superted81 Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Nettopp fått tilbake dressen min fra renseriet, og det har ikke klart å få bort en blodflekk jeg hadde på den (som forøvrig var fra sønnen min, og ikke etter en kule på byen Får man bort sånne flekker i rens, og i så fall, kan man klage på rensen? Hva sier lover og regler om sånt? På forhånd takk... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 Renserier fraskriver seg gjerne alt mulig ansvar, og opererer ofte på "best-effort" eller "vi-gjør-så-godt-vi-kan" metoden. Du kan gjerne høre med renseriet direkte, men erfaringer tilsier at blod må behandles raskt, og enzymene må ikke tørke inn i fibrene. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 21. august 2007 Rapporter Del Skrevet 21. august 2007 (endret) Blod fjernes best med iherdig gnukking under kaldt vann. Det gjør vondt i fingrene og jeg er ikke sikker på om dressen din tåler det, men det er beste måten å fjerne blod på. Renserier opererer med en policy om at så lenge de ikke har gitt deg noen garanti på forhånd så får du godta resultatet som det er. Ikke så rart ettersom folk får til mange rare flekker og ikke alt kan fikses. Asfaltstøv blandet med battery f.eks. er umulig å fjerne Endret 21. august 2007 av tigerdip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå