Gå til innhold

musematte...

Anbefalte innlegg

Lurt på en ny musematte, men er det noen steder på nett som dem selger gode musematter, evt. tips på hva som er ålreit...

Har optisk mus, og begynner å bli litt lei den "sparebank"-musematta som jeg har liggende her...

Ville brukt bordet mitt, men musa liker ikke underlaget...

alle tips mottas med takk :smile:

bertie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv "Icemat 2.0" ,sammen med "Razer Boomslang 2000dpi ,det fungerer ypperlig :smile:

THA BEST !

Spiller en del CS, og andre spill ! Da må man ha en mus med pressisjon, og icematen gir den e glittrende "gli".

(men den fungerer IKKE med optisk mus..... :sad: )

For deg, vil jeg kanskje anbefale "Everglide Giganta" den er også Bra !

Lenke til kommentar

Ergonomer anbefaler et vanlig A4 ark som du taper fast i "rett stilling". Skal du være eksklusiv kan du bruke 80 g papir :wink:

Rett stilling er ikke lett å beskrive, men jeg vil ha albuen inn på bordet for å ungå statiske spenninger i muskler som strammes for å holde armen i rett stilling.

Jeg bruker to A4 ark, ett på hver side, slik at jeg kan skifte musehånd for å fordele belastning. (skikkelig luksus)

Dette anbefaler jeg, og jeg tuller ikke!

Lenke til kommentar

bruker selv radpadz matte og mener den er mye bedre en everglide. Har litt annen overflate så den bråker mindre i bruk og musa glir bedre.

En kompis kjøpte Icemat, men den spiste opp gliflatene under musen så den var ikke bra over lang tid. Hvor han har den nå veit jeg ikke, men ikke på pulten i alle fall.

Lenke til kommentar

Det med å bruke papir er ikke så dumt, jeg husker jeg selv brukte en liten bunke papir for linjeprinter (sånn med traktormating, annenhver linje blå og hvit.) Det var papir som ikke støvet, og var fint å skrive notater på. Hardware-adresser og sånn... :wink: Og når papiret ble skittent eller slitt var det bare å rive av et ark. Vips ny musematte.

Lenke til kommentar

Skal komme en icemat som er kompatibel med optiske muser i 2002 en gang..

Har tenkt litt på det der, mange sier at de nyeste musene fra microsoft funker bra med icemat. Har nettopp bestilt en optisk mus, og skal prøve å få icemat'en til å funke med den. Tenkte kanskje å lakkere undersiden svart!?

Lenke til kommentar

JEG HAR DEN BESTE MUSEAMATTA DU KAN TENEKE DEG!!!

40X35 cm Antistatisk Lenolium..

Gå til noen som selger gulvbelegg... De har avkapp og vareprøver som holder i metervis. Den kan du klippe til slik at du får den akkurat slik som du vil ha den, du kan ha musematte på hele databordet... de har mange farger og mønster å velge mellom, (jeg har mørk parkett).

Det som er viktig er viktig er at du spør etter antistatisk gulvbelegg, for det har den beste overflaten. Om du har vanskelig for å bestemme deg for to sorter, så ta den tykkeste.

Og det får du mests sansynligvis gratis.

Jon Arve

Lenke til kommentar

Dette er den feteste musematta jeg har vært borti:

fUnc sUrface 1030. koster endel, men det er verdt det. Testene av denne matta sier sitt. Har den selv, og den fungerer utmerket med optisk mus. Kommer i lekker aluminiumsboks, og det følger med en hendig liten sak som du fester museledninga i. Anbefales :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...