Thomas-A Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) hei. Vurderer å kjøpe den dyrste versjonen av apple macbook. Det er snakk om den med intel dual core 2 prosessor på 2,16ghz, 2gb ram, 160gb harddisk og i fargen svart. Eller så blir det den nest dyreste med følgene speks: samme prosessor og ghz, 2gb ram og 200gb harddisk. Den dyreste vil koste NOK 12.830,00 Den nest dyreste vil koste NOK 12.763,75 da med 200gb harddisk. Jeg er student å går på tegning og bilde så jeg skal bruke den til ting som har med studiet å gjøre. Er disse macbookene noe som dere anbefaler meg å kjøpe? og hvilken av disse er best egentlig? Kan ikke selv se noe speks forskjell på den nest dyreste og den dyreste i svart untatt at den nest dyreste blir billigere om enn den dyreste selv om man velger 200gb harddisk. Takker for konstruktive tilbakemeldinger. Endret 21. august 2007 av Neo6630 Lenke til kommentar
Timur Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Har selv en MacBook (1.generasjon) og vil på det varmeste anbefale det. Hvis du skal ha svart så betaler du for selve fargen på en måte. Rent økonomisk ville jeg nok valgt hvit, men i og med at det er så liten forskjell, så blir det mer en smakssak for deg. Edit: Personlig ville jeg valgt en disk på 160gb med 5400rpm i motsetning til en disk på 200gb med bare 4200rpm. Endret 21. august 2007 av Timur Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Har selv en MacBook (1.generasjon) og vil på det varmeste anbefale det. Hvis du skal ha svart så betaler du for selve fargen på en måte. Rent økonomisk ville jeg nok valgt hvit, men i og med at det er så liten forskjell, så blir det mer en smakssak for deg. Edit: Personlig ville jeg valgt en disk på 160gb med 5400rpm i motsetning til en disk på 200gb med bare 4200rpm. 9331799[/snapback] blir nok denne nå Prisen vil også synke en del på den nest dyreste om jeg velger med 160gb. Da blir prisen på NOK 11.992,50 kr. Om jeg velger den med den minste harddisken på 120gb vil den komme på NOK 11.420,00 kr. Da er forskjellen så liten at det lønner seg med mellomste harddisk valg. Men er macbook et bra valg med disse speksa i forhold til andre bærbare pc'er til ca samme pris? Er det noen fordel med macbook? Tenker da på min utdanning. Lenke til kommentar
.vision Skrevet 21. august 2007 Del Skrevet 21. august 2007 Den store fordelen er vel at hele den grafiske bransjen bruker mac, slik at du kan dra fordel av å allerede kunne det. Den eneste grunnen til at jeg ikke velger mac er fordi programvaren er vanskeligere å få tak i. (for pirater) Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 21. august 2007 Forfatter Del Skrevet 21. august 2007 Den store fordelen er vel at hele den grafiske bransjen bruker mac, slik at du kan dra fordel av å allerede kunne det. Den eneste grunnen til at jeg ikke velger mac er fordi programvaren er vanskeligere å få tak i. (for pirater) 9332178[/snapback] det er jo en veldig stor fordel for meg som heller mot designer/kunstner/produktutvikkler Et annet pluss er jo at macbook kan kjøre windows sine opperativsystemer eller kjøre windows programmer på OS platformen. Hva mener dere om pris kontra speks i forhold til andre bærbare pc'er i denne prisklassen? Lenke til kommentar
Thomas-A Skrevet 22. august 2007 Forfatter Del Skrevet 22. august 2007 Den store fordelen er vel at hele den grafiske bransjen bruker mac, slik at du kan dra fordel av å allerede kunne det. Den eneste grunnen til at jeg ikke velger mac er fordi programvaren er vanskeligere å få tak i. (for pirater) 9332178[/snapback] det er jo en veldig stor fordel for meg som heller mot designer/kunstner/produktutvikkler Et annet pluss er jo at macbook kan kjøre windows sine opperativsystemer eller kjøre windows programmer på OS platformen. Hva mener dere om pris kontra speks i forhold til andre bærbare pc'er i denne prisklassen? 9332392[/snapback] noen som har en formening? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå