Gå til innhold

Norske kjendiser: Flytt ut til bygdene!

Anbefalte innlegg

Slo meg når jeg leste denne artikkelen at de kjendisene som faktisk kommer med dette utspillet kommer selv fra bygdene og bor nå i by selv. Makan til dobbeltmoral skal man lete lenge etter. Greit nok at de prater om hvor fint det er på bygden osv men man kan aldri få den samme utfoldelsesmulighetene som man har i byene, regner med nok at det er en av de grunnene til at de flyttet selv.

Så min poeng her er at, man burde heller bruke mer penger på steder der folk faktisk befinner seg og slutte med flere tiltak som ikke fungerer da det allerede finnes nok av tiltak idag.

http://www1.vg.no/nyheter/innenriks/valg-2...hp?artid=154674

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å stanse urbaniseringen er så godt som umulig tror jeg. Dette er en trend som har vart ved siden starten av den industrielle revolusjon, og det lar seg ikke stanse. Mennesker er flokkdyr, vi liker å bo tett på hverandre.

Endret av Pjotrik
Lenke til kommentar
Å stanse urbaniseringen er så godt som umulig tror jeg. Dette er en trend som har vart ved siden starten av den industrielle revolusjon, og det lar seg ikke stanse.

9334792[/snapback]

Jeg har egentlig aldri forstått poenget med å forsøke å stanse den, jeg. Hva er så galt med at folk bor der de vil?

Lenke til kommentar
Å stanse urbaniseringen er så godt som umulig tror jeg. Dette er en trend som har vart ved siden starten av den industrielle revolusjon, og det lar seg ikke stanse.

9334792[/snapback]

Jeg har egentlig aldri forstått poenget med å forsøke å stanse den, jeg. Hva er så galt med at folk bor der de vil?

9336257[/snapback]

Ingen verdens ting. Det er sågar miljøvennlig å bo i by fremfor på landet. I Norge er det likevel et mål i seg selv at det skal bo folk på hver en knaus, og man bruker milliarder på å få det til. Man ser stadig nye gigantprosjekter ute i distriktene, mens det er svært vanskelig å få til bevilgninger til prosjekter i byene (hvor langt flere drar nytte av dem).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...