Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Skal man ta sykmelding for å ikke smitte andre?

Steina

Anbefalte innlegg

Når man er forkjølet e.l. og hoster mye, som gjør det svært smittsomt for de rundt deg, skal du da ta sykmelding fra jobben, selv om du ikke har noe problem med å være på jobb?

Jeg har nylig blitt smittet med bronkitt, tror jeg, men selv om jeg har noe jævlig hoste, så er det bedre å være på jobb å ha noe å gjøre enn å ligge hjemme.

Jeg har alltid vært en person som heller dro på skolen når jeg var syk enn å ta sykmelding for hver en anledning, til tross for at jeg skjelden er syk.

Men hva er deres meninger på saken?

Burde man når man har en smittsom sykdom ta sykmelding om man jobber tett ilag med andre personer, eller bare kjøre på og satse på at de har et sterkt imunforsvar? :)

Jeg for min del kommer nok til å fortsette å dra på jobb iallfall, og heller prøve å passe på å snu meg vekk når jeg kjenner hosten kommer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, om man jobber der hygiene og renslighet er viktig, som når man jobber med mat så bør man jo holde seg hjemme.

Jeg er foresten litt uenig i at det er digg med fri bestandig. ;)

Jeg har foresten veldig mild feber, så jeg klarer fint å jobbe fordi.

Endret av Steina
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...