått game over, og da starter eg akkuart der eg va bara med 5 liv pluss 5 liv i fra peach. Va er vitsen med game over da? Og så har eg fått mario til og hoppe salto høyt og litt sånn med det skjer bara random noen som vett hva man skal trykke på får å få mario til å hoppe høy salto triks? Akkurat som med de forrige 3D spilla går det på timing. Jeg har ikke fått spilt så mye ennå, men jeg tror at du ikke kan svinge når du skal hoppe, så du må gå rett. Lenke til kommentar
P1ay Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) [...] Og så har eg fått mario til og hoppe salto høyt og litt sånn med det skjer bara random noen som vett hva man skal trykke på får å få mario til å hoppe høy salto triks? Tar du tre hopp etter hverandre mens du beveger deg fremover, vil det tredje bli et superhopp. Forøvrig hopper du høyere hvis du rister på Wiimoten når Mario er i luften. Endret 19. november 2007 av P1ay Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 En ting eg lurer på eg har fått game over, og da starter eg akkuart der eg va bara med 5 liv pluss 5 liv i fra peach. Va er vitsen med game over da? Og så har eg fått mario til og hoppe salto høyt og litt sånn med det skjer bara random noen som vett hva man skal trykke på får å få mario til å hoppe høy salto triks? Du må løpe mens du gjør det, og så handler det om timing. Jeg føler det gjelder å hoppe i det du lander etter det forrige hoppet hele tiden. En teknikk verdt å lære seg uansett.. Dette spillet er så sinnsykt genialt! Banedesignen er bare så sinnsykt dyktig gjort, og kreativiteten teamet bak spillet har vist er bare utrolig. GOTY lett! Lenke til kommentar
LucarioX Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Lurer på om det kommer enda en oppfølger i "ekte" Mario stil. Håper ikke det tar 10 år Lenke til kommentar
P1ay Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Lurer på om det kommer enda en oppfølger i "ekte" Mario stil. Håper ikke det tar 10 år Har en drøm om Super Mario Bros 4 i ekstremt lekker 2d-grafikk på Wii. Er stor fan av 3d Mario, og Galaxy er noe av det beste jeg har spilt, men 2d Mario åpner for en del leveldesigns som ikke er mulig i 3d. Hadde derfor vært moro med et nytt 2d Mario (på konsoll med moderne grafikk) også. Endret 19. november 2007 av P1ay Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har en drøm om Super Mario Bros 4 i ekstremt lekker 2d-grafikk på Wii. Er stor fan av 3d Mario, og Galaxy er noe av det beste jeg har spilt, men 2d Mario åpner for en del leveldesigns som ikke er mulig i 3d. Hadde derfor vært moro med et nytt 2d Mario (på konsoll med moderne grafikk) også. Det hadde hvert gull! Vi fikk riktig nok New Super Mario Bros i fjor til DS (knall spill forøvrig), men en oppfølger på wii hadde vært en drøm ja. Det er jo enkelte 2D sekvenser i Mario Galaxy som fungerer glimmrende, hadde vært fett et spill som utelukkende var slikt. Lenke til kommentar
ballerusk Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Snart kan du også kjøpe soundtracket til SMG, samt Super Famicom (SNES)-kontroller til Wii. Står dessverre ikke noe om pris, men blir sikkert passe dyrt - uten at det stopper oss. Begge gjenstandene er fra den japanske Nintendo-klubben, har sett hva de har gitt bort (mot poeng som du får fra spill-kjøp) gjennom tidene og er litt misunnelig. Bare litt. Lenke til kommentar
omp9 Skrevet 24. november 2007 Del Skrevet 24. november 2007 Both National Console Support and Play-Asia have the Super Mario Galaxy Original Soundtrack - Platinum Version and the Super Famicom Classic Controller listed, and the two items, $33 and $30 respectively, are awaiting your pre-order dollars at NCS. The soundtrack is slated to ship in January 2008, and the controller will follow in April. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå