Gå til innhold

RYP eller annet?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er blitt litt usikker på hvilket treningsopplegg jeg bør følge av Release Your Potential og en lang artikkel jeg leste på iform.no:

Link

På artikkelen sier de, og jeg siterer:

Hypertrofi trening med 8 til 12 reps til utmattelse har vist større økning i muskelvekst enn få repetisjoner med tyngre belastning, og større økning enn flere repetisjoner med lavere belastning.

Og det strider jo mot slik RYP er oppsatt, så jeg blir litt i tvil rett og slett. Noen som har egne erfaring og som kan komme med rådføring?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken treningsbakgrunn har du? Jeg vil på grunnlag av egne og andres erfaringer anbefale RYP. Dette programmet bygger på prinsipper jeg mener er riktige. Nå har jeg bare skummet gjennom den artikkel på Iform, og synns den virker litt "gammeldags". Vi har for eksempel kommet lenger med forskningen i dag enn at man kan si at at 3 sett og 10 repitisjoner er det beste. Nøkkelord er variasjon, progresjon og variasjon av set og reps. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei,

Jeg er blitt litt usikker på hvilket treningsopplegg jeg bør følge av Release Your Potential og en lang artikkel jeg leste på iform.no:

Link

På artikkelen sier de, og jeg siterer:

Hypertrofi trening med 8 til 12 reps til utmattelse har vist større økning i muskelvekst enn få repetisjoner med tyngre belastning, og større økning enn flere repetisjoner med lavere belastning.

Og det strider jo mot slik RYP er oppsatt, så jeg blir litt i tvil rett og slett. Noen som har egne erfaring og som kan komme med rådføring?

9331552[/snapback]

Strider vel ikke helt siden RYP benytter seg av dropsett.

Lenke til kommentar

Les litt på siden i min sig, finner vel ikke mer avansert og oppdatert informasjon på norsk en dette.

Utprøvde metoder og ikke 80 talls quoter.

All trening vil fungere det første året, og all trening vil fungere når man dpoer seg

Så det er fra 2ndre året og utover uten dop det blir mer avansert.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...