Gå til innhold

Samenlikning av bilete tekne med forskjellige obj.

Anbefalte innlegg

Hei! Er det nokon plass eg kan finne bilete tekne med forskjellige objektiv, men med same motiv, som ein kan sjå skilnader på? Eg tenkte helst på samenlikningar av Nikon sine objektiv, 18-70, 18-135, 18-200 VR og 70-200. Som til dømes viser dei forskjellige med 18mm, 50 mm, 70mm osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av tredjepartsprodusentene har en side der forskjellen vises med at det croppes inn i et bilde tatt med vidvinkel, slik at man kan se hvor mye nærmere man kommer med forskjellige brennvidder. Husker ikke hvilket merke, for slik har ikke jeg behov for. Det er imidlertidig en nyttig side for de som er helt nye, så det er sikkert noen her som vet hvilken side jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Hei! Er det nokon plass eg kan finne bilete tekne med forskjellige objektiv, men med same motiv, som ein kan sjå skilnader på? Eg tenkte helst på samenlikningar av Nikon sine objektiv, 18-70, 18-135, 18-200 VR og 70-200. Som til dømes viser dei forskjellige med 18mm, 50 mm, 70mm osv.

Photozone.de har testet mange objektiver, og har en del bilder som kan sammenliknes, særlig testbilder...

Her finner du noen testbilder av noen av de objektivene du ser etter...

Vet også det finnes en side hvor du kan sette to og to objektiver opp mot hverandre, og sammenlikne syntetiske testbilder for skarphet, men fant den ikke igjen i farten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...