Gå til innhold

Geil ultra 2x1gb, 800mhz - 2,1 eller 2,3v?

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt disse brikkene men jeg legger merke til noe rart. Her er link til produktet i prisguiden og her er produktsiden på geilusa.com. Merk at på begge disse oversiktene er det listet opp at minnet tåler opp mot 2,3 volt, men på brikkene rent fysisk, står det 2,1 volt. Nummeret "GX22GB6400UDC" er identisk med det som står på brikkene, så jeg vet at jeg ikke har fått et annet produkt.

Hva er det egentlig Geil sier her? "Minnet tåler 2,3 volt, men dersom du går over 2,1, da bryter du garantien!", eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan faktisk si meg ganske fornøyd med dette minnet. Med 2,3v gikk alt greit på 905Mhz 4-4-4-12. Riktignok turte jeg ikke å kjøre Orthos lenger enn ett minutt for jeg tipper det blir ganske varmt der inne.

Jeg kjørte også gjennom 3dMark06 med 3,3Ghz på Q6600, minnet på 880Mhz og 8800GTS på 600/1800 (sistnevnte tåler sikkert ikke mer, men jeg har ikke testet nok). Jeg så at hver eneste test fikk totalt flere frames enn hva jeg har gjort på min bestenotering, men er det ikke typisk at det er vedlikehold på ORBen, så jeg fant aldri ut hva scoren ble...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...